Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
telefoonstoring
|
|
plmhopmans |
Geplaatst op 08-04-2012 09:24
|
![]() Activiteit ![]() » roosendaal » 4706lr » Alles-in-1 Plus » Cisco EPC3212 » cisco Berichten: 3 Lid sinds: 08-04-2012 |
sinds enkele dagen hebben wij op onze vaste telefoon dat wij 1. niet kunnen bellen, (geen signaal) in dat geval krijgt iemand die ons belt direkt onze voicemail. 2. wij wel kunnen bellen, in dat geval krijgt iemand die ons belt ons aan de lijn met op het display het nummer van iemand anders in een andere plaats. Als iemand dan het andere nummer belt, krijgt hij ons aan de lijn. 3. als iemand het andere nummer belt komt het voor dat hij wisselend ons danwel de eigenaar van het andere nummer aan de lijn krijgt. wij hebben contact gezocht met de andere mensen die ons aangaven ook problemen met de telefoon te hebben. intussen werden wij van het kastje naar de muur gestuurd voordat nu een monteur zal komen. ons modum zou niet geregistreerd zijn. wij zouden dan ook geen internet moeten hebben. dat hebben we wel en betalen er ook voor heb geen verstand van techniek maar denk als 2 abonneenummers door elkaar lopen, de fout niet bij mij in huis kan liggen of??? |
|
|
Bitfreak |
Geplaatst op 08-04-2012 10:12
|
![]() Beheerder ![]() » Onnen » 9755PE » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW320B WiFi » Fritz!Box 7490 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 370 Lid sinds: 21-03-2009 |
Het zou kunnen dat het ip adres 2 keer is uitgegeven of iets dergelijks,dit is niet iets waar u zelf iets aan kunt doen. Ziggo inschakelen om het probleem te laten onderzoeken. Aan Ziggo doorgeven welk telefoonnummer u momenteel krijgt al u iemand belt. Waar komen mensen uit als ze u bellen?. |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 08-04-2012 10:21
|
![]() Superbeheerder ![]() » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2250 Lid sinds: 02-01-2007 |
Als het om een dubbel ip adres gaat kun je wel het volgende proberen. Zet het Ubee modem voor langere tijd uit, minimaal een uur. Maak het Ubee eens stroomloos als er niemand van de diensten gebruik maakt, b.v. als je ergens op visite gaat. In principe mag het uitgeven van 2 dezelfde ip adressen niet voorkomen, maar het kan zijn dat er iemand is die zijn ip adres overgenomen heeft van zijn modem bij de lan instellingen. Ondertussen is zijn kabelmodem van ip veranderd, maar gebruikt hij nog steeds het handmatig ingestelde ip adres. Dit was tenminste mogelijk in de @home tijd met een motorola modem. |
|
|
plmhopmans |
Geplaatst op 09-04-2012 09:37
|
![]() Activiteit ![]() » roosendaal » 4706lr » Alles-in-1 Plus » Cisco EPC3212 » cisco Berichten: 3 Lid sinds: 08-04-2012 |
ik heb een cisco modem. 1. als mensen mijn nummer bellen krijgen ze direct mijn voice mail. mijn telefoon gaat niet over. 2. als mensen het andere abonneenr bellen krijgen ze ons aan de lijn in de uren van de dag dat onze telefoon het doet. anders krijgen ze de andere mensen aan de lijn. (steeds dezelfde. het nr heb ik aan ziggo doorgegeven. daar is afgelopen donderdag al een monteur geweest hebben de mensen zelf mij bevestigd. ik heb gevraagd teruggebeld te worden om uitleg wat het probleem kan zijn maar dat wordt geweigerd. en gezegd dat ik mijn kabels in huis moet vervangen, dat helpt niet om begrip te houden. het vreemde is dat voordat ik "alles in een" ik dit probleem niet had. Nu U spreekt over IP adres begrijp ik dat dat mogelijk een oorzaak is. zou een uur uitzetten van modem kunnen helpen of kan ik beter op monteur wachten? probleem is dat ziggo komt als zij tijd hebben. urgentie kan niet besproken worden. hoor graag uw idee |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 09-04-2012 10:19
|
![]() Superbeheerder ![]() » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2250 Lid sinds: 02-01-2007 |
Uitzetten kan nooit kwaad. Ziggo hanteert dynamische ip adressen, ze veranderen zelden. Vandaar dat gebruikers ze als statisch ervaren. Afgelopen week zelf nog een gekke telefoonstoring gehad. Men hoorde ons niet. Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk bleek het probleem bij het basisstation van de telefoon te liggen. Deze even stroomloos gemaakt en het probleem was over. |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 09-04-2012 12:39
|
![]() Beheerder ![]() » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Ik adviseer altijd om modem en telefoonbasis een hele nacht uitzetten. Maar dan niet handmatig uitzetten maar de adapters uit het stopcontact halen, gewoon terwijl ze aan staan. Dan als eerste je modem aan en geheel laten starten ( ongeveer 3 minuten ) en daarna je telefoonbasis. Blijft het probleem aanhouden dan is een bewezen werkende tip om het hele zaakje ( modem en telefoonbasis ) op een tijdklok zetten en op een tijd dat niemand gebruik maakt van de diensten ( zeg 's nachts om 4 uur of zo... ) minstens een haf uur uit. Punt 1 heb je altijd een "vers" modem, dus lekker snel, ten 2e heb je veel minder last van kans op storingen. Het is een bekend probleem bij zowel Cisco als Ubee wifi modem, men is ermee bezig maar zolang er geen definitieve oplossing is, is een tijdklok een bewezen werkende oplossing... ![]() Succes, Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Monteur_kees |
Geplaatst op 09-04-2012 14:39
|
![]() Medewerker van Ziggo ![]() » @home / Casema / Ziggo zuid » Alles-in-1 Extra » Arris » tp-link wr-1043nd (openwrt) » TV Extra » Cisco 8455DVB Berichten: 449 Lid sinds: 03-04-2009 |
@ plmhopmans Kun je even via een PB je postcode en huisnummer sturen dan zal ik even kijken of ik iets vreemds kan ontdekken, Gr, Piotje edit aan: plmhopmans Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 09 2012 22:10:17: geachte heer/mevrouw, U heeft een persoonlijk bericht Gewijzigd door Monteur_kees op 09-04-2012 22:10 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south cisco 8485 samsung ue40cXXXXXXXXXXXX golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm |
|
|
plmhopmans |
Geplaatst op 11-04-2012 13:47
|
![]() Activiteit ![]() » roosendaal » 4706lr » Alles-in-1 Plus » Cisco EPC3212 » cisco Berichten: 3 Lid sinds: 08-04-2012 |
Quote Zippo schreef: Uitzetten kan nooit kwaad. Ziggo hanteert dynamische ip adressen, ze veranderen zelden. Vandaar dat gebruikers ze als statisch ervaren. Afgelopen week zelf nog een gekke telefoonstoring gehad. Men hoorde ons niet. Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk bleek het probleem bij het basisstation van de telefoon te liggen. Deze even stroomloos gemaakt en het probleem was over. Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 11 2012 14:06:33: ik wil piotje even bedanken. storing is verlopen door je collega vanmorgen. modem is vervangen en we hebben weer telefoon. gr pieter p.s. deze manier van communiceren was oplossingsgericht. begrip geven is begrip krijgen Gewijzigd door plmhopmans op 11-04-2012 14:06 |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 11-04-2012 14:20
|
![]() Beheerder ![]() » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Kijk en met deze feedback zijn we blij, hier doen we het voor !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Monteur_kees |
Geplaatst op 11-04-2012 14:50
|
![]() Medewerker van Ziggo ![]() » @home / Casema / Ziggo zuid » Alles-in-1 Extra » Arris » tp-link wr-1043nd (openwrt) » TV Extra » Cisco 8455DVB Berichten: 449 Lid sinds: 03-04-2009 |
@ Plmhopmans Ik heb de monteur die bij u geweest is, nog gebelt deze vertelde idd dat het opgelost is Graag gedaan ![]() en bedankt voor de feedback -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south cisco 8485 samsung ue40cXXXXXXXXXXXX golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoonstoring', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Nog steeds telefoonstoring 4102 | Storing | : 3 | 06-11-2012 |
telefoonstoring | Algemeen | : 4 | 22-05-2012 |
ziggo telefoonstoring | Storing | : 13 | 22-05-2012 |
Telefoonstoring klantenservice Ziggo | Storing | : 2 | 20-12-2011 |
Grote telefoonstoring Ziggo en Zeelandnet | Algemeen | : 4 | 23-07-2009 |