obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Cisco 8485 PVR: Na enkele minuten zwart beeld
BigCheese
Al enige tijd worstel ik met een storing. Even de situatie:

- Ziggo alles in 1 met alle zenders
- Alles aangesloten volgens de handleiding, met antenne versterker en geen splitter er tussen
- Cisco 8485 PVR via HMDI naar Samsung LE40A656 TV. Gelijk via een optisch kabeltje naar mijn Harman Kardon versterker
- Andere appartaten als DVD speler en WDTV media speler op andere HDMI aansluitingen op de TV aangesloten
- Regio Beverwijk

Dit heeft enkele maanden (ik meen vanaf maart 2011) probleemloos gewerkt. Enkele weken geleden ontstond er echter een probleem: na enige tijd gaat mijn TV op zwart, nog wel geluid via de versterker. LEDje van TV gaat ook uit alsof hij geen stroom meer krijgt. Uit- en weer aanzetten van de TV verhelpt het probleem tijdelijk. TV is naar reparateur geweest, die heeft geen storingen kunnen vinden bij de TV. Eerst dacht hij een storing in de voeding maar dat bleek niet het geval. Heeft alle HDMI aansluitingen doorgetest, en firmware op TV naar de laatste versie gebracht.

Ik heb de HMDI kabel vervangen voor een HDMI 1.4 kabel, de coax kabel vanaf de wandcontactdoos naar de decoder. vernieuwd door een kabel met Kabelkeur Ik heb een andere HDMI ingang op de TV geprobeerd, andere apparaten (DVD, media speler) doen het probleemloos ook al wissel ik de HMDI ingang op de TV. Uiteraard uitvoerig met de Ziggo helpdesk gesproken, en alle standaard handelingen verricht (decoder rebooten, fabrieksinstellingen). Ook Ziggo webcare op Twitter heeft me bijgestaan maar die kunnen me niet meer verder helpen. "Maak maar een afspraak met de monteur". Tja.

Ik heb uitvoerig op het www rondgezworven en lees over HMDI handshake problemen en dat meer mensen problemen hebben met deze decoder, met name bij Samsung en Philips TV's. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat ik een handshake probleem heb, aangezien alles maanden prima gewerkt heeft.

Inmiddels ben ik radeloos aan het worden, zijn er mensen die misschien een suggestie hebben voor een mogelijke oplossing?
PS: excuus als dit een dubbele post betreft, maar heb nog niet iets soortgelijks hier kunnen vinden.
 
BMP
Niet een buurman waar je de Cisco 8485 PVR kan testen, dan wet je het gelijkWink

Een handshake probleem ontstaat niet uit zichzelf, lijkt mij eerder een defecte Cisco 8485 PVR Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Monteur_kees
Bigcheese,

wellicht eens een idee om de decoder via de scart aan te sluiten en de hdmi kabel los te koppelen
kijk dan even of het probleem nog bestaat

mvg, Piotje



Quote

BigCheese schreef:

Al enige tijd worstel ik met een storing. Even de situatie:

- Ziggo alles in 1 met alle zenders
- Alles aangesloten volgens de handleiding, met antenne versterker en geen splitter er tussen
- Cisco 8485 PVR via HMDI naar Samsung LE40A656 TV. Gelijk via een optisch kabeltje naar mijn Harman Kardon versterker
- Andere appartaten als DVD speler en WDTV media speler op andere HDMI aansluitingen op de TV aangesloten
- Regio Beverwijk

Dit heeft enkele maanden (ik meen vanaf maart 2011) probleemloos gewerkt. Enkele weken geleden ontstond er echter een probleem: na enige tijd gaat mijn TV op zwart, nog wel geluid via de versterker. LEDje van TV gaat ook uit alsof hij geen stroom meer krijgt. Uit- en weer aanzetten van de TV verhelpt het probleem tijdelijk. TV is naar reparateur geweest, die heeft geen storingen kunnen vinden bij de TV. Eerst dacht hij een storing in de voeding maar dat bleek niet het geval. Heeft alle HDMI aansluitingen doorgetest, en firmware op TV naar de laatste versie gebracht.

Ik heb de HMDI kabel vervangen voor een HDMI 1.4 kabel, de coax kabel vanaf de wandcontactdoos naar de decoder. vernieuwd door een kabel met Kabelkeur Ik heb een andere HDMI ingang op de TV geprobeerd, andere apparaten (DVD, media speler) doen het probleemloos ook al wissel ik de HMDI ingang op de TV. Uiteraard uitvoerig met de Ziggo helpdesk gesproken, en alle standaard handelingen verricht (decoder rebooten, fabrieksinstellingen). Ook Ziggo webcare op Twitter heeft me bijgestaan maar die kunnen me niet meer verder helpen. "Maak maar een afspraak met de monteur". Tja.

Ik heb uitvoerig op het www rondgezworven en lees over HMDI handshake problemen en dat meer mensen problemen hebben met deze decoder, met name bij Samsung en Philips TV's. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat ik een handshake probleem heb, aangezien alles maanden prima gewerkt heeft.

Inmiddels ben ik radeloos aan het worden, zijn er mensen die misschien een suggestie hebben voor een mogelijke oplossing?
PS: excuus als dit een dubbele post betreft, maar heb nog niet iets soortgelijks hier kunnen vinden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
BigCheese

Quote

piotje schreef:

Bigcheese,

wellicht eens een idee om de decoder via de scart aan te sluiten en de hdmi kabel los te koppelen
kijk dan even of het probleem nog bestaat

mvg, Piotje



Ik denk dat dat niet meer nodig is. Zojuist zat ik een film te kijken met mijn media player en *plop* weg beeld. Ik ga het nog 1x proberen met de reparateur, en anders gaat hij naar de stort.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 8485 PVR: Na enkele minuten zwart beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie