obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
IP Camera
Zippo
Wil je het type van je Foscam camera eens posten?
Dan check ik of het een P2P camera is. Met een P2P camera is het niet nodig poorten open te zetten, maar is het voldoende om een MMMM- code en wachtwoord in te voeren. Hiervoor gebruik ik de CamHi app.

Alle postings vluchtig nalezend is mogelijk het probleem de connectbox en je netgear. Als deze in verschillende netwerken zitten en je dubbele portforwardings moet instellen dan wordt het zeer lastig. Hierin kan Black Tiger je adviseren.

Daarnaast bestaat in sommige opstellingen het probleem van een NAT loopback. Dat wil zeggen dat je vanuit je eigen netwerk niet je eigen publieke ip adres kunt bereiken. Probeer daarom altijd met je telefoon en de gsm internetverbinding je camera te bereiken.


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
nikki russel
Heb hei IP-adres van de camera ingevoerd met het bijbehorende poortnummer en dan
kom ik op de inlogpagina van de ip-camera en zie beeld.

 
Black Tiger
@Zippo: Het type Foscam staat op de vorige pagina, het is een POE model.

@Nikkie: Prima, dan zijn we al halverwege.
Het enige wat je nu nog moet doen is een poort forward maken in de Netgear naar het ip adres en poortnummer van de camera.

Daarna zou het ook van buiten af (en op je telefoon in de app) moeten werken als je in het Ziggo modem het ip adres van de Netgear als DMZ hebt ingesteld.


Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Ik hoop dat het gaat lukken, trouwens is er een tool om te controleren
of de poort ook acht open staat in de Netgear?
Kan ik dan wel binnen mijn netwerk de tool gebruiken om de camera te benaderen of moet dit van buitenaf getest worden?
Ik moet in de app een ip-nummer en poot nummer invullen, moet ik dan hier het ip-nummer van de netgear of ip-camera invullen?

m.vr.gr. Nikki

 
Black Tiger
Gewoon thuis kun je via het wifi netwerk of je gewone netwerk via de browser je interne ip adres van de camera ingeven.

De app wil je volgens mij buitenshuis gebruiken.
In dat geval moet je daar jouw internet ip invullen. Dat is 82.75.xx.xx als het goed is. Ik heb de laatste cijfers niet ingevuld uit veiligheid.
Je kunt gewoon kijken op http://www.watismijnip.nl

Denk er aan dat je in de app dan geen wifi moet gebruiken. Als ik het goed begrepen heb had jij een Connectbox modem en deze ondersteunen geen nat-loopback, dus kun je niet je eigen externe ip gebruiken op je interne netwerk.
Beetje moeilijke zin, verder niet over wakker liggen.

Dus in de app je internet ip wat begint met 82.75.x.x en poort 88.
Thuis gewoon het interne 192.168.178.x ip van de camera gebriken.

De forward in de Netgear is eigenlijk alleen van buitenaf te testen.

Op het moment dat ik dit schrijf kan ik je vertellen dat ofwel je ip camera niet aan staat, ofwel dat er een forward in de Connectbox of in de Netgear niet goed staat want ik krijg niets te zien op poort 88 bij jou.


Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Goede middag,

U schrijft, Thuis gewoon het interne 192.168.178.x ip van de camera gebruiken!
Dit snap ik even niet, want het IP-adres van de camera is veel lager begint met 10.0.0.x

Als ik dit adres in de internet explore invoer heb ik beeld.


Als ik nu ergens bij iemand ben en ga achter de pc zitten om de camera te zien welk IP-adres moet ik dan gebruiken

van de pc of de router?

m.vr.gr. Nikki

 
Black Tiger

Quote

want het IP-adres van de camera is veel lager begint met 10.0.0.x

Ja dat is prima. Ik gaf eerder ook al aan dat ik alleen voorbeelden gebruikte omdat ik niet de exacte adressering weet die je thuis gebruikt. Als de Netgear in de 10 range staat dan moet het inderdaad het 10.0.0.x ip adres zijn. Zoals gezegd kan ik dat van hier uit niet zien. Wink

Als je bij iemand anders achter de pc gaat zitten of de app in de telefoon zonder wifi gebruikt moet je jouw Ziggo internet ip adres gebruiken.
Dus niet dat van de pc, niet van de router maar wat ik zei wat je ziet als je http://www.watismijnip.nl in de browser typt bij jou thuis.

Dat ip begint met 82.75.x.x
Ik kan je dat ip in een prive bericht ook wel volledig geven want dat is het enige wat ik wel kan zien.
Op die manier kan ik dus ook van hier uit testen of het werkt.

En ik kan nu bevestigen dat het werkt, ik krijg een inlogscherm dus de inregeling en de forwards staan goed.


Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Goede middag,

Ik kan de camera van buiten mijn netwerk benaderen, IP-adres en poortnummer invoeren en werkt.

Nu heb ik in Chrome een extensie geinstalleerd, MyIPCam alles ingevuld, maar krijg geen beeld wel
een melding : Response is received but no image: Error 404. Try manual settings.
In principe moet ik deze wel kunnen benaderen, toch?

De app op de telefoon moet ik nog van buiten netwerk testen en als alles werkt kan ik de camera zelf monteren.

Een kennis van mij had een programma genaamd IP Cam Viewer gestuurd, heb ik geinstalleerd, ook geen beeld.

Hebt u enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

M.vr.gr. Nikki

 
Black Tiger

Quote

Nu heb ik in Chrome een extensie geinstalleerd, MyIPCam alles ingevuld

Wat precies ingevuld? Binnenshuis zul je het 10.0.0.x van de ip camera moeten invullen anders werkt het niet. Heb je dat gedaan?
Zo ja, dan kan dat ook aan de app liggen. Je hebt normaliter geen app nodig, gewoon http://10.0.0.x:88 invullen in Chrome en klaar ben je.

Ik gebruik zelf ook de IP Cam Viewer app voor diverse camera's, dat werkt uitstekend. Maar ook hier moeten wel de juiste instellingen gemaakt worden.
Zoals het juiste merk en type.
En dan is het weer afhankelijk van of je hem wel of niet via Wifi gebruikt.

Voor gebruik met eigen Wifi (of via LAN) moet daar het 10.0.0.x ip adres van de camera in.
Zonder eigen netwerk (wifi of lan) jouw 82.75.x.x internet ip adres. Maar dat kan dus alleen buitenshuis of met een internet abo op je telefoon en de wifi uit staat.

Hopelijk is het zo iets duidelijker.

Controleer voor de zekerheid ook of je de nieuwste firmware op de camera hebt staan. Dat kan soms ook een oorzaak zijn.


Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Oke, ga ik doen.
Nou heb ik nog een vraag, wilde een NAS aanschaffen, geeft dat ook zoveel problemen
om in te stellen zoals de ip-camera?

m.vr.gr. Nikki

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP Camera', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ip adres. Camera’s Algemeen : 9 19-11-2017
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
klein thuisnetwerk maken met ip camera Eigen netwerk : 2 06-02-2015
ip camera niet extern benaderbaar Eigen netwerk : 15 19-04-2014
Advertentie