obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding
barnhoorn
Onze kerk zend wekelijks beelduitzendingen van de kerkdienst uit. Tot voor kort waren er geen ontvangstproblemen tot 3 weken geleden. Alle mensen thuis met een Ziggo-abonnement hebben een verstoorde uitzending. De beelden blijven stilstaan evenals het geluid. Mensen met een andere provider hebben geen problemen.

Gedurende de week zijn archieven wel goed terug te kijken maar op zondagmorgen zijn er de problemen met zowel de live uitzendingen als het terugkijken van het archief. Het lijkt dus te maken te hebben met drukte wanneer alle kerken uitzenden.

De uitzendingen lopen via de SIKN / Kerkomroep (www.kerkomroep.nl)

De klacht wordt al 3 weken neergelegd bij zowel Zigoo als SIKN maar beiden wijzen continue naar elkaar als de gene waar het probleem ligt en opgelost moet worden, maar ondertussen kunnen onze (vaak oudere) kijkers de dienst niet volgen. Het is voor de oudere mensen niet alleen vervelend maar als electronica niet goed werkt wordt deze doelgroep heel snel zenuwachtig en denken dat ze het fout doen.

We weten niet zo goed hoe we verder moeten naar een oplossing. Wie kan ons helpen?
 
Black Tiger
Als andere providers daar geen last van hebben kan men wel naar elkaar verwijzen maar dan lijkt het probleem bij Ziggo te liggen. Maar dat hoeft niet perse.
Het kan echter ook veroorzaakt worden door een niet meer zo lekkere router onderweg of iets anders.

Dit is echter een stukje specifieke netwerk technologie waar we als forum geen oplossing voor kunnen geven als het euvel zich bij zo vele mensen voor doet en ook alleen bij Ziggo abo's. Ik ga er daarbij van uit dat je verhaal correct is.

Daar zijn technische mensen voor nodig en Ziggo Webcare kan jullie daar zeker mee verder helpen om te onderzoeken waar het probleem door veroorzaakt wordt. Zij kunnen vermoedelijk ook wel helpen met een oplossing te vinden.
Ik heb daarom Webcare voor jou op je probleem geattendeerd.
Zij zullen hier dan spoedig reageren.
Greetings, Black Tiger
 
barnhoorn
Dank je wel voor je aktie! Ik wacht af.

Ter nadere informatie voor jou en hen:

Het probleem doet zich voor bij uitzendingen vanuit alle kerken die in HD uitzenden (bij de kerken die SD uitzenden of alleen geluid is het probleem veel minder of bij geluid helemaal niet).
En het probleem doet zich dus voor bij iedereen die Ziggo heeft, welke kerk men ook probeert te kijken.

Nogmaals dank en ik wacht Ziggo Webcare af!
 
Chrizzz
Beste barnhoorn,

Kun je me een privé bericht sturen met de gegevens van de kerk en misschien ook een contact bij SIKN? Ik ga dan binnen Ziggo op zoek naar de juiste mensen.

Met vriendelijk groet, Christian
 
Black Tiger
Beste Christian.
Jij bent bij ons nog niet bekend als zijnde medewerker van Webcare.
Kun je a.u.b. even zorgen dat een van je collega's je kunnen verifiëren of kun je even via pm contact opnemen met Zippo hieromtrent?

Dan kunnen wel je ook bijbehorende subtitel geven in je account.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Er is nog geen contact geweest, maar a.d.h. van het mail adres gaat het hier wel om een officiële Zigoo-medewerker. Ik heb Chrizz daarom ook in de groep van Ziggo officials geplaatst.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.
 
Black Tiger
Toppie, dan is alles in orde. Zekerheid voor alles he! Smile
Greetings, Black Tiger
 
Chrizzz
Check ;-)

Ik ben ook niet van webcare. Maar als ik de gegevens van de kerk kan krijgen dan dat ik helpen het de juiste aandacht te geven. Het is nogal een specialistisch probleem.

groet, Christian
 
barnhoorn
Beste mensen, bedankt voor jullie meedenken. Er is inmiddels via de SIKN en ZIGGO aktie geweest en als de voorspellingen uitkomen zou het probleem ontdekt moeten zijn en wordt er aan gewerkt om het zondag weer werkend te hebben. Ik stel voor dat eerst af te wachten.

Op de website van www.kerkomroep.nl staat onder storingen hetvolgende:


In opvolging van ons bericht hebben wij van u vele meldingen ontvangen met aanvullende informatie. Zowel luisteraars en kijkers (met een ZIGGO-aansluiting) ervaren problemen met luisteren en kijken. Ook kerken (met een ZIGGO-aansluiting) ervaren problemen met hun uitzending. Met behulp van de ingezonden informatie hebben we deze situatie nader kunnen onderzoeken en wederom bij ZIGGO onder de aandacht gebracht.

Dit heeft er voor gezorgd dat de netwerkconnecties vanuit ZIGGO naar Kerkomroep geanalyseerd zijn en daaruit bleek dat een wijziging in het netwerk van ZIGGO een onbedoelde limitering tot gevolg had. Deze limiet werd juist op zondagmorgen bereikt en had tot gevolg dat luisteraars en kijkers met een ZIGGO-aansluiting problemen op zondagmorgen ondervonden.

De noodzakelijke aanpassing wordt deze week uitgevoerd zodat aanstaande zondag alles naar behoren kan verlopen.
 
Chrizzz
OK. Laten we dat inderdaad afwachten. Fijn dat er beweging is.

groet, Christian
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo verhoogd tarieven per 1 juli Ziggo nieuws : 3 09-05-2019
Ziggo verhoogt internetsnelheden voor consumenten +25% en bedrijven +20% Ziggo nieuws : 18 24-04-2019
Ziggo kastje in voortuin Helpdesk : 2 08-02-2019
Smartcards weer niet zichtbaar in Mijn Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 3 19-12-2018
OFFLINE MOVIES & SERIES (XL) KIJKEN VIA DE ZIGGO GO APP Ziggo nieuws : 1 13-06-2018