obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met Port Forwarding.
Novaveteran
Ik heb een technicolor tc7210 en ik probeern te port forwarden.
Maar als ik het test zijn de poorten gewoon dicht. mijn ipv4 address vind ik bij CMD prompt en dan ipconfig, dus die gebruik ik als internal ip.
en dan netjes start port end port. Maar het blijkt totaal niet te werken.
 
Black Tiger
Er kan helaas niet naar dat forum gelinked worden.

Waar je op moet letten is dat je bij external ip adres 0.0.0.0 hebt ingevuld en dat ook zo laat. Als je daar je eigen externe ip gaat invullen, dan gaat 't niet werken.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Ik weet het niet zeker, volgens mij heeft dat te maken met een oude onenigheid tussen de eigenaren van beide forums.
Aan mij ligt het in elk geval niet. Wink
Greetings, Black Tiger
 
Novaveteran

Quote

Black Tiger schreef:

Er kan helaas niet naar dat forum gelinked worden.

Waar je op moet letten is dat je bij external ip adres 0.0.0.0 hebt ingevuld en dat ook zo laat. Als je daar je eigen externe ip gaat invullen, dan gaat 't niet werken.


Ja dat heb ik ook gedaan want had de tekst die erbij stond ook netjes gelezen, er staat bij mijn ipc4 dat het 192.168.178.12 is dus dat heb ik daar ingevuld bij internal ip external netjes 0.0.0.0 gehouden.
Maar alsnog werkt het niet, terwijl het eerder wel heeft gewerkt, maar weekje terug heeft ziggo mijn modem gereset en sindsdien lukt het mij niet meer.
 
Black Tiger
Vreemd. Een reset zou niets uit mogen maken dan wordt het modem gewoon naar standaard instellingen gezet..... alhoewel... de beveiliging wordt dan ook weer standaard gezet.
Dat wil wel eens een probleem veroorzaken.

Kun je de SPI firewall eens uitzetten?

Klik even op de link van EmilioVisser. Dan kom je op Google uit en dan neem je de bovenste link, dat is een bericht op het andere forum en kun je controleren of je alles goed hebt gedaan.

Heb je daar alles goed gedaan en het werkt nog steeds niet, ga dan eens naar Shields Up (klik) van GRC.com en test daar je geforwarde poort(en).
Kijk of hij/zij op Open, Stealth of Closed staat/staan.
Greetings, Black Tiger
 
Novaveteran
Ik heb voor dat ik hier kwam ook inderdaad die website gevolgd, ziet er ook exact het zelfde uit als mijn modem instellingen, en firewall was na de reset alsnog compleet uit, ook die van mijn systeem, overal.
En ja heb op verschillende websites getest en zijn blijkbaar niet open.
Gewijzigd door Black Tiger op 25-06-2017 21:12
 
Black Tiger
Ik heb de quote even verwijderd, mede gezien de antwoorden toch onder elkaar staan en hele berichten quoten doen we hier eigenlijk niet. Wink

Even zien.
Je schrijft dat je verschillende websites getest hebt en ze schijnbaar niet open zijn, daar dat was niet wat ik vroeg want daar kan ik weinig meer eerlijk gezegd.
Ik verwees specifiek naar de website van GRC.com om daar met Shields Up te testen en dan zou ik graag weten welke melding exact er door grc.com over die poort gegeven wordt.
Greetings, Black Tiger
 
Novaveteran
https://puu.sh/wucPy/d0a46a47c8.png

Dat is een random poort die ik nu net daar heb getest. terwijl ik probeer alle poorten vanaf 80 open te hebben. Ja misschien onveilig maar heb het al 10+ jaar zo.
 
Black Tiger
Onveilig hoeft dat niet te zijn, ligt er maar aan hoe je dan de boel op de pc inregelt. Maar dat is inderdaad je eigen keuze. Wink

Oke even twee dingen voor de duidelijkheid en 1 andere optie.
1.) Als je een poort forward hebt gemaakt, wilde ik net een resultaat weten van zo'n geforwarde poort, dus niet een random poort.
Is die closed of stealth. Ik ben namelijk benieuwd of er geforwarde poorten stealth aangeven.
Denk er ook aan dat een poort pas aan geeft dat ie open is, als je er ook een applicatie op hebt draaien bijv. een webserver.

2.) Als je -alle- poorten vanaf 80 wilt open hebben, kun je beter een port-range forward maken dan allerlei poort forwards.
Let overigens zowel bij port-forwards alsook bij port-range forwards op dat je niet poorten van hetzelfde bereik in beide secties hebt zitten.
Ik dacht namelijk dat de TC aparte secties had voor port forwards en port range forwards, maar ik kan me vergissen.

3.) Is het dan niet handiger om gewoon maar alle poorten open te zetten? Dan kun je de forwards allemaal verwijderen en dan de DMZ optie instellen en deze naar het pc ip verwijzen.

Als niks helpt, kijk dan eens in de status van je modem of je misschien niet toevallig naast je ipv4 ook een ipv6 hebt gekregen op de WAN kant.
Is dat wel het geval, dan kun je geen forwards maken, in dat geval moet je Ziggo bellen en om een ipv4 vragen.
Greetings, Black Tiger
 
Novaveteran
10a2d26f9d

Ik heb dus ook aangegeven 80-65500 die range van start naar finish, dus alles zou open moeten zijn.
Gewijzigd door MisterSenseo op 26-06-2017 00:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met Port Forwarding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Advertentie