obey-robots.txt
09 December 2016, 18:25
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

digitaal alleen ned 1 rest is gecodeerd

jean luc
Al een tijdje digitale tv etc.; geen problemen gehad behalve in begin
slechte / geen beeld en geluid. Moest een versterker tussen omdat
digitenne van KPN op de vaste! kabels stoort (ruis geeft o.i.d.)
versterker gekocht en dit probleem was opgelost

maar nu heb ik opeens alleen maar ned.1 en de rest is versleuteld,
gecodeerd. ik heb inderdaad gekozen voor het basispakket, maar
om dan gelijk alleen maar ned. 1 in de basis te doen lijkt me wat al
te gortig!

gelukkig kan ik ook nog analoog via de dvd recorder kijken dus rtl
boelevard hoeven we gelukkig niet te missen

weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

alvast bedankt
 
tja
Heb je je smartcard ook geactiveerd via de antwoordkaart of de website?
 
edske
had ik gisteren ook, een paar zenders beeld en op de overige niet. De zenders heb ik opnieuw ingeladen en ja hoor weer beeld. En ook ik heb me maar via de site geactiveerd, maar kreeg het pakket kant en klaar thuis. Bovendien zou je dan verwachten dat je helemaal geen beeld meer hebt en niet zoals nu op een paar zenders wel. Vandaag weer gewoon beeld. Overigens heeft de samsung wel vaker kuren, want soms heb ik wel geluid maar geen beeld. Stekker er uit en er weer in is dan de oplossing. Zal wel een kinderziekte zijn...
 
jean luc
tja schreef:
Heb je je smartcard ook geactiveerd via de antwoordkaart of de website?


had ik allemaal al volgens het boekje gedaan en daarom had ik ook
altijd al de normale zenders. nu alleen nog maar ned. 1
en de rest is gecodeerd, dus ook ned. 2 etc.
ik heb al veel vrrmede zaken met digitale tv meegemaakt maar dit
spant de kroon. maar ach, we hebben ned. 1 nog.
 
jean luc
edske schreef:
had ik gisteren ook, een paar zenders beeld en op de overige niet. De zenders heb ik opnieuw ingeladen en ja hoor weer beeld. En ook ik heb me maar via de site geactiveerd, maar kreeg het pakket kant en klaar thuis. Bovendien zou je dan verwachten dat je helemaal geen beeld meer hebt en niet zoals nu op een paar zenders wel. Vandaag weer gewoon beeld. Overigens heeft de samsung wel vaker kuren, want soms heb ik wel geluid maar geen beeld. Stekker er uit en er weer in is dan de oplossing. Zal wel een kinderziekte zijn...


mijn probleem is opgelost, tenminste zolang het duurt.
stekker eruit. aantal uurtjes wachten en hup geen enkel probleem meer. natuurlijk heb je nog wel een probleem, maar nu even niet.

ik heb trouwens een Philips decoder, geen Samsung.
en het ligt niet aan de decoder, maar aan (nu) Ziggo!
anders zijn die andere problemen ook niet te verklaren. Helaas kom je
bij Ziggo niet verder, want de echte problemen kan men niet beantwoorden. men doet wel een poging maar daar blijft het ook bij.

De beste oplossing die men tot nu toe heeft kunnen aandragen is, inderdaad eureka, de stekker eruit! en waarempel, denkt de nieuwe abo, dit is simpel op te lossen. ja, voor nu, tot de nieuwe problemen zich aankondigen. het ligt niet aan de hardware, deze kan gerust jaren en jaren 24 uur per dag probleemloss functioneren. nee, het moet eerder gezocht worden in een capaciteitsprobleem bij Ziggo.
Te denken valt aan minimale server -en kabelcapaciteit die men voert
maar nog net voldoende om het signaal redelijk door te geven.

Het is heel simpel. Aangezien er in de doorvoer van het signaal, zowel qua sterkte als kwaliteit (dit kun je zelf op je eigen decoder zien!) pieken en dalen zijn zal er bij bijv. een dal moment het signaal wegvallen en indien dit maar lang of vaak genoeg gebeurt zal de decoder op enig moment een storing (interne foutmelding) krijgen en dan is het weer precies hetzelfde liedje.
Stekker eruit, wachten, wachten, stekker erin, decoder opnieuw instellen, van Hallo daar ben ik weer, Ik ben nieuw;
welke taal kiest u?

Nou Ziggo, als dat niet bekend klinkt!!
 
whiteman
Heb hier ook al 2 dagen hetzelfde probleem maar ga het eens proberen om de stekker eruit te trekken. Dan kijk ik of straks als ik terug ben van het werk of alles weer werkt.
 
ziggie
Hallo,

Heeft helemaal niets te maken met capaciteit, er is namelijk geen sprake van retourverkeer bij digitale televisie.

Alle digitale zenders worden door het netwerk gedistribueerd in transportstromen (6 tot 8 digitale zenders worden op 1 UHF frequentie binnengebracht) Je ontvanger "vertaald" dit in beeld en geluid per zender. signaalstatus indicatie op je ontvanger zegt wel iets, maar niet alles. Het kan dus zijn dat een bepaalde zender (die je bijvoorbeeld wel kan ontvangen, zich in een andere transportstroom bevind) dan zou het wel een signaaltechnisch probleem kunnen zijn.

Bij signaaltechische problemen (vaak een te zwak signaal op de ontvanger door slechte kabels, teveel verdelers, slechte contacten of netwerkstoring) heb je andere klachten : blokken in beeld of stilstaand beeld.

De verificatie van het wel of niet 'gemachtigd' zijn om een bepaald kanaal te bekijken, heeft niets met het signaal of signaalsterkte zelf te maken. Er vindt ook geen uitwisseling van gegevens plaats tussen je ontvanger en het netwerk. betreft allemaal eenrichtingsverkeer.

Je smardcard krijgt de 'kijkrechten' d.m.v. registratie van je smartcardnummer. Dit kan je met een medewerker van Ziggo controleren. (Hoop dan wel dat de wachttijden verbeteren, want lang aan de lijn wachten wil niemand) Kan ook zijn dat een bepaalde zender helemaal niet gecodeerd wordt en je die dus zonder geregistreerde smartcard kunt ontvangen ^^

-Een reset (spanning eraf en er weer op) lost vaak problemen op.
-een reset naar fabrieksinstellingen en kanalen opnieuw binnenhalen lost ook veel problemen op.

Maar dit wist je natuurlijk al Smile


Als je probleem wordt veroorzaakt vanuit de aansturing in het netwerk, zou iedere gebruiker met hetzelfde type philips decoder dit probleem moeten hebben ... Bugs kunnen er altijd zijn en een 100% storingsvrije ontvanger bestaat niet. Alle (consumenten) electronica heeft zo zijn tekortkomingen, echter : zo nu en dan een keer moeten resetten is normaal, iedere dag moeten resetten is niet normaal...

Het is natuurlijk ook mogelijk dat de klachten wel degelijk door een netwerkstoring zijn voortgekomen, maar dan zou je daar nu geen last meer van moeten hebben .. is dat zo ?

* Is er al geprobeerd om nieuwe firmware binnen te halen voor je philips decoder ?

* welke foutmelding verschijnt er in beeld ?

* welk type ontanger(s) worden er gebruikt ?

* Meer philips gebruikers met exact zelfde probleem ?
= plaats een post !



jean luc schreef:
edske schreef:
had ik gisteren ook, een paar zenders beeld en op de overige niet. De zenders heb ik opnieuw ingeladen en ja hoor weer beeld. En ook ik heb me maar via de site geactiveerd, maar kreeg het pakket kant en klaar thuis. Bovendien zou je dan verwachten dat je helemaal geen beeld meer hebt en niet zoals nu op een paar zenders wel. Vandaag weer gewoon beeld. Overigens heeft de samsung wel vaker kuren, want soms heb ik wel geluid maar geen beeld. Stekker er uit en er weer in is dan de oplossing. Zal wel een kinderziekte zijn...


mijn probleem is opgelost, tenminste zolang het duurt.
stekker eruit. aantal uurtjes wachten en hup geen enkel probleem meer. natuurlijk heb je nog wel een probleem, maar nu even niet.

ik heb trouwens een Philips decoder, geen Samsung.
en het ligt niet aan de decoder, maar aan (nu) Ziggo!
anders zijn die andere problemen ook niet te verklaren. Helaas kom je
bij Ziggo niet verder, want de echte problemen kan men niet beantwoorden. men doet wel een poging maar daar blijft het ook bij.

De beste oplossing die men tot nu toe heeft kunnen aandragen is, inderdaad eureka, de stekker eruit! en waarempel, denkt de nieuwe abo, dit is simpel op te lossen. ja, voor nu, tot de nieuwe problemen zich aankondigen. het ligt niet aan de hardware, deze kan gerust jaren en jaren 24 uur per dag probleemloss functioneren. nee, het moet eerder gezocht worden in een capaciteitsprobleem bij Ziggo.
Te denken valt aan minimale server -en kabelcapaciteit die men voert
maar nog net voldoende om het signaal redelijk door te geven.

Het is heel simpel. Aangezien er in de doorvoer van het signaal, zowel qua sterkte als kwaliteit (dit kun je zelf op je eigen decoder zien!) pieken en dalen zijn zal er bij bijv. een dal moment het signaal wegvallen en indien dit maar lang of vaak genoeg gebeurt zal de decoder op enig moment een storing (interne foutmelding) krijgen en dan is het weer precies hetzelfde liedje.
Stekker eruit, wachten, wachten, stekker erin, decoder opnieuw instellen, van Hallo daar ben ik weer, Ik ben nieuw;
welke taal kiest u?

Nou Ziggo, als dat niet bekend klinkt!!

Gewijzigd door ziggie op 07-06-2008 08:33
 
johan2411
Er interessant om dit allemaal te lezen. Ik ben abonnee van Casema, althans was ik nu Ziggo en heb een humax ontvanger. Sinds gisteravond 6juni en nadat ik even aan het zappen was is mijn decorder blijven hangen op rtl 5. De ontvanger geeft geen krimp, niet met de ab, niet handmatig, geen foutmelding en zelfs niet bij het eruit halen van de stekker. De stroom er hele nacht af geweest en hedenochtend nog hetzelfde liedje. Infobalk rtl 5 en de rest van beeld zwart, kan niet handmatig de box uitzetten, nope nikkes.

Is dit ook een typisch ziggo probleem? Of meer de hardware/ Laatste lijkt me sterk want tot 23:00 gisteravond heeft de radio de hele dag gespeeld en niets aan het handje.
Iemand enig idee?

Thanx en veel kijk plezier
 
Zippo
Wow een mooi helder verhaal!Cool Hoop dat de mensen hiermee wat kunnen.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
johan2411
Hallo allemaal,
Na een tijdje in de wacht te hebben gestaan is er een vriendelijke dame die mij kon vertellen wat het probleem is!! Ligt inderdaad bij Ziggo (pruthut) Voor diegene die dit ook hebben, schijnt sinds dinsdag veel voor te komen. Hieronder een oplossing;

Stroom van de decoder,
antenneplug eruit'smartcard eruit

30 seconden wachten (is sneller dan de helpdesk)
Stekker er weer in (let op! zonder smartcard en kabelantenne)
zap met je ab naar een ander kanaal
ga naa menu
kies optie installatie
naar fabrieksinstellingen (pincode = standaard 0000)
bevestig fabrieksinstelling en reset de hele boel.

indien klaar kies taal Nederlands of een andere gewenste taal.
nu naar netwerk id en vul in 5555 en dan freq 372000.

antennekabel erin, smartcard schoonmaken( op verzoek van de vriendelijke dame bij Ziggo) en naar de optie kanalen zoeken.

En het resultaat maag er weer zijn. Let op na deze procedure dient u de decoder weer naar eigen smaak in te richten favorieten en dergelijke en de pincode staat weer op standaard = 0000 (vier X nul)

En nu maar wachten op het volgende probleem bij Ziggo!!! Ik kijk er weer met spanning naar uit Fijn weekend allen




johan2411 schreef:
Er interessant om dit allemaal te lezen. Ik ben abonnee van Casema, althans was ik nu Ziggo en heb een humax ontvanger. Sinds gisteravond 6juni en nadat ik even aan het zappen was is mijn decorder blijven hangen op rtl 5. De ontvanger geeft geen krimp, niet met de ab, niet handmatig, geen foutmelding en zelfs niet bij het eruit halen van de stekker. De stroom er hele nacht af geweest en hedenochtend nog hetzelfde liedje. Infobalk rtl 5 en de rest van beeld zwart, kan niet handmatig de box uitzetten, nope nikkes.

Is dit ook een typisch ziggo probleem? Of meer de hardware/ Laatste lijkt me sterk want tot 23:00 gisteravond heeft de radio de hele dag gespeeld en niets aan het handje.
Iemand enig idee?

Thanx en veel kijk plezier
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'digitaal alleen ned 1 rest is gecodeerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alleen Internet pakket mogelijk??? Abonnementen 4 26-04-2016 23:14
Digitaal en Analoog Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 2 19-08-2015 22:52
Digitaal? Ik baal Klacht over Ziggo 1 27-02-2015 17:51
Alleen zwart-wit beeld met Samsung SMT-C7140 Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 4 14-11-2014 00:42
Gecodeerd signaal Storing 7 24-06-2014 20:32
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo00:07:36
| ArieBuu00:25:40
| Zippo01:21:30
| Desmark04:32:16
| Tomar05:57:32
| Black Tiger06:05:27
| knilleske06:21:51
| gerrelle07:45:19
| Gilex07:50:32
| kezeltje08:54:38
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan