obey-robots.txt
06 December 2016, 13:05
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

nostalgie. ZX81, C64, BBS en nog veel meer oude herinneringen.

Black Tiger
BBS? Heb jij dat ook nog meegemaakt? Leuk weer iemand te zien van de goede oude tijd. Ik heb er zelf ook nog eentje gehad. Dikke pret!

Probleem met javascript in IE9 schijnt meer voor te komen. Als ik er op ga zoeken met Google zijn er meer dan genoeg problemen te vinden.
Ik ben blij dat ik nog met IE8 zit.Smile
Gewijzigd door Zippo op 05-04-2012 20:35
Greetings, Black Tiger

Gilex
Dat zijn de goede oude tijden, groen schermpje, cli's en 8mhz Grin
Hier nog zo eentje die ook die tijd heeft mee gemaakt Wink
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......

Nicholas
Ja, zelf geen BBS gehad maar belde er wel regelmatig naar toe. Eerste online ervaringen. Bij sommige kon je ook van die leuke plaatjes downloaden. Wink Lijntje voor lijntje het plaatje zien opbouwen. Grin

Bij een vriend van mij hadden ze ook een Telex.../ pons? kon je van die lange tekeningen met kruisjes/tekens "printen" Maakte overigens een leuk geluid.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemeen aanzienlijk meer bereikt met wat meer Humor en wat minder Ego.

crosscriss

ikbenweg
Wel een beetje of-topic maar toch leuk, ik heb ook een BBS gedraaid en kan het nog allemaal goed herinneren op mijn Commodore Amiga 1000 met een 600/1200 baud modempje als SysOp wachten dat er nachts werd ingebeld en dan spannend meekijken wat de bezoeker deed en of er een berichtje werd achtergelaten, later overgegaan op een 14k4 modem wat ik toen ervoer als supersnel mooie tijden waren dat, er waren toen veel nachten dat ik geen bed zag en alleen maar zat te ..... PC
Later in 80's ook bezig geweest op Viditel, Rabobank bankieren kon op Viditel al en ik deed hierop mijn eerste online bestelling wat later naar Compuserve, ik stop maar .........Zip It
Gewijzigd door ikbenweg op 05-04-2012 11:03

Nicholas
@wandelaar: Leuk die herinneringen! Inderdaad, toen dat 14K4 modem kwam (was een Tornado volgens mij), dat moest je gewoon hebben! Grin Om nog maar niet te spreken over het vele plezier dat ik met de commodore 64 heb gehad. Uitzendingen opnemen van de radio (piepjes/kraakjes) en dan later in laten lezen op de computer. En natuurlijk altijd weer die "Load error !" Of hele dagen data intypen van een tijdschrift en dan maar kijken of het een leuk spelletje is. Totdat de 1541 zijn intrede deed dan. Dat was een genot! En lekker met een perforator die Floppies inknippen, dan kon je ze aan 2 kanten gebruiken .... Grin

Ok, ik stop ook maar voordat ik over de ZX 81 begin.... Volledig of topic............... mijn excuses. Wink
Gewijzigd door Nicholas op 05-04-2012 11:25
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemeen aanzienlijk meer bereikt met wat meer Humor en wat minder Ego.

crosscriss

ikbenweg
@Nicholas: Uitzendingen opnemen van de radio ? dan zal je wel het radio programma hobbyscoop bedoelen deze verzond computergeluiden via de ether die je dan kon opnemen op een cassette bandje als alles goed was gegaan had je een werkend programma wat je dan op de Commodore 64 kon draaien.

En uiteraard de Basicode voor de C64
1000 rem begin programma
1010 gosub 200
1020 print"hier begint het..."
200 clr:return:rem scherm schoonmaken

En ja die 1541 was een openbaring na de cassetterecorder, er moesten 5¼" floppy disks in en was nog een single-sided disk, en inderdaad door de floppy in te knippen kon je twee zijden gebruiken ieder met max. 170kb opslag capaciteit Grin en die Sinclair ZX81 daarna de ZX Spectrum dat waren mooie en spannende tijden maar helaas.. Bye-sad oja ...................Zip It
Gewijzigd door ikbenweg op 05-04-2012 12:04

Nicholas
10 Rem Mededeling Of Topc
20 Poke 53281,0
30 For i = 1 to 100
40 Print "Dit is volledig of topic"
50 Next i
60 Input "Geef een willekeurige invoer om terug te keren naar het forum" ;a$
55 CLR
60 Load"ziggogebruikersgroep",8,1

@moderators: dit was mijn laatste bericht hierover hoor... Cool

crosscriss

ikbenweg
Grin

Black Tiger
Mijn geheugen laat me in de steek. Wat waren "cli's" ook alweer?

Tornado was trouwens een merk modem, er waren wel meer merken, ook toen was er al Zyxel, US Robotics etc.
Ik ben begonnen met een 286 20mhz, jaaaaa... daar zat een turbo knop op, dan kon ie van 10 naar 20mhz. LoL. Een 2400 baud modem, een of ander witmerk, net als de 14k4 die er daarna kwam. Dju wat was dat snel zeg.
Een hele diskette had je al in 11 minuten binnen. Clap
En dan Frontdoor met Remote Access, later McMail ervoor, filedoor in RA voor het mooier te maken en op een gegeven moment draaide alles automatisch, ook met fmail en nog een programma wat nieuwe files ophaalde en automatisch middels files.bbs door een programma weer in m'n bbs gezet werden, super.

Echter 1 ding heb ik nooit begrepen. Op een gegeven moment kwamen er ook cd's. Zelfs een cd wisselaar met 3 cd's (2-speed uiteraard). Daar zaten 3 erotische cd's in. Die had ik in totaal voor 20 gulden gekocht op een computerbeurs. En er waren gebruikers die een veelvoud van dat geld (aan telefoonkosten) er aan uitgaven om die cd's compleet te downloaden van het bbs.Smile

En dan een soort voorloper van newsgroupen en forums, echomail... daar heb ik ook nog de nodige kennis van opgedaan.
Ohja, blueboxen, ook nog ooit gedaan. En met Terminal en Telemate werden de bbs'sen gebeld.Smile
Greetings, Black Tiger

ikbenweg
Black Tiger schreef:
Mijn geheugen laat me in de steek. Wat waren "cli's" ook alweer?

Command-line interface ofwel de commandoregel zoals bekend om in o.a. DOS een opdracht in te voeren.

En Telemate ken ik ook nog wel zelf gebruikte ik NComm veel als terminal communicatie programma.
Gewijzigd door ikbenweg op 05-04-2012 15:04

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nostalgie. ZX81, C64, BBS en nog veel meer oude herinneringen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo heeft geen modems ik geen tel en internet meer Klacht over Ziggo 7 02-02-2016 07:05
moedeloos van Ziggo (nooit meer weer) Klacht over Ziggo 2 06-11-2015 12:26
Meer glasvezel in Ziggo gebied Ziggo nieuws 4 17-10-2015 19:04
Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest. Klacht over Ziggo 4 31-07-2015 17:15
13TH Street, Syfy en E! weg bij oude UPC klanten, blijft bij Ziggo Ziggo nieuws 3 10-05-2015 20:47
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger00:11:13
| Zippo00:13:59
| kezeltje00:43:07
| Desmark01:18:19
| buijs03:19:52
| jlebbink04:46:54
| Gilex05:54:55
| Matty11:45:15
| Drenthe201611:55:20
| Monteur_kees13:30:44
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan