obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Horizon Box activatie
Matty
Een klantenservice zeker de personen die het eerste contact doen hebben het meestal heel erg druk er bellen nogal wat mensen op een dag naar zo'n desk.

Iedereen die zoiets een keer gezien heeft of er gewerkt heeft kan beamen dat het er nogal hectisch aan toe kan gaan.

Ieder gesprek word genoteerd bij mijn weten bij Ziggo in een soort van ticket systeem (een computer programma waarbij de klantgegevens staan en waarbij dan een notitie word aangemaakt zodat er bij gehouden kan worden waar de klant allemaal contact over heeft gehad.

Dat er fouten worden gemaakt op een klantenservice is logisch daar geen enkel mens een robot is en dus fouten kan maken. De een helaas wat meer dan de andere.

Een helpdesk medewerker heeft gemiddeld zo'n 60 tot 80 telefoontjes op een dag. Aantal klanten blijven je bij anderen ben je snel weer vergeten dat is ook menselijk.

Om iedere dag te beginnen met de meldingen te bekijken van de dag ervoor is onbegonnen werk. Het meeste gaat immers vanzelf. Men voert in een systeem een nummer in van een horizon box die geactiveerd moet worden en deze gaat dan ook automatisch geactiveerd worden.

Tip is altijd vragen of je opmerking al in het systeem staat en of de persoon die even wil voorlezen zodat je weet wat hij al voor zijn/haar neus ziet staan. Scheelt ook weer een heleboel uitleggen aan de telefoon, de meeste agents (zo worden deze mensen genoemd) laten altijd braaf de klant zijn/haar verhaal doen en lezen ondertussen al wat er over hun geschreven is zodat ze daarop kunnen inhaken.

De wacht muziek kunnen ze niets aan doen daarvoor moet er iemand bij ziggo zijn die daar verantwoordelijk voor is er een ander muziekje inzetten. Dat ze soms tenenkrommend kunnen zijn ben ik helemaal met je eens.

Als een klacht voorbij de klantenservice gaat word er meestal wel contact met je opgenomen om een oplossing door te spreken of om te kijken hoe het is op te lossen.

Waarom tik ik dit?

Ik heb zelf als agent gewerkt een tijdje en ik snap de frustraties van klanten maar ik ken ook de andere kant van de medaille en probeer een beetje begrip te kweken voor de agents daar het mensen zijn die het 9 van de 10 keer goed met je voor hebben en er op uit zijn om je probleem ook gewoon op te lossen.

Een tevreden klant is beter dan een ontevreden klant!

Als er administratief iets fout gaat dan komt dat er eigenlijk bijna altijd pas uit als de gedupeerde (in dit geval de klant) zelf weer contact opneemt met de klantenservice, voor de agent is het al afgedaan en verwerkt in het systeem misschien ergens iets fout gegaan maar waar precies is zelfs soms moeilijk te achterhalen zeker niet voor de agent die niet overal inzicht in heeft.

Dit forum is er voor en door gebruikers en staat los van welke provider dan ook vandaar ook dat wij uiteraard behulpzaam zijn en interesse hebben voor je probleem maar wij kunnen ook niet alles oplossen, veel zaken wel want die zijn veel voorkomend en aangezien het hobby is voor de meeste kunnen ze meestal wel een antwoord geven in de juiste richting.

Voor Marc een activatie van een horizon box een week? vind ik best wel lang toen mijn box omgeruild werd was dat een half uur. Waar dus precies het verschil in zit geen idee maar een week vind ik aan de lange kant en zou zeker maandag nog een keer bellen en vragen waarom het zo lang moet duren.

Groeten

Matty
 
marcdegraaf
Hoi,

Ruim een week later en nog niks. Weer een paar keer gebeld en te horen gekregen dat er met het aanmaken van een ticket iets administratief niet goedgegaan was. Nieuw ticket aangemaakt en gegarandeerd binnen 24 uur verbinding.... Tot op heden nog niets.
Vanochtend weer gebeld en weer een ander verhaal gekregen (na navraag bij de supervisors):
Het is een bekende IT-storing waar ze druk mee bezig zijn. Oorzaak ligt in het grote aantal mediaboxen (vanaf maart ruim 1 miljoen) die ze op de markt gegooid hebben. Het kan nog wel weken duren. Tot die tijd moet ik gewoon maar afwachten.

Met andere woorden: Ziggo verkoopt een product, kan het niet aan en stuurt de "betalende" klant met een kluitje het riet in.
Ik begrijp best dat de klantenservice zijn best doet om de klanten goed te woord te staan, maar de geloofwaardigheid is er bij mij wel af. Elke keer dat ik gebeld heb krijg ik een ander verhaal. Een aantal keer gaat het administratief fout, dan weer een storing, dan weer niet geactiveerd, dan weer garantie dat het na 24 uur werkt.

Als ik nu de doos van de horizon box lees " binnen 30 minuten geïnstalleerd" springen de tranen in mijn ogen.
Ik weet het echt niet meer, ik ga gewoon maar een aantal weken afwachten. Is niet goed voor je hart dit...........
 
Matty
Dit is ook heel erg lastig zeker voor jou en niet te verklaren zo 1 2 3 Ik zal eens kijken hoe ik hier een webcare persoon naar kan laten kijken.
 
marcdegraaf
Dat zou hartstikke fijn zijn. Tot het moment van overstappen heb ik namelijk nog nooit problemen gehad met Ziggo. Het zou dus fijn zijn als dit snel opgelost is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon Box activatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Horizon box heel vaak ofline. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 09-11-2018
Verbindingsproblemen Horizon Box Klacht over Ziggo : 3 27-02-2018
horizon storing. Klacht over Ziggo : 6 13-12-2017
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 3 18-11-2017
Advertentie