obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
dringende vraag over lage snelheid
gerda-w
Ik heb al ruim 9 dagen een probleem met de snelheid van het internet. Vandaag de hele dag keurig gemiddeld 30, na half zes zakt de donwloadsnelheid in tot 1,9 of zelfs nog lager.
Zo juist met speedtestnet 0,35 download, ping 23, upload 3,56.

Ik heb ziggo alles-in-1-plus. Ziggo klantenservice zegt, kan aan verbindingsset liggen, zou nieuwe sturen (nog niet ontvangen).
Maar als het daar aan zou liggen, dan had ik overdag toch niet de juiste snelheid en in de avond zo'n lage???

Wat kan ik doen nu? Modem en router al diverse keren van de stroom afgehaald. Ik werk bedraad aan router (Netgear via ziggo). Modem Ubee EVM3200 Alles in januari 2010 aangelegd door monteur Ziggo.

Graag een reactie svp. Groet Gerda
Gewijzigd door gerda-w op 14-07-2011 19:37
 
MisterSenseo
Dat je gemiddeld 30 Mbit hebt is al behoorlijk aan de lage kant.
Dit wijst in 95% van de gevallen op een slechte verbinding van één van de connectoren,of een kabelbreuk,hetzij binnenshuis,hetzij buiten in de grond.
Dat het in "primetime" slechter wordt is dan normaal en niet onlogisch.

1.Verwijder,indien aanwezig,die prachtig mooie splitter uit je WCD door hem een kwartslag naar links te draaien en te trekken,en geef hem een gooi de ruimte in.
1.1 Als je wel een Tratec breedband versterker hebt dan knip je de schroefconnector van de kabel af die naar de versterker toeloopt en vervang die voor een normale tv-connector en steek die in WCD.Vervolgens je modem in poort 2 ( gezien van links af )
1.2 Als je geen Tratec breendbandversterker hebt,plaats je ipv die mooie module-splitter een normale signaalsplitter en doe de kabel vanaf je modem in één van de uitgangen van die signaalsplitter en in de andere uitgang een radio/tv splitter waar je de desbetreffende kabel in doet.
2.Check alle kabels vanaf WCD tot en met je modem op breukjes en/of slecht contact van de connectoren,vervang ze eventueel.
Deze aansluiting vind je ook als je klikt op "klikkerdeklik" in mijn handtekening........Wink

Geef aub na dit alles nog even feedback over hoe het dan daarna werkt.

Succes
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dringende vraag over lage snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie