obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
vista-laptop krijgt geen wifi internet
arnoderuig
Voor een familielid probeer ik een wifi-probleem op te lossen. Het betreft een Ziggo-aansluiting met een EPC3925 router. Alle computers (Windows7) en smartphones (zoals iPhone, HTC's e.d.) kunnen allemaal draadloos verbinding met internet krijgen. Helaas een laptop die draait onder Windows Vista met een Broadcom-kaart krijgt wel verbinding met de router maar niet met internet. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
 
Nicholas
Het zou wel eens een IP adres conflict kunnen zijn omdat er nogal wat apparaten aan de router hangen. Ik neem daarbij overigens aan dat je de router als een spanningloos hebt gemaakt enzo.

Ik moet er overigens bij zeggen dat ik precies hetzelfde heb gehad met een Vista laptop (schijnt bij Vista meer voor te komen.) Toen ik het draadloze kanaal heb veranderd werkte alles prima. Maar bij mij kreeg hij sporadisch wel even contact (zomaar 2 seconden) met internet.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Kijk even na of die Vista laptop instellingen (eigenschappen broadcom) automatisch
staan, of dat er een vast IP adres in staat. Als de laptop dan als laatste aan komt
kakken is het IP adres al vergeven. Wat je ook kan doen is alle PC's en smartphones
offline halen, eerst de laptop online, en dan de rest, dan kom je vanzelf de boosdoener
tegen. Werkt de laptop dan wel, heeft ie een vast IP adres.
 
arnoderuig
Dank voor jullie je reacties. Ik zal er verder naar kijken; zonodig kom ik erop terug.

De Broadcom stond ibnderdaad oorspronkelijk op een vast IP-adres; dat had ik al veranderd voordat ik deze post maakte. Met betrekking tot de hoeveelheid apparaten het volgende. Als eerste werd een Windows7-machine gekoppeld. Dat werkte in één keer. Daarna probeerde ik de Windows Vista te koppelen. Dat lukte niet. Daarna zijn andere apparaten geprobeerd die allemaal contact konden krijgen maar inmiddels het pand alweer lang hebben verlaten. Het diende alleen om vast te stellen of er mogelijk ook andere apparaten waren die problemen kenden. Dat bleek niet het geval.
 
Nicholas
Ik zou die netwerkverbinding bij vista er eens uitgooien. Wat je ook kan doen is de hele netwerkkaart uit het hardwareprofiel halen, uitzetten opnieuw opstarten. Dan installeert ie dat opnieuw. Ook checken of driver broadcom up to date is.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
arnoderuig

Quote

Nicholas schreef:

........................ Ik moet er overigens bij zeggen dat ik precies hetzelfde heb gehad met een Vista laptop (schijnt bij Vista meer voor te komen.) Toen ik het draadloze kanaal heb veranderd werkte alles prima. Maar bij mij kreeg hij sporadisch wel even contact (zomaar 2 seconden) met internet.


Dit bleek inmiddels ook de oplossing voor mijn familielid te zijn. Dat wilde ik toch even melden. Dank voor alle reacties.
 
Nicholas
O.k. da's mooi ! Thankx voor de feedback. Thumbs Up
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vista-laptop krijgt geen wifi internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Advertentie