obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding
Black Tiger
Ja, dat moet ook werken als je Ziggo gebruikt en niet Ziggo3230 (bijv. dus Ziggo met een nr. er achter) en de code die Mijn Ziggo staat, en juiste certificaat instellingen. Ik weet eerlijk gezegd niet uit m'n hoofd hoe dat bij een laptop werkt. Maar als je het werkend hebt zul je dat wel goed gedaan hebben.

Van de andere kant is het 2 toestellen per apparaat. Het schijnt niet te mogen, maar ik heb dus ook al meegemaakt dat als er 2 mensen gebruik maken van Wifispots op een modem, een derde er niet meer bij kan.
Veel mensen gebruiken tegenwoordig op hun telefoon ook die Wifispots dus zijn ze snel bezet.
Greetings, Black Tiger
 
ZiggoUserUtrecht
Hey,

Idd,met Youtube en streaming heb ik er geen last van. Ik kan rustig een Youtube film van een half uur kijken of zelfs een film van anderhalf uur streamen zonder dat het hapert. Misschien dat het af en toe hapert maar dat is sporadisch. Het is eigenlijk alleen met browsen dat ik problemen heb. Ik gebruik trouwens Chrome.

Waar kun je trouwens de sterkste verbinding kiezen? Misschien is dat hetzelfde als wat ik bedoelde...

' Connect to a more preferred network if available '

Of bedoel je iets anders?
Gewijzigd door ZiggoUserUtrecht op 24-05-2015 01:00
 
Black Tiger
Nee dat is inderdaad wat ik bedoelde. Alleen wil ie dan wel eens gaan klapperen als er meerdere verbindingen in de buurt zijn. Daarom gebruik ik die instelling ook niet.

Daarom kan men thuis het beste gebruik maken van zijn eigen wifi netwerk (ziggo met dat nummer er achter), dan blijft ie stabiel.

Bij mezelf is dat niet van toepassing ik heb er nog een extra router waar ook nog een accespoint mee gekoppeld is wat boven staat, dus dekking en stabiliteit genoeg. Smile
Greetings, Black Tiger
 
ZiggoUserUtrecht
Hey Tiger, als ik dat niet doe dan connect de laptop soms met een zwakker signaal vandaar dat ik die optie heb ingeschakeld.

Maar ik heb Ziggo gemaild, kijken of ze een beetje op tijd reageren. Ik heb nou eigenlijk een beetje de indruk dat het misschien mijn verouderde software of laptop is waardoor verbindingen onstabieler zijn aangezien op dit forum maar weinig mensen reageren die hetzelfde probleem hebben. Het andere kan zijn dat ik er idd misschien toch iets teveel van verwacht. Ik wilde sowieso een andere laptop aanschaffen omdat deze laptop niet altijd even snel meer is. Of tenminste, wel snel maar kan niet veel aan ( loopt regelmatig een minuut/paar minuten vast en dan hoor je de ventilator hard draaien) als ik bijv. een programma draai en een paar browserpagina's heb openstaan.

2GB intern geheugen dus dat is niet heel veel. Maar vind het een goede laptop om mee te werken en Win7 bevalt me ook goed. 4GB intern is nu volgens mij een beetje de minimale standaard
 
ZiggoUserUtrecht

Quote

Annie49 schreef:

het enige waar mijn wifispots werkt is thuis. voor de rest nergens|! in mijn woonplaatsen ziggoklanten zat. die hebben toch allemaal een wifimodem. vreemd. er waren toch miljoenen wifispots.


Hallo,

Waarschijnlijk heeft u/heb je iets verkeerd ingesteld. Als ik in een woonwijk loop en ik zet Wifispots aan dan heb ik zeker wel continu bereik als er Wifispots in de buurt zijn.
Er is een programmaatje van Ziggo ( of https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifispots/instellen/#background_fullwidth_viewer ) die automatisch de juiste instellingen detecteert, u moet dan alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord voor Wifispots ingeven ( vind je in MijnZiggo) .
 
Black Tiger

Quote

Hey Tiger, als ik dat niet doe dan connect de laptop soms met een zwakker signaal vandaar dat ik die optie heb ingeschakeld.

Oh vreemd, dat heb ik met de mijne niet, ook mijn telefoon schakelt altijd per definitie naar de wifi instelling die ik gekozen heb, ook al is een andere sterker.
Het euvel zou door verouderde software kunnen komen, of eerder verouderde hardware, maar dat lijkt me ook weer sterk omdat het met streamen wel goed werkt.

Misschien helpt de tip van ZiggouserUtrecht nog? Heel af en toe schijnt het ook wel eens te helpen als het Ziggo wifispots wachtwoord gewijzigd wordt in Mijn Ziggo.

4GB is inderdaad de minimale standaard alhoewel meer beter is met windows 7 en 8. Maar met 2 GB moet het werken. Dat de ventilator af en toe hard gaat draaien is vanwege dat de cpu warm wordt en die moet dan gekoeld worden, dat is normaal.
Je kunt anders eens proberen met een stofzuiger (als de laptop uit staat) alle openingetjes eens uit te zuigen, helpt soms wel voor betere koeling dat het stof er uit is.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie