obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
IP Camera
nikki russel
sorry, dacht aan een tikfout en dat u 80 bedoelde, ga dat nu proberen.

Bij voorbaat dank,

m.vr.gr. Nikki

 
Black Tiger
Nee poort 80 is de web poort 8080 wordt veel gebruikt als alternatief voor camera's omdat het makkelijk te onthouden is.

Ik hoor het straks wel, dan kan ik je ook wel helpen met de app denkelijk.


Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Hallo Black Tiger.
Heb de poort veranderd in 8080
Nog even contact gehad met een kennis, als die mijn externe IP-adres invoert dan komt hij in het inlogscherm van mijn ip-camera
en als hij inlogt ziet hij de camera.

Nu heb ik IP Camera Viewer 4 op de pc geinstalleerd en als ik hier het ip adres van de camera invul met poort nummer 8080 dan zou ik de camera moeten kunnen zien
maar krijg een foutmelding (zie screenshot)
Vul ik in deze app de gegevens in van mijn kennis dan zie ik zijn camera.

Op de telefoon een app geinstalleerd IP Cam Viewer Lite zelfde ingevuld en krijg de foutmelding: Could not connect to given Hostname/IP and Port.

Heb ook al gekeken of de firewall de oorzaak was en zou het ook niet kunnen dat ik destijds geupgrade heb van Windows 7 naar 10 home? Heeft eigenlijk nooit lekker gelopen.
Of de instelling van de camera, maar als ik in de browser het interne ip-adres van de camera tik gevold door het poortnummer kan ik inloggen en heb beeld.

M.vr.gr. nikki

nikki russel voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
joatt
Dit is een bekend fenomeen. Wanneer je met je telefoon of laptop in hetzelfde netwerk zit als de camera, werkt het niet om het externe ip adres te gebruiken.
Wil je je camerabeelden bekijken als je thuis bent, gebruik dan het interne ip-adres, ben je buitenshuis dan gebruik je het externe ip-adres.
Je hebt je router namelijk ingesteld dat al het verkeer van poort 8080 naar de je camera gedirigeerd wordt, vanaf je device een verbinding maken via het externe ip adres (vanaf device naar router naar buiten en vervolgens weer naar binnen) gaat nog wel alleen de terugweg gaat ook via 8080 en zal eerst naar buiten gestuurd worden via de router en weer naar binnen en vervolgens naar je camera gedirigeerd worden. Oftewel het antwoord van de camera komt nooit bij je device terecht.

 
Black Tiger
Je gebruikt al het interne ip van de camera. Dat werkt alleen als je Wifi gebruikt.
Wil je via jouw externe ip zonder wifi inloggen, dan moet je jouw externe 82.75.xx.xx ip adres gebruiken, net als jouw kennis gedaan heeft.

Je zou ook nog eens kunnen testen zonder het "I am using onvif login" aangevinkt, dat is even testen.

Maar ik moet dus eerst even weten of je wel of niet wifi gebruikt met die app op dit moment.


Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger

Quote

joatt schreef:
Dit is een bekend fenomeen. Wanneer je met je telefoon of laptop in hetzelfde netwerk zit als de camera, werkt het niet om het externe ip adres te gebruiken.

Jawel, dat kan wel maar het is afhankelijk van het feit of je modem wel of niet nat-loopback ondersteund. Alle Ziggo modems doen dat, behalve de Connectbox.
Dat heb ik op de vorige pagina al besproken met hem in bericht #21. Wink
Toch bedankt voor het meedenken! Thumbs Up


Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Black Tiger,
Hoop dat ik het goed formuleer, Ik zou toch via de telefoon app 'IP Cam Viewer Lite'
de camera moeten zien, als IP-adres geef ik de IP van de camera 10.0.0.110 en poort 8080
gebruikersnaam en ww invoeren, dan zou ik toch beeld moeten hebben?

En dat zou toch ook moeten gelden voor de app op de PC ' IP Camera Viewer 4'

Zou het ook niet aan de camera liggen of aan mijn Windows welke is geupgrade van Windows 7?

Je gaat alles erbij halen als het niet lukt, kan ook onkunde zijn mijner zijds?


M.vr.gr. Nikki

 
Black Tiger

Quote

dan zou ik toch beeld moeten hebben?

Ja, maar als je het 10.0.0.110 ip gebruikt, krijg je alleen beeld als je jouw eigen wifi van thuis gebruikt op de telefoon.

Dat zou dan ook moeten gelden voor een andere app, dat klopt.
Alleen werken niet alle apps met de instellingen die je zou verwachten, dus dat is niet de beste testmethode.

Het is niet perse onkunde maar het is belangrijk om een bepaalde volgorde van werken aan te houden.

De beste methode is daarom om eerst op de computer of laptop te testen of het werkt.
Als jij op je pc nu http://10.0.0.110:8080 in je browser in typt, krijg je dan wel of niet het inlogscherm van de camera op dit moment?

Als dat werkt, moet je me even vertellen of je wel of niet de wifi van thuis op je telefoon gebruikt.
Dan help ik je verder de app in te stellen en te testen want er is nog een andere manier die misschien beter werkt.


Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Als ik http://10.0.0.110:8080 in de browser invoer kom ik in het inlogscherm van de IP-camera.
Ik gebruik op de telefoon de wifi van thuis.

M.vr.gr. Nikki

 
Black Tiger
Oke dan moet hij van buitenshuis ook te bereiken zijn via http://82.75.xx.xx:8080 (de xx vervangen door de rest van jouw ziggo ip). Tenminste als je bij iemand anders thuis bent.

Gaan we nu proberen met de app.
Ik gebruik Net Eye Camera daar draait vrijwel alles op. Deze is gratis te krijgen.

Probeer het eens met de volgende instellingen:
Name: Een naam die je zelf kunt geven:
Make: Unknown Brand
Model: IPCAM1, IPCAM2
Host/ip: 10.0.0.110
port: 8080 (ssl NIET aanvinken)
user: jouw gebruikersnaam waar je mee inlogt op de camera
pswd: het wachtwoord wat je gebruikt.

Daarna eens testen.
Als dit wel werkt, kun je deze instellingen gebruiken voor als je thuis de wifi gebruikt.
Wil je testen of dit van buitenaf werkt, moet je de wifi op je telefoon uitzetten en dan 10.0.0.100 vervangen door jouw 82.75.x.x ip adres. Tenminste als je internet op de telefoon hebt.

Als dat niet werkt hoor ik het graag.
Check of de forwarding naar poort 8080 wel goed staat. Dacht het wel.


Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP Camera', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ip adres. Camera’s Algemeen : 9 19-11-2017
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
klein thuisnetwerk maken met ip camera Eigen netwerk : 2 06-02-2015
ip camera niet extern benaderbaar Eigen netwerk : 15 19-04-2014
Advertentie