obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Kan geen IP adres verkrijgen
Anna
Gisteren ivm onweer stekkers uit het stopcontact gehaald. Nadat ik de boel weer had ingeplugd had ik geen wifi meer via de Ziggo connect box. Krijg de melding "kan geen IP adres verkrijgen". TV via Horizon werkt normaal. Via de vaste telefoon kan ik wel bellen, maar niet gebeld worden. Heb modem gereset. Gebeld met Ziggo, zij krijgen modem niet in beeld. Ik kon voor morgen wel al een monteur krijgen, maar lukt niet ivm afspraken. Wordt daarom maandagmiddag pas. Wellicht kan iemand mij hier helpen?

 
Chou
Meestal lukt het om de modem van de stroom af te halen en na een paar minuten weer aan te sluiten check wel even de aansluitingen van de modem of die goed zijn.

 
Anna
Dat heb ik al een aantal keren geprobeerd, maar dat werkt niet. Aansluitingen zijn ook goed.

 
Cyber
Je kunt nog proberen om met een pen achterop de connectbox het reset knopje 30 seconden in te drukken en vervolgens 5 minuten te wachten.
Alles is dan weer ingesteld zoals op de sticker aan de onderkant staat.

 
Black Tiger
Krijg je wel verbinding via de LAN kabel?
Zoja kan het ook aan de pc liggen.

Probeer het volgende eens:

Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd ook al vraag ie om dat eerder te doen.


Greetings, Black Tiger
 
Anna
Ook de resetknop heb ik al meerdere keren geprobeerd..

Aan de laptop zal het niet liggen. Ook op telefoon en tablet geen Wi-Fi.

 
Black Tiger
Als daar ook geen wifi op zit, dan ligt het inderdaad aan de modem.

Ik neem aan dat je in de modem gecontroleerd hebt of wifi wel aangeschakeld staat?


Greetings, Black Tiger
 
Anna
Het probleem is pas ontstaan nadat ik hem ivm onweer van het stroom had gehaald. Daarvoor nooit problemen gehad. Kan deze instelling dan daardoor veranderd zijn en zo ja, hoe controleer ik dat?

 
Black Tiger
Die kan verandert zijn. Het is handig ook met een kabel even een laptop aan de modem aan te sluiten, als dat werkt weet je dat het modem nog goed werkt.

Om te kijken of de wifi nog actief staat zou je in het modem moeten inloggen.
Bij de meeste Ziggo modems kun je inloggen met je webbrowers op:
http://192.168.178.1
Gebruikersnaam: ziggo (of Ziggo)
wachtwoord: draadloos

En dan kijken bij de wifi instellingen of hij aan staat.
Vermoedelijk wel maar controleren kan geen kwaad.


Greetings, Black Tiger
 
Anna
Het mocht allemaal niet baten.. Monteur is geweest. Aansluitingen gecontroleerd, allemaal prima. Geen contact met modem mogelijk. Nieuw modem aangesloten: probleem opgelost! Wat de oorzaak kan zijn, geen idee, maar ik ben weer online.
Was overigens dezelfde monteur (Mark) die hier vorig jaar een ingewikkeld Horizon probleem heeft opgelost. Is 2 uur bezig geweest en is doorgegaan tot alles was opgelost. Echt een topper!

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan geen IP adres verkrijgen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie