obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Mediabox next ?
sailorbart
Kan ik mijn mediabox next op mijn tv aansluiten met de ziggo router die uit staat ik gebruik een eigen router (NETGEAR_Nighthawk X6 R8000) of krijg ik dan problemen en moet Ziggo de eigen router eerst starten ?
Met vriendelijke groeten

Bart
 
Black Tiger
De Mediabox next op zich heeft niets met je router te maken, dat beeld gaat via de coax kabel.
Als je het over de ITV (Interactieve TV) en het maken van opnames hebt, dan is het een andere zaak, daarvoor is een internet aansluiting nodig.
Het maakt niet uit of je Mediabox dan op het Ziggo modem of op je Netgear zit aangesloten.

Ik vraag me alleen af wat je bedoeld met:

Quote

de ziggo router die uit staat

Je Netgear is namelijk geen modem. De Ziggo router wel want dat is een modem/router. Als die uit staat heb je op je Netgear ook geen internet.
Dus kun je nader specificeren wat je met "die uit staat" bedoeld?
Wat staat er uit aan de Ziggo modem/router?
Greetings, Black Tiger
 
sailorbart
Volgens de monteur is de Ziggo uitgezet en loopt het signaal er alleen maar door omdat ik mijn eigen Netgear gebruik, dus geen Ziggo hotspot e.d. op de Ziggo modem !
Met vriendelijke groeten

Bart
 
Zippo
Ik denk dat zijn modem in bridge mode is gezet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
sailorbart
Tja Zippo maar wat is dat, en wat maakt het uit ?
Met vriendelijke groeten

Bart
 
Zippo
Black Tiger, kan je dat veel beter uitleggen dan ik.
Maar bridge mode wil zeggen dat het router gedeelte van het ziggo modem/router is uitgezet en dat ding puur als modem werkt. Met je netgear bouw je dan je eigen interne netwerk op. Dat heeft als voordeel dat je geen router achter router hebt wat allerlei problemen oplevert met je interne netwerk en het open zetten van poorten.

Het modem krijgt een publiek ip adres, je router zorgt voor privé ip adressen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
sailorbart
m.a.w. als hij weer aan gaat heb ik problemen met mijn eigen prive netwerk ?
Met vriendelijke groeten

Bart
 
Zippo
Dat hoeft niet perse. Hangt er o.a. vanaf of je beide routers "door elkaar" gebruikt. Als het alleen maar gaat om toegang tot internet is er weinig aan de hand tenzij je poorten moet openzetten. Wil je dat computers in je eigen netwerk elkaar kunnen zien (met elkaar communiceren) dan zijn 2 routers vaak problematisch. Dat is ook wel op te lossen maar vergt enige netwerk kennis.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Als jouw Ziggo modem in bridge mode staat dan heb jij nu ook internet. Dan staat hij niet "uit" alleen het router deel staat dan uit.
Dat hoeft ook niet aangezet te worden. In dat geval kun je zoals aangegeven, gewoon de Mediabox op je eigen router aansluiten.
Dat zou zonder problemen moeten werken.
Vermits je router geen problemen geeft met de snelheid. Maar jouw router is erg modern dus ik zou het al raar vinden als die problemen zou geven.
Greetings, Black Tiger
 
sailorbart
Allemaal bedankt ik weet veeeeeeeeel meer dan gisteren, tot de volgende vraag Clap
Met vriendelijke groeten

Bart
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mediabox next ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
mediabox xl aanmelden Algemene computer en software vragen. : 4 19-06-2018
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 3 18-11-2017
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen : 10 05-11-2017
Advertentie