obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Port Forwarding UBEE EVW3226
Matty
ach ja nu maar afwachten wat zijn raspberry zegt Smile
 
Witik
Ik zie via een port checker website (http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/) dat de port die ik forward wordt geopend (resultaat verandert van closed naar open na het aanpassen van de instellingen)

echter als ik probeer te SSH'en (naar welke machine dan ook, Raspbian, OSX) krijg ik 'Connection refused' terug.

Ik ben kortgeleden verhuisd en heb toen een abbonement bij Ziggo afgesloten, voorheen had ik een UPC abbonement met de bijhorende router, waar het allemaal vlekkeloos werkte om de lokale machines te benaderen van buiten af.

Ik heb dus het gevoel dat dit niet zozeer ligt aan mijn SSH daemon of firewall configuratie (het werkt eveneens niet als het port 22 is die ik open zet).
 
Matty
Dit lijkt er inderdaad op dat de ubee op de een of andere manier toch niet doet wat je hem verteld te doen.

Misschien kun je nog een test doen door de router functie in de ubee helemaal uit te schakelen en je eigen router te gebruiken om te kijken wat hij dan doet.

Als het dan wel werkt zou ik zeker ziggo vragen om een ander modem welke wel een goede port forwarding heeft zodat je in ieder geval al je apparaten die je van buitenaf wil bereiken ook kan bereiken.

Want blijkbaar doet de ubee dat niet zoals hij hoort te doen Sad

Ben benieuwd

Matty
 
Black Tiger

Quote

dat de port die ik forward wordt geopend (resultaat verandert van closed naar open na het aanpassen van de instellingen)

Dat geeft aan dat de Ubee wel doet wat hij moet doen, althans lijkt er toch sterk op.

Quote

Echter als ik probeer te SSH'en (naar welke machine dan ook, Raspbian, OSX) krijg ik 'Connection refused' terug.

Just to be sure... wat als je die firewall op de Raspberry bijv. eens totaal weer open zet dus dat je dit resultaat krijgt op je raspberry:

$ sudo iptables -L
Chain INPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

Chain FORWARD (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination


Werkt het dan nog steeds niet?

Zonee, dan kun je de forward nog eens weghalen en dan de DMZ in de Ubee naar het ip van je raspberry zetten.
Als hij het dan wel doet is er iets met de forwarding in de Ubee.
Greetings, Black Tiger
 
Witik
Firewall uit, DMZ host veranderd, geen ander resultaat.
(op OSX en Raspbian)
 
Black Tiger
Dan is er heel duidelijk iets mis met de Ubee. DMZ moet -altijd- werken.

Gezien deze test sta je ook wat krachtiger qua argumenten als Ziggo je nog vanalles wil laten proberen. Ik zou ze even bellen en een nieuwe vragen.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Ik vermoed dat we zo'n beetje alles hebben getest wat er te testen valt.

En de bottleneck zit hem bij de ubee, klantenservice kan nu van alles willen proberen maar daarop kun je al de antwoorden al geven en ze zullen dan ook tot de conclusie moeten komen om je ubee om te ruilen wel zonde van al je tijd en energie maar het is niet anders.

Hou ons op de hoogte !

Matty
 
Witik
Ik heb gebeld met de Ziggo klantenservice, maar ze zeggen dat ze Port Forwarding niet ondersteunen. Ik heb ze verteld over de DMZ, maar hier kwam weinig reactie op, en het werd afgedaan als 'software fout'. Ze gaan het navragen en bellen vanavond nog een keertje terug.

Tevens kwamen ze met de "oplossing" dat ik de modem in bridge mode moest plaatsen en maar met een eigen router de boel moest regelen.

ben heel benieuwd waar ze vanavond mee komen.
 
Black Tiger
Ja en dan zet je een eigen router er achter en is het weer van "we ondersteunen geen eigen router". Wel een beetje een erg makkelijk oplossing om je er vanaf te maken.
Klant onnodig op kosten jagen, zo hoort het niet.

Hij zal inderdaad wel een software fout zijn, maar dan wel in de modem.
Ik ben dus ook nogal benieuwd waar ze mee gaan komen.
Greetings, Black Tiger
 
Witik
Ik werd door Ziggo op de volgende pagina's gewezen

https://ziggo.gebruikers.eu/forum/index.php?topic=54112.0

https://ziggo.gebruikers.eu/forum/index.php?topic=54686.msg739762#msg739762

Maar dit geeft ook geen uitkomst..

Volgens de helpdesk kon ik ook geen beroep doen op een vervangend apparaat...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Forwarding UBEE EVW3226', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Advertentie