obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo schroeft internetsnelheden op voor Alles-in-1 Plus en Extra
MisterSenseo
Alles voor de goede zaak............ Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
@KC: Klopt, Fritz moet je instellen, die van mij staat op 120000 en 12000 want ik heb een goedkoper abo, bij mij ligt het echt aan de Fritz. Rechtstreeks naar de Ziggo modem is het wel 117 mbit. Heb dat al eens eerder gehad en na een firmware update was het opeens wel de juiste snelheid. Momenteel draait hier een 7340 met firmware 6.6.

Welke Fritz en welke firmware heb hij?
Greetings, Black Tiger
 
Gerrie
Ik begrijp nog niet waarom mijn laptop draadloos niet sneller is geworden, was ongeveer 44 en is nog ongeveer 44
Heb jij vast een verklaring voor
 
Black Tiger
Ja, kan er aan liggen dat het misschien ouder is. Soms helpt een nieuwe driver installeren voor de wifi kaart.
Zelf heb ik en oude laptop die kwam niet boven de 56 mbit uit. Dat gaat nu dus ook niet stijgen en blijft 56 mbit op wifi, eenvoudigweg omdat wel de snelheid hoger wordt, maar de ingebouwde wifi kaart is niet sneller geworden.

Dat kan dezelfde reden zijn waarom er bij jou geen snelheidsverandering is opgetreden.
Zoals MrSenseo al zegt, kan het zijn dat als je 5Ghz in stelt op de modem, dat je wel nog iets in snelheid kunt winnen, vermits je laptop dat aan kan.
Of met een nieuwere driver dus.
Anders zal de snelheid waarschijnlijk blijven zoals hij is.

Dat is een van de meest voor de hand liggende mogelijkheden. Naast drukte met wifi signalen in de buurt.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Die 44 Mbit is op 2,4 Ghz een prima snelheid.
Al heb je 2000 GB snelheid bedraad, draadloos zal hij echt niet sneller worden helaas.
Bovenste plaatje is 2,4 Ghz, 2e plaatje is 5 Ghz en onderste plaatje is bedraad:

4185554175

4185558441

4185567534
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Gerrie
Zoals je op de afbeelding kunt zien is het in dit geval de netwerkkaart die de snelheid beperkt op 100mbit, zegt Ziggo Webcare tegen mij
Nou weet ik het ook niet meer is het nu de kabel of de netwerkkaart ????
 
MisterSenseo
Laptop wel, die heeft een 100 Mbit kaart, je pc heeft een GB LAN kaart en dus is het de kabel ( zegt mijn boerenverstand......... Pfft )
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Als je windows XP hebt kun je de snelheid van de netwerkkaart eenvoudig beperken tot 100 mbit.
Ik weet niet hoe dat met windows 7 en 8 zit, ben eerder vandaag er naar aan het zoeken geweest voor je, maar dat zit vrij diep in de configuratie als ik het goed zie. En dat is dus niet iets wat iemand zomaar aanpast.

Dus ik heb net als MrSenseo het vermoeden dat er geen cat5e kabel is, alhoewel dat wel vreemd is want de door Ziggo meegeleverde kabels zijn normaliter wel geschikt voor deze snelheid.

MrSenseo: Weet jij toevallig waar die instelling zit voor automatisch/10/100/1000mbit in windows 7?
Alhoewel ik ook het vermoeden heb dat die gewoon goed staat en het kabel of plug is, maarja, kijken kost niks.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
In feite werkt die configuratie hetzelfde als in XP maar als niemand er aan heeft zitten prutsen staat hij standaard automatisch.
Mijn boerenverstand roept dmv logisch nadenken dat het de kabel moet zijn aangezien het een CAT5 patchkabel is, en die hebben vaak bonje met snelheden boven de 90 Mbit........ Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
harryd
Mogge
Toch wel jammer dat Ziggo de alles in 1 basis niet verhoogd 30/3 mbit/s
Vriend van mij in UPC gebied heeft alles in 1 basis ...50/5 mbit/s en betaald ook nog eens minder...Leuke samenvoeging ziggo/upc
Contact gehad met klantenservice Ziggo ..maar die kon mij geen duidelijk antwoord geven....Gewoon afwachten ...Wel was ze het ermee eens dat alles in 1basis het meest gebruikte pakket is...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo schroeft internetsnelheden op voor Alles-in-1 Plus en Extra', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Advertentie