obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid te traag na 3 dagen supersnel internet
DMNO
Vandaag besloot ik toch te bellen met Ziggo.
Vorige week heb ik de Alles in 1 extra besteld.
Na de nieuwe bezorgde modem van Ziggo ging alles trager dan voorheen, wat in feite beter had moeten zijn.
Maar helaas, ergernis na ergernis en ik dacht ok, jullie je zin, ik ga wel over.

Ik vertelde er direct mijn klacht bij inzake RTL lounge die het op onze tv nog nooit normaal had gedaan, of men daar ook eens naar wilde kijken.
Ik had een hele aardige Ziggo'er aan de lijn en in no time, was en RTL Lounge geregeld, die deed het eindelijk weer en ons internet was eindelijk supersnel!

Tevreden dus.

Maar na 3 volle dagen genoten te hebben van deze snelheid en af en toe RTL Lounge op tv, haperde plots RTL Lounge weer, met blokkerig beeld etc.
Maar ook zakte onze internet snelheid zienderogen naar snelheden van voorheen.

Dus Ziggo aan de lijn.

Natuurlijk lag dit aan onze router, vast niet gekocht bij Ziggo...nee?
Ik heb deze nu anderhalf jaar en zelf gekocht, in een winkel.
Mag dat?

Het lag aan de router volgens de medewerker.

Ik zeg luister, als alles goed werkte met router afgelopen week en plots niet, waarom ligt dit dan aan de router?

Ja zeg ik belde hem toch voor advies?
(M.a.w wat gingen we nu krijgen zeg?)
Ik zeg ik bel niet voor advies ik bel omdat onze internet snelheid niet goed is, en daar betaal ik toch geen 15 extra per maand voor of wel?
Ja en hij had er voor geleerd etc, en als hij zei dat lag aan de router dan lag dit aan de router.
Ik zeg fijn dat je ervoor geleerd hebt maar het ligt niet aan de router!

En hij had er verstand van!
Ik weet inmiddels ben al jaren klant van Ziggo, en @home etc...dat ik deze praatjes wel vaker heb gehoord.
Dus die wil ik ook niet meer horen, heel simpel!
Als ik belde met een probleem met internet lag het altijd aan mijn pc, of aan mijn router maar nooit aan Ziggo zelf.

En later als je, je hele pc op de kop had gehad, met alle ellende van dien, bleek het toch aan Ziggo te liggen...kijk en daar wordt een mens een beetje droef van.
Dus dit prietverhaal met je gebruikt niet onze router?????
WAT verhaal die kende ik al!

Ik wil enkel aangeven dat mijn internetsnelheid niet snel genoeg is...nml 20 MB
en ik betaal voor 120 MB!
En vorige week was het goed...dus waar ligt het probleem?

Meneer werd zo geirriteerd dat ik zei, weet je wat ik bel wel een andere keer terug voor iemand anders!
Lijkt me verstandiger nml.

Ik heb opgehangen.
Inmiddels beide pc's los van de router want dat zou dan het probleem zijn?
Maar zonder router en direct aangesloten hadden we per pc maar 10 MB downloadsnelheid..
de upload bleef goed.

Router weer aangesloten en het is weer 20 MB...

na wat testen komen we plots weer uit op 80 MB??????

Ik weet nu niet wat de oorzaak is of was...maar het klopt totaal niet.

En RTL Lounge doet het nu nog niet goed...hahaha!

Nou goed zal morgen maar weer bellen met Ziggo dan.
Hopelijk dat er een medewerker is zonder de standaard verhalen.

Grtz
 
MaXMhZ
Tja, ik heb er ook voor geleerd. Dat wil niet zeggen dat ik altijd gelijk heb. De laatste tijden varieren de snelheden nogal die via speedtest.net of via speedtest.ziggo.nl gemeten worden. 20 Mbps is echter wel heel ver buiten de schaal. 80Mbps zou ik nog in kunnen komen. Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen dat Ziggo nog steeds het netwerk aan het inregelen is voor de hogere snelheden.

Wat bij mij vaak werkt is de voeding van de modem afhalen, computer uit, 30 seconden wachten, modem weer aan, wachten tot deze opgestart is, dan computer weer aan.
Ik ga er van uit dat Windows als operating systeem draait.

Probeer het volgende eens;

installer het gratis Free Download Manager

Stel deze in op "Heavy" download mode (Het icoontje bovenin met de drie pijltjes). Dit zal meerdere verrbindingen opzetten naar de server zodat de download tot 9x sneller verloopt.

Download dan een grote file van filefront.com zoals Patch 4.08m voor IL-2 Sturmovik 1946 flight simulator (145MCool - kijk naar wat Windows aangeeft als download snelheid. Als je 120Mbps haalt niet knipperen. Wink

filefront heeft een grote server farm met een beresnelle verbinding en is zo'n beetje de enigste betrouwbare hoge-snelheids server.

Als dit niet werkt wordt het helaas weer Ziggo bellen en hopen een goede medewerker te krijgen. Ze zijn er zeker wel. Als ik deze klachten hoor denk ik toch aan een brakke kabel ergens. Ziggo kan zien dat de modem gereset is. En nee hoor, er hangt geen router aan de modem. Alles is direct bekabelt aangesloten Wink

Ziggo wil ook nog wel eens vergeten alle lijnen open te zetten voor de 120Mbps. Heel soms wordt ook de modem niet goed ingesteld op 120Mbps. De helpdesk kan dat allemaal nakijken. Smile

En dan die file nog een keer downloaden als test.

Ik haal zelf 138 Mbps download op die manier, terwijl speedtest.net 47 Mbps zegt, en speedtest.ziggo.nl 87 Mbps. Ik gebruik NetPeeker als netwerk monitor/firewall/popup stopper. Hiermee kun je precies je download/upload meten en zien wie er allemaal verbinding met je heeft. Een tijdje geleden opnieuw een licentie gekocht en net weer een update gehad (die licentie is jaren en jaren geldig). Een perfecte firewall ook nog Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid te traag na 3 dagen supersnel internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie