obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier vindt u notulen van het overleg tussen de Ziggo Gebruikers Groep en Ziggo. Uw suggesties om te bespreken met Ziggo zijn welkom!
 Onderwerp afdrukken
mbone of multicasting
nfh-car
Weet iemand of ik via ziggo met MBONE kan connecten en misschien ook hoe ik dat dan moet doen?

thnx
Gewijzigd door Black Tiger op 16-12-2016 18:50
 
Matty
Beste nf-car,

MBONE als je het oudere protocol bedoeld zou ik niet weten waarom het niet zou werken?

groeten,

Matty
 
nfh-car

Quote

Matty schreef:

Beste nf-car,

MBONE als je het oudere protocol bedoeld zou ik niet weten waarom het niet zou werken?

groeten,

Matty



Ik bedoel het multicast netwerk mbone. Kunnen we met een ziggo aansluiting ook multicast gebruiken?
 
Matty
Beste nf-car,

Bij mijn weten is dat geen enkel probleem.

Wat wil je precies gaan doen , software hardware?

groeten,

Matty
 
nfh-car
Ik wil met videolan (VLC) SAP anouncements kunnen ontvangen en zo netwerkstreams kunnen vinden
grtz
Gewijzigd door Black Tiger op 15-12-2016 23:01
 
Black Tiger
Ik heb even het dubbele bericht en ook de quote verwijderd. A.u.b. geen hele berichten quoten, zeker niet als je antwoord er onder staat dat maakt e.e.a. onoverzichtelijk.
A.u.b. gewoon de antwoord knop gebruiken. Wink

Ik ben even voor je op zoek gegaan en zag dat er mensen waren die gebruik maakten van o.a. Airplay en dat Ziggo gewoon Mbone aan zou moeten kunnen.
Wat ik wel lees is dat er wel af en toe wat problemen mee zijn, of die al opgelost zijn is me niet bekend.
Vooralsnog heb ik ook nog geen soort van handleiding gevonden hoe je dat zou moeten instellen.
Wel heb ik gelezen dat in de Technicolor modems WMM uitgeschakeld moest worden om de Airplay weer via multicast te laten werken, dus dat zal voor VLC ook wel zo zijn.
Greetings, Black Tiger
 
nfh-car
Hoi

Bedankt, ik ben nog? niet zo'n forum gebruiker.

Airplay dat ken en kan ik, maar dat is op mijn eigen locale netwerk, ik zoek naar de mogelijkheid om over internet multicast te kunnen doen zo die netwerkstream aankondigingen te kunnen ontvangen.

grtz
 
Black Tiger

Quote

Bedankt, ik ben nog? niet zo'n forum gebruiker.

Is niet erg hoor. Daarvoor zijn wij er ook om zaken in goede banen te leiden. Wink

Ik durf niet te zeggen welke instelling je moet gebruiken. Het schijnt met een Ubee modem wel te kunnen in elk geval. Althans.... daar zie ik een instelling "enable multicast".

In mijn Cisco heet deze optie "IGMP Proxy" die dan op enabled zou moeten staan.
Misschien kun je in jouw modem ook een soortgelijke instelling vinden?
Greetings, Black Tiger
 
nfh-car
Hoi

Ik heb ook een Cisco en die optie stond al op enabeled.

Ik heb FF in de helpfunctie gekeken, maar denk dat die ook voor het local netwerk is bedoeld:
"Internet Group Membership Protocol (IGMP) is a system to improve multicasting for wireless clients. This should be set to Enable if your clients support it; otherwise, select Disable."

Misschien moet ik een nieuw onderwerp starten dat multicast heet?

toch al reusachtig bedankt boor het meedenken/helpen

grtz
 
Black Tiger
Ik heb gewoon even de titel aangepast want ik denk dat het weinig zin heeft er een nieuw onderwerp voor te starten.
Vermoedelijk zijn er bij ons geen gebruikers die daar nog verder mee kunnen helpen anders hadden zich die wel gemeld.
Je kunt uiteraard ook eens een ander forum proberen of men daar nog tips heeft. We mogen daar hier geen links naar plaatsen maar met Google vind je dat wel.

V.w.b. het meedenken graag gedaan. Mocht ik nog iets tegen komen laat ik het weten!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mbone of multicasting', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie