obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Cisco modem EPC 3212
bolkebeer
Hallo, ik heb een camera systeem geinstalleerd via mijn netwerk maar ook dit is te benaderen via internet.
Hiervoor zou poort 80 in het modem open moeten staan, maar ik kom hier niet in, tenminste er staan geen opties om dat open of dicht te zetten, wat moet/kan ik hieraan doen

graag reactie

mvgr.Bolkebeer
 
kobus1960
Je moet in je router zijn om dat soort dingen te realiseren.
Die hangt er immers achter als het goed is.
Werk je maar met 1 PC en de Cisco zonder router, is het
noodzakelijk een router aan te schaffen. Anders krijg je
dit niet voor elkaar, ook vanwege de veiligheid van je eigen
PC.
 
bolkebeer
Kobus, dankjewel voor je antwoord, maar in mijn router staat deze poort al open.

Ik kan wel via mijn thuisnetwerk de camera's benaderen, maar via www................ niet, dit moet toch mogelijk zijn.

thuis geef ik gewoon 'n ip adres in en kom ik in het inlogscherm van het camera systeem.

Ben ik op een andere lokatie dan kom ik met een ander ip adres wel tot in het inlogscherm maar kan niet inloggen, tenminste inlog fail als melding.

Het lijkt inderdaad of ik niet thuis op mijn eigen netwerk kom.

Misschien kan je me hier nog verder mee helpen

mvgr.Bolke beer
 
kobus1960
Als alles goed werkt en je hebt geforward, zoals ongetwijfeld in de handleiding
staat, kun je vanaf buiten je netwerk als gast de voor de gast ingestelde cam's
bekijken. Dit moet je in je eigen setting als admin of beheerder van je camsysteem
instellen. Probeer even port 80 open te zetten voor het IPadres van je cam.
Je zou er dan bij moeten kunnen met 92.66.xxx.xx/80. Voor een volgende cam
en dus een ander IPadres zul je een volgende port open moeten zetten bv. 8080.

Dus thuis de settings én het bekijken doe je met de software geleverd bij de cam.

Het bekijken zoals je het op het web wil zien, kan je alleen vanaf een pc buiten je
eigen netwerk, bij de buren of je werk dus. Probeer dit eens uit met een maatje aan
de andere kant, MSN o.i.d. aan en laat m even kijken als je denkt wat gewijzigd te
hebben, dat werkt het snelst.

Voorop staat wel, lees de handleiding van de software, hoe sumier ook.

Edit; als het goed is, is die Cisco een dom modem wat volledig open staat, kan/hoef je
niets in te wijzigen. daar heb je een eigen router voor.
Gewijzigd door kobus1960 op 27-10-2011 10:37
 
bolkebeer
Kobus bedankt alweer voor je uitleg, we gaan aan de slag en hou je op de hoogte

Bolkebeer
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco modem EPC 3212', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Advertentie