obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Doorvoersnelheid Ubee EVW32OO
Justin23
Hallo

Ik maak sinds kort gebruik van het draadloze Ubee modem van Ziggo.
Voorheen had ik het gewone Ubee modem met een Netgear router.
Als ik bestanden van de ene naar de andere computer stuur (bekabelt) dan was de snelheid ongeveer 20MB/s en nu met het nieuwe modem is dit nog maar 3MB/s.
Moet ik in het nieuwe modem iets aanpassen want ik download op de hoofd PC films die ik dan via het bedraade netwerk naar mijn MediaCenter PC stuur.

Gr Roger
 
MisterSenseo
Zitten er ergens hubs of switches tussen die wellicht nog in de oude range zijn blijven hangen en dus gereset moeten worden ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Justin23
Nee allebei de PC's zitten rechtstreeks op het modem aangesloten.
 
kobus1960
Heb je het downloadprogje zo ingesteld dat ie dat doorsturen naar de andere
PC gelijk doet? Of verplaats je de bestanden na het downloaden?
Ik zou in ieder geval het de EVW even 10 minuten geheel kabel en stroomvrij
maken, vervolgens met alle pc's uit even opnieuw op laten starten, daar even
de tijd voor nemen, nieuwe software komt erop, start opnieuw op.
Dan even kijken hoe het dan verloopt.
 
Justin23
Ik download ze op de ene PC en verplaats ze dan met Teracopy naar de andere PC.
Mijn modem staat elke nacht uit en ik heb al de laatste software erop.
 
briolet
20MB/s is 160 Mb/s. Daar heb je dus een interne 1Gbit verbinding voor nodig. Is daar misschien iets mis gegaan? Branden de verbinding lampjes op het modem groen? of zit een van de lijnen toch op 100Mb/s (blauw lampje)?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Doorvoersnelheid Ubee EVW32OO', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie