obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Verbindingsproblemen Horizon Box
ZiggoBird
Ik ben al 2 jaar bezig met verbindingsproblemen tussen de Horizon Box van Ziggo en onze Bose VideoWave 1 TV. Alle bekabeling en hardware (modem horizon box ) zijn al vervangen. Het signaal is volgens de Ziggo monteur goed.
Toch blijven wij problemen houden dat het signaal soms spontaan weg valt. Soms wordt het beeld zwart en moeten we de TV tuner EN de Horizon Box beide uitzetten en aanzetten om weer verbinding te krijgen. Soms schokt het beeld even en gaat dan weer verder. Problemen gebeuren voornamelijk bij TV kijken ( ' live' en replay), maar soms ook bij de radiostations.

Vorige week is er weer een Ziggo monteur bij ons geweest voor dit probleem en die geeft aan (zonder nog maar iets in huis gedaan te hebben) dat het aan het type TV ligt. Volgens Ziggo zijn de merken van oa LG, Philips als Bose niet consequent in het aanpassen van de update van de beveiligingsprotocollen van RTL. Een verhaal wat wij nog nooit gehoord hebben (dat je een bepaald type TV moet hebben voor een goede verbing met de HOrizon Box).
Feit is nu dat Ziggo ons aanraad om een HDMI splitter tussen de TV te zetten en dan kijken of dit de oplossing is. Deze is nu besteld en we wachten maar af.

Heeft iemand ervaringen met een probleem door de beveiligingsprotocollen van RTL of is dit een broodje aap verhaal van Ziggo?
Ziggo trekt hier in ieder geval zijn handen van af en ondernemen geen enkele actie meer !

 
MisterSenseo
"Broodje Aap" is misschien wat overdreven.
Ik denk wél dat het probleem misschien afgeschoven wordt op type tv ( dit lijkt mij onwaarschijnlijk )
Ik heb het Webcareteam hierop attent gemaakt, want ik kan nergens uit opmaken dat een -echt in dienst van Ziggo zijnde- monteur het signaal goed heeft gecheckt ( de uitspraak "het signaal is goed" daar kan niemand iets mee ).
Bij een "goed" signaal kunnen er net zo makkelijk storingen zijn dan wanneer het signaal slecht is.

Succes,


Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Ziggo Webcare
Beste Ziggobird,

Als je al 2 jaar bezig bent om fatsoenlijk te tv te kunnen kijken, vind ik dat je behoorlijk wat geduld hebt!
Ik weet dat er een zogenoemde 'handshake' probleem kan voordoen tussen de Mediabox XL en bepaalde type tv's. Om jouw situatie daar gelijk onder te schuiven is te kort door de bocht.
Stuur even onderstaande gegevens via een privébericht, dan gaan we samen verder op onderzoek uit!

- postcode en huisnummer
- merk + type tv
- situatieschets van je aansluitingen (beschrijving vanaf de hoofdaansluiting tot aan je tv en alles wat er tussen zit)

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Groeten, Leroy


Ziggo Webcare
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingsproblemen Horizon Box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Horizon box heel vaak ofline. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 09-11-2018
horizon storing. Klacht over Ziggo : 6 13-12-2017
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 3 18-11-2017
horizon Klacht over Ziggo : 7 15-08-2017
Advertentie