obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
maximum number of open connections reached
briolet

Quote

Black Tiger schreef:Ja er is een KANS dat je dan op de WAN kant ipv6 krijgt (nog steeds niet op de LAN kant), maar er zijn nog zat nieuwe klanten die ipv4 krijgen dus je hebt nooit zekerheid.


Bij mijn weten krijgt nu nog steeds iedereen een IPv4 adres. Alleen krijgt een deel ook nog een IPv6 adres naast het IPv4 adres. Bij de ex-upc klanten zijn dat DS-Lite adressen, wat betekent dat het IPv4 adres met ca 10 mensen gedeeld wordt. Je kunt dus wel naar buiten via dat IPv4 adres, maar je kunt nooit zelf meer een poort forwarden naar een apparaat op je lan. Dat moet dan via IPv6 gebeuren. Op dit moment kun je DS-LIte wel weer terug laten zetten naar IPv4 only als je daar behoefte aan hebt. Maar die noodzaak zal er voor het gros van de abonnees niet zijn.

Bij oud Ziggo krijg je wel normale Dual Stack. Dus een eigen IPv4 adres naast het IPv6 adres. Het verschil is omdat UPC en Ziggo andere plannen hadden vóór hun fusie en dus andere hardware geïnstalleerd hebben.

Van de oude klanten hebben nu alleen de eigenaren van de Ubee 3210 een IPv6 adres. Bij de andere routers is de software blijkbaar niet bugvrij.

Overigens gebruikt ca 7,5% van de Ziggo abonnees IPv6. Dat kun je b.v. zien op deze site. Selecteer eerst rechtsboven "networks" via de blauwe knop. Zoek dan op 'ziggo' om de gegevens over Ziggo te vinden (Vandaag op plaats 56).
Je ziet daar dat Ziggo in februari vorig jaar IPv6 echt geactiveerd heeft en dat het percentage sinds maart 2016 rond de 7,5 % hangt. Dat zijn waarschijnlijk de Ubee 3210 routers. Een toename door nieuwe aansluitingen is er niet te zien.
Gewijzigd door briolet op 15-05-2017 13:48
 
Black Tiger

Quote

Bij mijn weten krijgt nu nog steeds iedereen een IPv4 adres.

Ik denk dat je dan DS-Lite verkeerd begrepen hebt, maar ik kan me vergissen.
Kan me ook niet goed voorstellen hoe een WAN zowel ipv6 alsook ipv4 zou moeten krijgen, volgens mij lukt dat niet.

Ik ben eens rond gaan zoeken en vond dit mooie plaatje, hetgeen er volgens mij ook een andere uitleg aan geeft dan jij doet:
https://www.juniper.net/documentation...rview.html
Daaruit begrijp ik dat je dus gewoon alleen een ipv6 op je WAN krijgt en je eigen interne ipv4 er doorheen getunneld wordt naar DS-Lite NAT apparatuur de ipv6 tunnel omzet naar een extern ipv4 voor het internet.

Daarmee lijkt de werking van een DS-Lite NAT apparaat op een router. En ik weet niet of dit beperkt is tot 10 mensen, maar de klant krijgt op zijn WAN dus alleen een ipv6 zoals ik schreef.

Je kunt dus niet stellen dat men tevens een ipv4 krijgt want de klant gebruikt uitsluitend zijn ipv6 om het internet op te gaan.
Pas op die DS-Lite nat wordt er ipv4 gebruikt. Zo wordt het overal uitgelegd.

Inderdaad kan men dan geen portforwards maken c.q. dat werkt (nog) niet.
Als ik het forum van Ziggo zelf goed gelezen heb zijn er inmiddels ook al mensen met Connect boxen die ipv6 hebben.
De datum waarmee ze begonnen zijn met ipv6 klopt volgens mij wel, maar veel mensen hebben inmiddels al een nieuw modem gekregen. En er zijn ook gevallen van nieuwe klanten bekend met een ipv6.

De bedoeling was in elk geval om alle nieuwe klanten ipv6 te geven, maar dat lukt klaarblijkelijk nog niet helemaal. Smile

Wat ik lees over dual-stack hier:
http://whatismyipaddress.com/dual-stack
zegt ook dat het gat om de devices bij de ISP en niet bij de klant zelf.

De klant zelf krijgt dus nog steeds ofwel ipv6, ofwel ipv4, niet beiden. En daarom kan men met een ipv4 wel poort forwards maken in die situatie.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'maximum number of open connections reached', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen open NAT krijgen voor 2 pc's voor BO3 Algemeen : 12 10-01-2016
NAT open tbv MW2 Algemeen : 25 01-08-2014
poort 119 dicht hoe gaat deze open Nieuwsgroepen : 2 11-06-2014
Poort 445 open zetten in Cisco EPC3928 Algemeen : 8 01-05-2014
poort open zetten op de cisco 3928 lukt niet Hardware instellingen : 2 25-12-2013
Advertentie