obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo waarschuwt voor foute TV’s
Zippo
UTRECHT - Kabelbedrijf Ziggo, dat sinds vorige zomer actief probeert om consumenten te laten overstappen van analoge naar digitale televisie, waarschuwt voor de verkoop van tv-toestellen die niet geschikt zijn voor het ontvangen van dit televisiesignaal.

Ziggo publiceert op haar website een lijst met modellen die geschikt zijn, en verwijst consumenten daarna. Echter, sommige winkeliers verkopen toestellen met een ’geschikt voor Ziggo sticker’ erop, zonder dat dit een tv is die inderdaad op de door Ziggo gepubliceerde lijst staat. De helpdesk van Ziggo wordt dan ook overspoeld met de mensen die onder valse voorwendselen een bepaald merk kochten.

Het gaat hier om het gebruik van CI+ modules, de handige insteekkaart die steeds vaker de decoder (kastje) vervangt. Bij het gebruik van een 'ouderwetse decoder' maakt het type toestel niet uit.

De zaak kwam aan het licht door de verkoop van scherp geprijsde flatscreen modellen van het merk Toshiba door elektronicaketen Steenweg uit Utrecht. De elektronicazaak, onderdeel voor een keten van zes winkels door het hele land, hield bij herhaalde navraag vast aan het gegeven dat consumenten in de Utrechtse regio prima digitale televisie van Ziggo kunnen ontvangen op dit toestel. In de praktijk ontvangen zij maar een deel van de beoogde zenders, en is bij tijd en wijle een software-update nodig om tv te kunnen kijken.

Retailketen Steenweg heeft ondanks herhaaldelijke verzoeken geen commentaar gegeven. Ook de klantenservice hield het in 12 weken tijd bij één voicemailbericht. Inmiddels stelt de keten: 'In de toekomst zijn sommige wel geschikt'.

Bron: De Telegraaf, door Edwin van der Schoot
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nicholas
Het is goed dat ze hiervoor waarschuwen.

Toen ik ooit eens een tv voor iemand ging kopen kwam ik er ook achter
dat je 2 predicaten had: Geschikt voor ziggo en Gecertificeerd door Ziggo.
Ik heb dat natuurlijk helemaal uitgezocht.

maar het is voor de gemiddelde consument of de wat oudere consument toch ook niet meer te volgen? Met firmware updates, ci+, modules, registraties, activaties, etc. bedoel ik.
Gewijzigd door Nicholas op 03-05-2012 22:05
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Zippo
Nee en daarom moet je op deskundig advies van winkelpersoneel kunnen rekenen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nicholas
Inderdaad. Vooral bij de kleinere modellen (20-22 inch) tv's is die ci+ certificering nogal eens een probleem. Ik heb dat met een Sony gehad die alleen gecertificeerd was na een firmware update. En zelfs toen liep de tv regelmatig vast. 2 firmwares later (ongeveer een jaar later) was dit probleem pas geheel opgelost.

Goed advies is belangrijk maar ik heb al heel wat rare adviezen meegemaakt. Omdat de marges voor de electronica zaken steeds kleiner worden (wegens internet concurrentie) willen ze je van allerlei zaken aansmeren.

HDMI monster kabels van € 75,--
of Piekspanningsbeveiliging van € 199,--

Is mij echt gebeurd. Ze verklaarden mij voor gek als ik het niet zou doen. "Meneer, nou hebt u zo'n mooie tv, u wilt toch geen blokjes in beeld?" of "Straks slaat de bliksem in hoor, mij maakt het niet uit maar u zit zonder TV."

En daar heb ik echt een broertje dood aan. Niet zozeer dat ze dat tegen mij zeggen, ik kan me immers wel verweren. Maar ook tegen consumenten die niet beter weten. Die maken ze bang met allerlei onzinnige spookverhalen.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo waarschuwt voor foute TV’s', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Advertentie