obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
IP Camera
nikki russel
Beste forum leden.

Heb een foscam ip camera gekocht, aangesloten op de pc ingesteld en werkt.
Nu zou ik hem graag ook op afstand willen zien (extern) maar lukt niet.
Ik heb een Ziggo connect box en hier op mijn eigen router aangesloten Netgear WNDR 4300
Heb volgens de regels (tenminste dat denk ik) poort 88 geopend.
Op de telefoon IP Cam Viewer Lite geinstalleerd, hierin IP adres ingevoerd en de poort 88.
Als ik nu op de knop test klik, krijg ik de melding: Could not connect to given Hostname/IP and Port.
Heb het IP van de pc ingevuld en uiteraard poort 88

Wie weet hierop raad zodat het gaat werken,

Bij voorbaat dank,

m.vr.gr. Nikki
 
Black Tiger

Quote

Heb het IP van de pc ingevuld en uiteraard poort 88

Hier ga je fout. Je moet het ip van de camera invullen en poort 88.
Je wilt namelijk naar de camera verbinden.

Het ip van de camera moet je ook in de forward instellen.
Aangezien je 2 routers achter elkaar hebt ligt het ook een beetje er aan op welke manier deze is aangesloten op de Connectbox en hoe de forwards zijn ingesteld.
Of heb je de Connect box in bridgemode laten zetten?

Het is sowieso verstandig in DHCP in te stellen dat de ip camera altijd hetzelfde interne ip adres krijgt. Dat maakt het forwarden al weer een stuk eenvoudiger.
Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Hallo Black Tiger.
Even op een rij (zit zelf niet goed in deze materie)

Nadat ik de camera heb gekocht aan gesloten op de pc via Equipment Search Tool hier verschijnt camera naam. i adres mac adres en type
Als ik hier op klik en inlog zie ik de ip-camera op het scherm.

Nu wil ik hem van buitenaf benaderen via de app IP Cam Viewer Lite, ik dacht dat dat ik dan het IP-adres van de PC moet invullen en de inloggegevens van de camera?
Heb in de app nu zowel ip adres van de pc als van de ip-camera ingevuld en krijg de melding: Could not connect to given Hostname/IP and Port.

Nu heb ik een Connectbox van Ziggo en daaraan een router NETGEAR WNDR4300 van de laatste heb ik een poort fowarding 88 toegepast zonder resultaat
Dacht nu dat moet ik ook bij de connect box van Ziggo doen, allen als ik erin log en naar geavanceerde instellingen - DHCP en naar beneden scroll naar geavanceerde IP-adressen vindt ik de ip-camera niet.
Misschien logisch omdat hij aan de switch hangt die met de netgear router verbonden is?


Ben er al ruim een week mee bezig zonder resultaat, het zou toch moeten kunnen werken zou je denken?

M.vr.gr. Nikki
 
Black Tiger

Quote

Nu wil ik hem van buitenaf benaderen via de app IP Cam Viewer Lite, ik dacht dat dat ik dan het IP-adres van de PC moet invullen en de inloggegevens van de camera?

Nee dat gaat zo niet werken. De camera moet je niet aansluiten op de pc maar op de router.
Daarna zou je hem via equipment search ook moeten kunnen vinden en instellen.

Het forwarden komt daarna pas. Als je de Netgear via de WAN poort aan de Connectbox hebt gehangen krijg je een dubbele router situatie. Zowel de Connectbox alsook de Netgear delen ip adressen uit. Dat maakt het al moeilijker.
Je moet dus eigenlijk in de Connectbox een forward maken naar het ip adres van de Netgear, of vul het ip adres van de Netgear in de Connectbox in bij DMZ, dan gaan alle poorten naar de Netgear toe.
Daarna maak je in de Netgear een poort forward naar het ip adres van de camera.
Dat ip adres moet je kunnen terugvinden bij de DHCP instellingen van de Netgear als het goed is.

Maar daarvoor moet de camera wel eerst werken.

Dus de camera niet op de pc aansluiten maar op de Netgear. En dan kijken of je hem via de Netgear of via die Equipment Search Tool kunt vinden en daarmee instellen.
Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Ga het uitproberen. misschien heb ik het verkeerd uitgelegd, maar ik had de camera
niet aan de PC aangesloten, maar aan de switch die gekoppeld is aan de Netgear router.
 
Black Tiger
Ah oke, aan de switch is ook prima.
Dan moet hem via de pc instellen. Maar om de camera te vinden moet je wel het ip adres van de camera gebruiken, niet van de pc.
Ook de forward moet dan naar het ip van de camera.
Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Heb in de connectbox DMZ aangevinkt en daar het IP-adres van de Netgear ingevuld
Port forward in nethear op 88 gezet

app (telefoon) opgestart naam type ip-camera ingevuld
IP, die van de netgear en port 88
user name en ww ingevuld.
Helaas.
Nou dacht ik lukt niet via eigen netwerk, dus even buiten de deur bij iemand anders geprobeerd
ook niet.
Zit ondertussen met de handen in het haar (letterlijk)
 
Black Tiger

Quote

app (telefoon) opgestart naam type ip-camera ingevuld
IP, die van de netgear en port 88
user name en ww ingevuld.

Probeer ditzelfde eens met de browser (bijv. Edge of Firefox of Chrome)
http://ip.van.de.camera:88

Krijg je dan wel het login scherm van de camera te zien? Of niet?

Controleer tevens of het ip adres van de camera wel binnen het het dhcp ip bereik van de Netgear valt.

Als dat niet werkt, kun je eens aangeven precies welk model/type Foscam je hebt? Dan duik ik eens in de handleiding om te zien wat het probleem zou kunnen zijn.

Want als hij met die Search Tool te vinden is, dan moet ie op dat ip (als dat binnen het zelfde netwerk valt als de pc ook in zit) gewoon te bereiken moeten zijn.
Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Krijg dan deze melding:
Deze site is niet bereikbaar
Het IP-adres van de server van ip.van.de.camera kan niet worden gevonden.
Zoek op Google naar van camera
ERR_NAME_NOT_RESOLVED

type ip-camera
Foscam FI9900P
 
Black Tiger
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt.
Het is de bedoeling dat je http://ip.van.de.camera:88 vervangt door het ip adres van de camera, bijv. als de camera het ip adres 192.168.178.20 zou hebben moet je daar invullen:
http://192.168.178.20:88
Ik kan van hier uit niet zien welk ip je camera gekregen heeft, dat zou je met die search tool moeten kunnen zien.

Je kon hem via die search tool wel vinden, toch?
In deze search tool is ook het ip adres van de camera terug te vinden. Dat zal waarschijnlijk een 192.168.178.x ip adres zijn waarbij de x ook voor een getal staat wat jij alleen kunt zien.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP Camera', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ip adres. Camera’s Algemeen : 9 19-11-2017
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
klein thuisnetwerk maken met ip camera Eigen netwerk : 2 06-02-2015
ip camera niet extern benaderbaar Eigen netwerk : 15 19-04-2014
Advertentie