obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Bin-file van compal-modem wijzigen
wimK
Hallo,

Ik heb de ziggo connectbox van het merk Compal. Ik heb de instellingen gebackupped en krijg dan een bin-file.
Hoe kan ik die editen? Het is maar een klein bestandje. Ik krijg het niet (leesbaar) geopend met wordpad, word, etc.

Ik heb namelijk veel "aangesloten apparaten" die vermeld staan als "android-xxxxxxxxxxxxxxxx" en wil dit graag veranderen in normale namen. Ik dacht dat dat misschien door aanpassing van de bin-file te doen zou zijn.
Ik heb mijn eigen apparaten allemaal een vast ip-adres gegeven.

Groeten,

Wim
 
Black Tiger
Binaire bestanden zou je sowieso niet met iets als Word of Wordpad moeten openen althans meestal werkt dat niet.
Mocht je het al proberen kun je in zo'n geval beter met een editor zonder opmaaktekens proberen zoals Editpad Lite of Notepad++ die daar geschikter voor zijn.

Als het echt een binair bestand is heb je een binairie editor nodig en zul je vermoedelijk alleen wat hex getallen zien.
Je kunt het eens met FrHed (free hex editor) proberen of je hem daarmee uitlezen kunt.

De vraag is of bij de instellingen je dat wel kunt wijzigen. Connected devices hoort niet bij instellingen, tenzij je voor allen een ip adres gereserveerd hebt in DHCP.

Ik ben echter bang dat dit niet mogelijk is of tot problemen gaat leiden. In de oudere Cisco's kun je dat ook niet wijzigen.

Het is helaas geen Fritzbox, daarin is dat geen enkel probleem om een eigen benaming aan een device te geven.
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Hoi,

Ik heb al een hex-editor geprobeerd, maar helaas ook geen resultaat.

Groeten,

Wim
 
Black Tiger
Dan zou ik het ook niet meer weten helaas.

Groet, Richard.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bin-file van compal-modem wijzigen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie