obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
instellen emailprogramma INCREDIMAIL
Black Tiger
Een deel van de voordelen die genoemd worden voor imap werken ook met pop3. Een ander deel niet, maar er zijn ook nadelen.
Dat is echter een andere discussie.

@Har: Ik heb laatst ook een euvel gehad met Outlook 2013 en de email van Ziggo, vervolgens heb ik het als volgt ingesteld:

Schakel SSL uit op de inkomende email server en laat die op poort 110 werken. Dat is ook de standaard inkomende email poort overigens. Dit kan bij bepaalde configuraties (aan de serverkant) van invloed zijn.

Haal ook het vinkje weg bij "de server heeft verificatie nodig" wat in het eerste screenshot van MrSenseo staat.
Klinkt vreemd, maar probeer het eens.

Dat heb ik dus beiden moeten doen om het weer te laten werken een tijd geleden en dat werkt tot op dit moment nog steeds.
Misschien helpt het bij jou ook?
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Ik heb het voorbeeld van Black Tiger uitgeprobeerd maar bij mij werkt dat niet....zowel IMAP als POP niet.
Het gekke is dat ik IMAP helemaal niet werkend krijg, ook niet na de gebruiksaanwijzing van Ziggo...........POP werkt daarentegen feilloos............Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Het is ook een afwijkende configuratie MrSenseo. Maar het is de moeite waard om het te proberen, bij mij werkt het wel zo en proberen kost niks. Wink

Feitelijk hoort het zo niet te werken, maar dat is weer een ander verhaal. Het zal vermoedelijk te maken hebben met de uitfasering zoals Kees al zei. Wie weet...

Imap heb ik overigens niet getest alhier.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Ik hou me hart vast.
Ziggo heeft wel vaker rare fratsen uitgehaald, en als men helemaal naar IMAP overgaat en blijkt dat Incredimail onbruikbaar wordt............lekker dan, ik heb een lifetime subscription op Incredimail..........tenk joe ferrie muts Ziggo !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Monteur_kees
incredimail kan toch ook met imap omgaan ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
MisterSenseo
Waar het aan ligt weet ik niet maar ik krijg het niet werkend op IMAP.
Ik heb precies gedaan wat er op het forum van de Ziggo Community uitgelegd werd maar ik krijg fout op fout...........Pfft
Zelfs die gekke constructie van Black Tiger heb ik op IMAP geprobeerd, zelfde non-resultaat.
Erg vreemd verhaal, maar wat ik erover gelezen heb lijkt het wel of je met Incredimail wel IMAP email kunt invoeren zoals Gmail, AOL of Yahoo, maar de "normale" emailaccounts zoals Ziggo lijkt niet te lukken.
Mijn Gmail werkt overigens inderdaad feilloos in Incredimail.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Undertaker
Imap werkt gewoon in Incredimail Smile zowel in thunderbird, als outlook ( het gene waar ik het tot nu toe op getest heb met een Ziggo email adres )
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
MisterSenseo
WERKEND!!!

Klik op "hulpmiddelen" en daarna op "emailaccounts"

Verwijder je huidige POP account van Ziggo ( wees er zeker van dat je je wachtwoord weet )

Klik op "toevoegen"


1

Klik op "andere"

2

Vul volledig emailadres en bijbehorend wachtwoord in
Klik op "volgende"

3

Selecteer "IMAP" als servertype inkomende mailserver.
Vul in "imap.ziggo.nl" en "smtp.ziggo.nl"
Klik op "volgende"


4

Klik op "overslaan", klik daarna op "OK"
Klik op "eigenschappen" van het nieuw gemaakte account.
Bij tabblad "algemeen" kun je desgewenst het account een eigen naam geven, maar dit is niet noodzakelijk


5

6

Klik op "OK" en "sluiten" en verzend daarna als test iets naar jezelf en beantwoord dit ook.
Getest en werkt........... Wink

Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Har
Hallo MisterSenseo,
Woensdagnamiddag ben ik weer thuis en probeer je duidelijk protocol.
Ben benieuwd.
Ik zal het resultaat laten weten.
Groet.
 
MisterSenseo
Heel graag, daar doen we het voor en ben jij meteen op de toekomst voorbereid met IMAP............. Wink

Trouwens door dit hele voorval heb ik me erin verdiept en heb nu zelf ook IMAP hihi.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'instellen emailprogramma INCREDIMAIL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo AP als gastaccount instellen WiFi, draadloos netwerk : 1 07-07-2016
instellen incredimail Algemene computer en software vragen. : 8 24-01-2016
Engenius instellen op ziggomodem WiFi, draadloos netwerk : 9 23-12-2015
submask 255.255.0.0 instellen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 12 21-08-2015
Andere DNS servers instellen als er een DDos aanval of storing is bij Ziggo Instellingen software : 9 20-08-2015
Advertentie