obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Van tijd tot tijd 2 seconden zwart beeld op TV
Toon61
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik het nieuwe Ziggo WiFi-Modem (Ubee EVW3200). Met de installatie heb ik ook maar meteen de Humax IRHD5000C in gebruik genomen (had ik van iemand gekregen omdat die een andere decoder had gekocht). Nu heb ik eindelijk HD TV. Erg mooi.
Helaas komt het regelmatig voor dat, vooral bij de HD zenders, na een uur of zo om de 5 a 10 minuten het beeld 2 seconden zwart is. Het geluid gaat dan overigens wel door.
Is dit een probleem met het modem of de decoder. Hiervoor had ik het namelijk nooit, en volgens mij gebeurt het niet met niet-HD zenders (de meesten dus).
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hoe dit komt, en hoe het te verhelpen is.
Zowel het Modem als de Decoder hebben de laatste firmware versies.
Mijn TV is een Philips 32PFL7403D/12, en is met HDMI aangesloten op de Humax

Bij voorbaat dank
Gewijzigd door Toon61 op 03-12-2011 12:37
 
MisterSenseo
Ik heb ergens de term "handshake" voorbij zien komen,hoe het precies werkt weet ik ook niet maar het schijnt opgelost te kunnen worden met een ander type HDMI kabel.
Probeer dus eens een andere HDMI kabel,niet geschoten is immers altijd mis..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
BMP
klopt senseo ik had het met de ac ryan een andere fw bracht bij mij de oplossing Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
MisterSenseo
Stomtoevallig ik ook met een AC Ryan,maar het heeft ook met merk en/of type tv te maken.
Hier staan 2 LG tv's.....één splinternieuw en één 2 jaar oud,op de nieuwe maakt het niet uit welke kabel je gebruikt,de oudere tv accepteerde geen andere als de bijgeleverde HDMI kabel.
Dat hele1.1,1.2,1.3 en 1.4 systeem snap ik nog niet maar ik weet wel dat er verschil in zit.......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MaXMhZ
Als je een nieuwe HDMI kabel moet kopen, koop altijd de laatste norm.
HDMI kabels zijn backward-compatible, Dus een 1.4 kabel zal altijd werken op een 1.3, 1.2 of 1.1 HDMI connectie.

Hoe recenter de norm, hoe beter de kabel. Latere normen HDMI ondersteunen hogere resoluties (grotere bandbreedte).

Voor de vermeldde Philips TV heb je een HDMI 1.3 of HDMI 1.4 kabel nodig.

Ik zie nergens in de handleiding van de TV of deze wel HDCP (High Definition Copy Protection) ondersteund, maar ga er van uit dat dat in orde is.
Als HDCP niet ondersteund wordt kan dit leiden tot downsampling naar 720p of zelfs het totaal uitvallen van het beeld (zwart scherm, wel audio).


Bij de volgende TV even in de gaten houden:

Het gaat er NIET om hoe groot de beeld diameter is, het gaat er om dat je minimaal 1920x1080 resolutie (beeldpuntjes) hebt (Full-HD)
Hoe groter de verhouding aantal beeldpunten / belddiameter hoe meer detail.

Nu worden vrijwel alle "HD" zenders in 720p uitgezonden, dus zal het niet al te veel opvallen. Dat wordt anders als je een bluray DVD afspeelt en een full HD TV (1080p) naast die Philips zet.



Die Philips TV komt hier niet goed weg met 1399x768 bij een 32" beeld.
Bakstenen in plaats van puntjes als het ware.

Ik heb hier thuis een Samsung 2343BW met 2048x1152 bij een 23" beelddiameter. Dan praat je pas echt over detail.

HDMI 1.4 ondersteunt naast Geluid en Video signaal ook Ethernet.

Vaak is de laatste norm HDMI kabel ook nog eens goedkoper Grin


Zorg dat de kabel niet veel te lang is (blijf onder 10m), dit kan tot storingen leiden.
Gewijzigd door MaXMhZ op 03-12-2011 21:28
 
Toon61

Quote

Toon61 schreef:

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik het nieuwe Ziggo WiFi-Modem (Ubee EVW3200). Met de installatie heb ik ook maar meteen de Humax IRHD5000C in gebruik genomen (had ik van iemand gekregen omdat die een andere decoder had gekocht). Nu heb ik eindelijk HD TV. Erg mooi.
Helaas komt het regelmatig voor dat, vooral bij de HD zenders, na een uur of zo om de 5 a 10 minuten het beeld 2 seconden zwart is. Het geluid gaat dan overigens wel door.
Is dit een probleem met het modem of de decoder. Hiervoor had ik het namelijk nooit, en volgens mij gebeurt het niet met niet-HD zenders (de meesten dus).
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hoe dit komt, en hoe het te verhelpen is.
Zowel het Modem als de Decoder hebben de laatste firmware versies.
Mijn TV is een Philips 32PFL7403D/12, en is met HDMI aangesloten op de Humax

Bij voorbaat dank


Iedereen bedankt voor de snelle en constructieve antwoorden.
Ik ga inderdaad eens met een andere (recentere) HDMI-kabel proberen of hiermee het probleem opgelost is. Een ander probleem zou inderdaad het zogenaamde 'handshake' kunnen zijn, wat overigens ook redelijk eenvoudig is op te lossen.
De komende week ga ik hier allemaal mee aan de slag en ik laat jullie weten wat uiteindelijk de oplossing is geworden.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 26 2012 18:56:52:
Ik heb nu verschillende HDMI-kabels geprobeerd (en dus verschillende kwaliteiten en prijsklassen!), maar dat heeft het probleem niet verholpen. Dua als iemand nog een goede tip heeft, houd ik me aanbevolen.
Gewijzigd door Toon61 op 26-01-2012 18:56
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van tijd tot tijd 2 seconden zwart beeld op TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
dubbel tv beeld Digitale radio of televisie storing : 8 30-07-2018
Beeld en geluid synchronisatie Algemeen : 1 20-08-2017
Horizon tijd opnames Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 03-09-2016
fout Ziggo betekent 72 uur wachten op beeld Klacht over Ziggo : 10 08-02-2016
Televisie NPO3 op zwart, SBS6 stoort enorm Klacht over Ziggo : 13 29-01-2016
Advertentie