obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Webspace
alfapanter
Hallo,

Ik heb iemand ooit een website op mijn webspace laten zetten en er daarna niet meer naar omgekeken. Nu wil ik echter mijn webspace op en dat blijkt nog niet zo eenvoudig.
Ik lees hier en daar dat FTP niet meer werkt (lekker handig) en dat je via homedrive.ziggo.nl erop moet komen. Als ik ingelogd ben en op 'Webspace-publiek' klik zie ik gewoon de index van de /publiek directory. Ook als ik WebDav-plugins/updates installeer zie ik nog steeds alleen de index (WebDav is trouwens ook lekker handig aangezien het op linux niet al te gemakkelijk is...).
Moet ik ergens anders zijn om bestanden te uploaden en wijzigen of???

Alvast bedankt!
 
MisterSenseo
Gewoon met een FTP programma bijvoorbeeld WS FTP inloggen op homedrive.ziggo.nl met je eigen gegevens en dan werkt het gewoon wel,geen enkel probleem.
Degene die beweert dat het met een FTP programma niet werkt is hardstikke gek,het werkt wel,eigen ervaring,niet van horen zeggen......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
alfapanter
Natuurlijk had ik ook al FTP geprobeerd en dat werkte (zoals de geruchten gingen) ook niet.
Is het nodig een bepaalde poort in te stellen? Standaard wordt poort 21 geprobeerd, is dit fout?

Even samenvatting van instellingen:

Host: homedrive.ziggo.nl
Gebnaam: alfapanter@quicknet.nl
Pass: ********
Poort:
FTP-protocol

Bedankt voor de reactie in ieder geval Wink Dat scheelt weer windows opstarten...
 
MisterSenseo
Als alfapanter@quicknet.nl het hoofdemailadres is van je abonnement is het goed.
Je moet namelijk per sé het hoofdemailadres hebben en dit geheel invoeren zoals je aangeeft gedaan te hebben.
Misschien wel poort 21 proberen,ik heb dat niet hoeven doen maar bij mij werkt het wel,dus ik hoef niks te veranderen.
Ik heb staan in WS FTP light de volgende plaatjes,die ik net maar mijn Ziggo webspace heb geüpload.........Pfft

plaatje001

plaatje002

Succes ermee.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
alfapanter
Ja, ik weet hoe verbinden met FTP-protocol werkt Wink Maar dat werkte helaas niet..

http://ziggo.gebruikers.eu/forum/archive/index.php/t-16029.html
Hier lees ik dat adressen van buiten Ziggo (quicknet dus ook?) niet via FTP kunnen verbinden of iets dergelijks...

Kan iemand me dan alsnog vertellen hoe ik WebDav kan gebruiken en niet op de indexpagina terecht kom?
Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Webspace', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is nieuwe de members.upc.nl url voor webspace? Webspace : 4 26-09-2015
Problemen met uploaden naar Ziggo webspace Webspace : 6 22-04-2015
Probleem met uploaden naar webspace Webspace : 4 05-11-2014
webspace van ziggo uploaden lukt niet meer. Klacht over Ziggo : 10 08-08-2014
Webspace Webspace : 3 11-11-2011
Advertentie