obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Router aanschaffen??
ziggotv
Hallo

Ik heb een Connect Box van Ziggo.
Sinds kort heb ik twee draadloze boxen. Deze vallen echter regelmatig weg. Meerdere mensen adviseren mij Wifi te verbeteren door aan de Connect Box een router/access point te hangen. Deze zou betere Wifi verzorgen dan de 2-in-1 Connect Box (modem en router).
Mijn Connect Box staat in de meterkast. Bedoeling is de router er naast te plaatsen.
Ik had de TP Link Archer C7 in gedachten. Die kost 77 euro, zo’n beetje het bedrag wat ik er voor uit wil geven. Of de Netgear R6400.

Mijn vragen:
- Is dit een slim idee, zal het mijn Wifi verbeteren?
- Is de TP Link Archer C7 een goeie keus? Of heeft iemand nog andere ideeen?
- Als ik deze TP aansluit op de Ziggo Connect Box, hoe zet ik dan Wifi uit op de Connect Box?

Dank

 
Black Tiger
Hee nog geen antwoord gehad?
De oorzaak daarvan ligt vermoedelijk in het feit dat we geen garanties kunnen bieden.

De wifi ontvangst met de Connectbox is normaliter goed te noemen vergeleken met andere modems van Ziggo.
De plaats waar een modem of nieuwe router komt te staan, in jouw geval meterkast, kan ook van alles te maken hebben met wel of niet goede verspreiding van het signaal. Voor wifi is het in elk geval fijn als de antennes hoog staan.

Dus om antwoord te geven op je vragen:
1.) Dat is niet met zekerheid te zeggen, het zou kunnen.
2.) Helaas zelf geen ervaring mee. Het beste kun je hier en daar eens wat ervaringen en reviews lezen daarover, mede gezien het gebrek aan reacties hier.
3.) Mij onbekend, heb geen Connectbox, ben wel gaan zoeken op internet maar zag zo vlug geen instelling om het uit te schakelen, misschien kan een andere gebruiker of een van de collega's hier antwoord op geven.


Greetings, Black Tiger
 
Matty
Beste Ziggotv,

Je hebt meerdere manieren om een extra box???? (Wat is een extra box?(als dit een extra mediabox is heb je zelfs 3 manieren)) aan te sluiten voor het beste resultaat doe je dit door middel van een kabel en niet via wifi ..

wifi zal nooit 100% stabiel zijn bedraad aansluiten wel..

Maar alles valt en staan wat de boxen zijn ?

Met vriendelijke groet
Matty

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router aanschaffen??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Website(s) blokkeren op Cisco router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 07-07-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Router: Sitecom WLR-5002 (AC750) Software vragen : 4 07-03-2016
Router WiFi, draadloos netwerk : 4 24-12-2015
Advertentie