obey-robots.txt
23 Oktober 2017, 11:43
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 34% [13 stemmen]
34% [13 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 66% [25 stemmen]
66% [25 stemmen]

Stemmen: 38
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken

deactivatie van smartcard!!??

kezeltje
Vanwege de migratie, kreeg ik een aanbieding om 1 maand lang een extra zenderpakket te kijken.
Vanmorgen kreeg ik een mailtje dat mijn periode ingegaan was.
Echter op 1 van mijn smartcards deed hij het niet.
Na contact met de klantenservice kon ik mijn smartcard weer activeren.
Echter nu mijn vraag:
van de ziggo-medewerker kreeg ik te horen dat een smartcard na een periode van ongeveer 3 maanden zonder activiteit ge-deactiveerd wordt door het systeem.
Wie kan mij technisch uitleggen hoe de provider weet of mijn smartcard al dan niet in gebruik is?
Want mijn coax-versterker heeft geen terugmelding/geen retoursignaal. en mijn ontvanger geen ethernet en dus ook geen internet.
Ik ben benieuwd.

groet,
Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Black Tiger
Er zijn verschillende methodes die men daarvoor kan gebruiken. Ik weet zo uit m'n hoofd niet welke Ziggo gebruikt.
Maar de meest voor de hand liggende is het werken met keys, net zoals satelliet providers (zoals Canal Digitaal) ook doen.

De smartcards worden via het signaal voorzien van keys die elke maand geupdate worden. De kaart is dan de huidige maand geldig en de volgende, of 3 maanden afhankelijk van de instelling.
Krijgt de kaart dan 2 maanden geen key update, zijn de keys nog maar geldig tot en met de derde maand. Als er in die maand ook geen key update komt, houdt de kaart er mee op en moet hij gereactiveerd worden.

Een minder gebruikte methode is een timer op de kaart, die bijv. gereset kan worden doordat de ontvanger de kaart aanspreekt, die methode gebruikt bijna niemand meer, maar is wel mogelijk.

Dat zijn al twee methodes die met een smartcard mogelijk zijn en waarbij er dus geen enkele terugkoppeling nodig is.
Greetings, Black Tiger
 
kezeltje
aha,
dank je wel.
ik ga dus regelmatig mijn (nog ongebruikte) smartcard even in een apparaat steken.

prettig weekend.
Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Black Tiger
Graag gedaan.
Als je dat doet, elke maand 1 dag, dan zou hij niet moeten verlopen als het goed is.

Jij ook een fijn weekend!
Greetings, Black Tiger
 
kezeltje
Black Tiger schreef:

Graag gedaan.
Als je dat doet, elke maand 1 dag, dan zou hij niet moeten verlopen als het goed is.

Jij ook een fijn weekend!


Een oude post, maar je hebt gelijk: sinds 2,5 jaar dus iedere maand even met wat smartcards aan het wisselen geweest.
sindsdien geen problemen meer gehad met de smartcards.

thanks guys.

jAn
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Chou
Een beetje vreemd verhaal over dat wisselen van de smartcard.
Ik neem toch aan dat als je een tweede smartcard hebt ook een 2e mediaspeler of CI+ module en tv hebt die je dan ook een keer in de maand kan aanzetten en als dat niet zo is zie ik daar het nut niet van in of zie ik dat verkeerd ?.
 
kezeltje
het is omgekeerd:
ik heb meer smartcards dan apparaten (waar een smartcard in kan).

ongebruikte smartcards doen het na verloop van tijd niet meer.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'deactivatie van smartcard!!??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Smartcard traag Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. 4 04-07-2016 17:27
Ziggo smartcard Algemeen 2 19-01-2016 18:54
Geen smartcard nodig, 46 zenders ongecodeerd bij ziggo Ziggo nieuws 8 11-10-2015 22:44
Smartcard moet hersteld worden Digitale radio of televisie storing 4 26-08-2015 11:22
belachelijk ! afzetters ! € 29,95 voor een smartcard Klacht over Ziggo 2 19-02-2015 21:04
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Justin2300:10:22
| Desmark01:05:04
| boodje01:10:48
| Ziggo Webcare01:52:28
| Zippo02:08:01
| barnhoorn04:01:51
| Gilex04:35:07
| Matty06:48:16
| Black Tiger09:00:19
| MisterSenseo10:48:07
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

04-04-2017 18:17
Vragen a.u.b. op het forum, daar is de shout niet voor. Voor Canal Digitaal zijn er satelliet forums zoals bijv. https://www.satel.
..
die je daar wellicht antwoord op kunnen geven

21-03-2017 11:42
Ik heb een vraag over de diensten via satelliet dus via Canal digitaal. Is er in de komende tijd een uitbreiding van het pakket mogelijk of dat de sport golf eraf gaat en vervangen sport racing

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???