obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Sinds drie weken regelmatig wegvallende verbinding
fogol
Sinds een week of drie heb ik problemen met mijn internetverbinding.

Op willekeurige tijdstippen kan ik opeens niet meer internetten. De volgende gegevens zijn van toepassing.
- Het netwerk bestaat uit een linksys router met een aantal pc's met utp aansluiting en een aantal laptops met wireless.
- Bij de storing heb ik geen internet op pc's met utp
- En geen internet op pc's met wireless
- Het modem lijkt online te zijn (alle groene lampjes branden en de oranje knippert, alsof er wel data overheen gaat)
- De router functioneert gewoon (dhcp werkt en interne routeringen gaan goed)

De enige oplossing die werkt is:
- Modem offline halen
- DHCP release op de router doen
- Router offline halen
- Modem weer aanzetten
- Wachten tot modem volledig online is
- Router weer aanzetten

De DHCP release zou aan mijn router kunnen liggen, maar voor de rest moet het perse in deze volgorde.

Dit probleem doet zich sinds een week of drie voor. Het heeft tot twee keer toe in het weekend (vrijdag t/m zondag) wel goed gewerkt.

Ik heb uiteraard de helpdesk gebeld en de eerste oplossing die ze geven is het weghalen van de router. Rechtstreeks de pc aansluiten op het modem dus. Dat ga ik wel proberen, maar ik vermoed toch dat het niet aan mijn router ligt.
Ik heb namelijk van meerdere mensen in mijn omgeving gehoord dat ze hetzelfde probleem hebben. En allemaal sinds een week of drie.

Zijn er hier mensen die deze problemen herkennen en al meer informatie van de helpdesk hebben?

Als niemand het probleem herkent zal ik hier zelf updates geven, zodra ik meer informatie heb Smile
 
Zippo
Je kunt proberen het verkregen adres door dhcp, rechtstreeks in de linksys in te voeren. Zo voorkom je dhcp problemen met je modem.

Krijg je een LAN ipadres of een WAN ipadres?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Inderdaad als het om een WAN ipadres heeft tja gelijk! Vandaar ook mijn vraag over LAN en WAN.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Who_cares_100
Google eens met Linksys en casema en je vind enorm veel problemen met de linksys routers hoger als v4

als je een v7 linksys hebt dan kan je het wel vergeten dat kreeg je met casema niet in orde en dat zal nu met ziggo ook wel zo wezen

ik heb een linksuys v4 .1 versie gekocht en daarna nooit geen problemen meer gehad.
terwijl ik daarvoor wel 3 x pd de boel moest resetten (spanning van de rouiter af halen )
 
Anonieme Gebruiker
Altijd een hoop gedoe met Cisco-Linksys routers. Stroom 30 seconden lang er af halen is in 9 van de 10 gevallen de oplossing.
 
ziggie
cpe ip adres wordt dynamisch toegewezen. zal vaak hetzelfde zijn , maar het kan voorkomen dat je een ander ip adres toegewezen krijgt.
het wan ip adres (hard) invoeren in de router is niet aan te raden.
misschien kan je beter de dhcp leasetijd van de router verkorten.

"afsluiting" door handmatig een wan ip adres in te voeren is onzin, mogelijk zal je router niet werken met het handmatig ingestelde wan ip adres, dat is alles.

Linksys V7 met oude firmware kan sowieso problemen met wan dhcp lease vertonen i.c.m. kabelmodems , hier is ook een firmware update voor uitgegeven.

LET OP ! een firmware update uitvoeren brengt bepaalde riscos's met zich mee,wanneer deze verkeerd wordt uitgevoerd.
Als je niet bekend bent met het updaten van de firmware , kun je je beter eerst laten informeren door de linksys helpdesk of website
Gewijzigd door ziggie op 27-06-2008 00:42
there is no place like 127.0.0.1
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds drie weken regelmatig wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
AL 2 dagen geen internet en al meerder storingen sinds ik klant ben van Ziggo in 10 weken. Klacht over Ziggo : 2 25-11-2019
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Ik wacht al 14 weken Klacht over Ziggo : 3 04-04-2017
Wegvallende verbinding Storing : 3 25-01-2017
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo : 5 04-10-2016
Advertentie