obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925 wifi kan niet uit
Black Tiger
Ik heb ook een Cisco 3925 met uitgeschakelde Wifi en twijfel er aan of het uitschakelen van de SSID wel zou helpen.

Met uitgeschakelde Cisco, zie ik namelijk een netwerk genaamd ARV7519 en dan nog een paar nummertjes er achter.
Heeft hier volle ontvangst, net als de Linksys AP hier in huis. Begin ik me dus al weer af te vragen of als dat uit staat, hij een andere SSID gebruikt.Wink

Zonee, dan kan ik gewoon mijn Cisco wifi uitzetten en is ie ook echt niet meer zichtbaar.

Net even aangezet en dan krijg ik mooi de Ziggo wifi te zien en ook die ARV. Als ik hem weer uit zet, is de Ziggo wifi weg.

Dus ik denk dat die ARV toch van de buren is en dat ik m'n Cisco wifi wel gewoon aan en uit kan zetten.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 29 2012 18:07:16:
Ik moet mezelf corrigeren, na uitschakelen van de Wifi was hij eerst niet meer zichtbaar. Nadien wel gewoon weer.
Het blijft dus inderdaad actief.

Helpdesk kan dat niet uitschakelen volgens eigen zeggen.
Ze zetten dan het modem in router-only mode, hetgeen volgens hun het enige is wat ze kunnen.

Daarmee wordt je wifi echter niet uitgezet, alhoewel misschien die indruk wel gewekt wordt.

Komt er nog een tijd dat men dit wel gewoon geheel kan uitschakelen?
Gewijzigd door Black Tiger op 29-03-2012 18:07
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Lijkt erop dat Ziggo toch de controle wil houden over de wifi mogelijkheden om zo dat toekomstige dekkende wifi netwerk te realiseren.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Dat gaat hier toch niet gebeuren.
Dan haal ik me wel een Ubee UVM3200 als het op die manier moet hoor, geen probleem.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Klik hier even LOL

Gewoon je eigen inlog en wachtwoord gebruiken, die werkt gewoon. Secret
 
Black Tiger
Ja daar had ik al gekeken kobus, was er al een paar goedkoop tegen gekomen. Het enige wat me tot nu toe tegenhield is dat vrijwel zeker dan ook mijn ip gaat veranderen, toch?
En dan moet ik dat in een aantal firewalls van servers weer gaan wijzigen enzo.
Maar ik denk dat ik er toch eentje puur als reserve erbij ga nemen. Tot nu toe is die Cisco wel handig met z'n 4 lan poorten om tussendoor effe een tweede router er aan te hangen om iets te testen etc.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Het is een puur en alleen modem, dus als je je eigen router gewoon dynamic IP
hebt staan kan je zo wisselen. Hoef je niets aan te passen Annoying
 
Black Tiger
Dat is me bekend, maar mijn externe ip wijzigt dan toch, correct?

Het aanpassen waar ik op doel is op diverse hostingservers waar ik de support van doe, voor een groot deel is de toegang daartoe beperkt op basis van ip adres.
Ik heb dan nog wel een achterdeurtje om er in te komen maar moet dan wel in de firewall's de ip'sg aan aanpassen, dat is wat ik bedoelde.Wink
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Nou, volgens mij dus niet. Het kan incidenteel voorkomen dat je een ander IP
adres krijgt toegewezen. Maar in principe is je externe IP adres aan jou toegewezen.
Zou dus niet uit moeten maken welk modem je aan de inkomende lijn hangt.

Misschien kan Piotje of Bak Senseo dit corrigeren als ik er naast zit?
 
Zippo
Je ip zou best kunnen veranderen. Het is tegenwoordig dacht ik niet meer gekoppeld aan het macadres.

Maar ik durf niet te zeggen wat er gebeurd als je er een ander modem tussen hangt.

Wel is duidelijk dat als je langere tijd je modem uit hebt staan er grote kans is dat je een nieuw ip adres krijgt toegewezen.

Jouw ip adres is immers ongebruikt en vrijgekomen in de pool, in de tijd dat je je modem uit had staan kan deze aan iemand anders zijn toegewezen. Ergo je krijgt een ander ip adres.

Voor kort uitzetten van je modem gebeurd de ip wissel niet. Maar een ander modem??
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Ik heb eens even gecheckt door de maanden heen welk IP adres ik zie hier.
Vele verschillenden, dat komt a door modemwissels i.v.m. bekende tests?
En b door tijdschakelaar in de nacht?

Ik kom dus even terug op mijn voorgaande antwoord.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925 wifi kan niet uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 2 05-05-2024
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Advertentie