obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Cisco 8485DVB HD PVR
niek moust
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van de Cisco 8485DVB HD PVR. Sinds kort aangesloten op een Panasonic TX-P50VT30E
Via HDMI-kabel. IK betwijfel echter of ik wel HD ontvang. De tv geeft namelijk 720p aan bij HD-uitzendingen.Hetzelfde getal geeft hij aan bij uitzendingen die niet als HD aangekondigd staan. Hoe zit dit?
 
BMP
ziggo zend uit in 720p en 1080i, 720P schijn beter te zijn (dubbele beeldlijnen)

Ik zie op beide instellingen eigenlijk geen verschil. Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
MaXMhZ
Alle zenders die zeggen HD uit te zenden, zenden in 720p uit. Er zijn slechts een handvol zenders over de hele wereld die in 1080p uitzenden. Daar zul je toch echt BluRay voor moeten gebruiken. 720p is echt wel HD. Normaal (Standard Definition) is DVD kwaliteit, ofwel 576p. 1080p is FullHD.
 
kobus1960
Mijn TV, zie onderschrift, zegt (of dat waarheid is weet ik niet) dat de
aangeboden HD zenders van Ziggo 1020 zijn. Daarbij vallen Eurosport
HD en NG HD nog meer op qua scherpte. De rest geeft ie idd 576.
 
MaXMhZ
Als je een LCD TV hebt, bepaalt uiteindelijk het gemonteerde paneel in welke resolutie het beeld wordt weergegeven. De TV/Monitor zal het binnenkomende signaal op/neer schalen naar de native resolutie. ook sommige HD ontvangers schalen het beeld omhoog/omlaag.
 
Black Tiger

Quote

ook sommige HD ontvangers schalen het beeld omhoog/omlaag.

Klopt, dat kennen we met de HD satellietontvangers ook. Daarvan wordt ook in behoorlijk wat gevallen aangegeven dat er met 1080i wordt uitgezonden maar in feite is dat een omhooggeschaald 720p beeld.
Met 1080i uitzenden zou weer een stuk meer bandbreedte op de satelliet kosten, vandaar dat ze het bij 720p houden, het verschil schijnt miniem te zijn. Vermoedelijk zal dat ook de reden zijn bij de kabel.
Ik kan het zelf niet bepalen, mijn ogen zijn daar te slecht voor.Smile
Greetings, Black Tiger
 
MaXMhZ

Quote

Black Tiger schreef:

Quote

ook sommige HD ontvangers schalen het beeld omhoog/omlaag.

Klopt, dat kennen we met de HD satellietontvangers ook. Daarvan wordt ook in behoorlijk wat gevallen aangegeven dat er met 1080i wordt uitgezonden maar in feite is dat een omhooggeschaald 720p beeld.
Met 1080i uitzenden zou weer een stuk meer bandbreedte op de satelliet kosten, vandaar dat ze het bij 720p houden, het verschil schijnt miniem te zijn. Vermoedelijk zal dat ook de reden zijn bij de kabel.
Ik kan het zelf niet bepalen, mijn ogen zijn daar te slecht voor.Smile


Ha Ha. En daar sla je de nagel op de kop. Ik heb zelf ook niet al te beste ogen (wat veraf betrefd dan). SD digitaal is voor mij meer dan voldoende.

Ik zie met Full-HD 1080p alleen verschil als ik dicht voor het scherm zit, en niet eens met alle media. Heel veel is niet eens in 1080p verkrijgbaar, zelfs niet op Bluray (is ook vaak 720p).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 8485DVB HD PVR', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie