obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
CI+ error o4 melding en vastlopen beeld
Roberto67
Ik heb al geruime tijd last van de volgende problemen met mijn sony KDL-40bx400
Als eerste regelmatig de melding "CI+ error 04 CCK failed" Het blijkt dat het toestel de kaart af en toe niet kan lezen! (soms om de 10 minuten). Vervolgens het een nieuwe CI+ cam-module geprobeerd maar geen resultaat. Vervolgens bij Ziggo om een andere smart-card gevraagd (viel niet mee om deze te krijgen maar toch gelukt) heeft het probleem niet verholpen. Hoe nu verder????
2e probleem is het vastlopen van het beeld en dan bedoel ik ook echt vast. Het toestel reageert op geen enkele toets van de afstandbediening meer enkel de stekker eruit is de enige remedie. Nu heb ik gehoord dat dit veroorzaakt kan worden door een zwak of slecht signaal. Maar als ik in de systeeminfo van mijn toestel kijk is de signaalsterkte dik in orde (QAM AGC >180). Dus vervolgens vanaf de meterkast (waar het signaal binnen komt) een nieuwe kabel uit gerold en rechtstreeks op de TV aangesloten maar wederom geen resultaat!!! Hoe nu verder. Ik weet niet zo goed waar ik het probleem moet zoeken. Bij ziggo , bij sony (toestel) of bekabeling maar dat laatste lijkt me stug omdat ik dat eigenlijk uitgesloten heb. HELP!!!!
 
kobus1960

Quote

Het toestel reageert op geen enkele toets van de afstandbediening meer enkel de stekker eruit is de enige remedie. Nu heb ik gehoord dat dit veroorzaakt kan worden door een zwak of slecht signaal.


Dit is voor mij een reden om aan de Sony te twijfelen, en niet aan Ziggo.
Ik heb dat eens uitgetest, signaal eraf, signaalversterker uit, kortom, slecht
signaal gemaakt voor mijn Sony. Echter, hij/zij blijft altijd reageren op de ABD.
Geen idee of je nog in de garantie zit, maar de Sony lijkt me de boosdoener.

Wat je nog kan doen is de Sony opnieuw instellen ZONDER cam module.
Dan de stekker eruit, stroom eraf. Cam insteken, en weer opstarten.
 
Ziggo-WebCare_Erwin
Beste Roberto67,

Het niet reageren van het toestel op de afstandsbediening kan eigenlijk niet worden veroorzaakt door zwak of geen signaal. je zou dit natuurlijk nog kunnen testen door de antenne kabel te verwijderen en te kijken of de televisie dan wel reageert.

Weet je ook te vertellen of je de laatste firmware op het apparaat hebt geïnstalleerd? Naar mijn weten moet het in ieder geval versie M8.717 zijn.

Mocht je een oudere firmwareversie hebben dan kan dit problemen veroorzaken.

Succes!
Ziggo WebCare
 
Roberto67

Quote

Ziggo-WebCare_Erwin schreef:

Beste Roberto67,

Het niet reageren van het toestel op de afstandsbediening kan eigenlijk niet worden veroorzaakt door zwak of geen signaal. je zou dit natuurlijk nog kunnen testen door de antenne kabel te verwijderen en te kijken of de televisie dan wel reageert.

Weet je ook te vertellen of je de laatste firmware op het apparaat hebt geïnstalleerd? Naar mijn weten moet het in ieder geval versie M8.717 zijn.

Mocht je een oudere firmwareversie hebben dan kan dit problemen veroorzaken.

Succes!


Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 27 2011 17:15:54:
Ik heb de laatste versie geladen (M8.727) en als ik de kabel verwijder blijft het beeld bevroren en het toestel vast staan.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 27 2011 17:19:08:

Quote

kobus1960 schreef:

Quote

Het toestel reageert op geen enkele toets van de afstandbediening meer enkel de stekker eruit is de enige remedie. Nu heb ik gehoord dat dit veroorzaakt kan worden door een zwak of slecht signaal.


Dit is voor mij een reden om aan de Sony te twijfelen, en niet aan Ziggo.
Ik heb dat eens uitgetest, signaal eraf, signaalversterker uit, kortom, slecht
signaal gemaakt voor mijn Sony. Echter, hij/zij blijft altijd reageren op de ABD.
Geen idee of je nog in de garantie zit, maar de Sony lijkt me de boosdoener.

Wat je nog kan doen is de Sony opnieuw instellen ZONDER cam module.
Dan de stekker eruit, stroom eraf. Cam insteken, en weer opstarten.


Dat ga ik even proberen
Gewijzigd door Roberto67 op 27-10-2011 17:19
 
ronchico
waneer er op de tv word aangegeven cam ci werkt niet of je mist enkelle digitale zenders dan moet men de coax kabel vervangen deze kabel moet minimaal 120 db , hertz zijn anders ontvangt men niet meer zoals voorheen dit probleem had ik ook op een samsung en een sony bravia
sindsdien probleem opgelost de coax kabel kost voor 10 meter zo rond de 30 euro bij media markt.
deze coax kabel is geschikt voor het ontvangen van hd
een gewone coax kabel kan namelijk de nieuwe signalen van ziggo niet aan.
indien niet verkrijgbaar bij nederlandse media dan ff naar duitsland daar is ie verkrijgbaar
betreft kabel met gouden stekkers eraan en is een dikke stugge kabel.
Gewijzigd door ronchico op 12-01-2012 10:48
 
kobus1960
Met gewoon goeie coax á € 20,- de 25 meter bij Hornbach, en de vaak
toch benodigde versterker bij meerdere TV's, werkt het ook prima, zie
klikkerdeklik (klik) in het onderschrift. Ben je helemaal klaar voor het-
zelfde geld.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CI+ error o4 melding en vastlopen beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
dubbel tv beeld Digitale radio of televisie storing : 8 30-07-2018
SMT-G7400 melding 4017 Storing : 10 19-02-2018
Beeld en geluid synchronisatie Algemeen : 1 20-08-2017
Melding harde schijf Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 01-01-2017
Cisco ITV E52 melding Klacht over Ziggo : 2 20-09-2016
Advertentie