obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
payserver hoogste snelheid terwijl speedtest ziggo maar 8Mb/s aangeeft
moeskoetie
als ik speedtest draai van ziggo, dan geeft die 8Mb/s aan terwijl ik met spotnet en payserver 13MB/s haal.
hoe kan dit?
nu is het ineens weer goed.
rara hoe kan dit?
2902091737
 
MisterSenseo
De speedtest van Ziggo is een flashplayer applicatie en absoluut niet accuraat.
Zolang je downloadsnelheid via Usenet in orde is, niks aantrekken van welke speedtest ook.
Het zijn allemaal "ongeveer" indicaties, je snelheid tijdens usenet downloaden is veel accurater.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Speedtest van ziggo is ook een beetje eigenwijs. Als ik via een browser inlog vanaf mijn android tablet, dan gaat hij plots de speedtest app downloaden en komt dan met de melding dat de app incompatibel met mijn android versie is.Shock Onmogelijk om die ziggo speedtest gewoon via de browser uit te voeren.

Andere sites zijn niet zo eigenwijs en doen het wel via de browser.
 
kobus1960
Speedtest.net is nog redelijk betrouwbaar op Naaldwijk of Veendam
Probeer je testen zoveel mogelijk met dezelfde server, dat blijf je een
aardig beeld houden, verder eens met Senseo en Briolet.

2014641717
 
MaXMhZ
Al die online speed test sites zijn erg onbetrouwbaar. Het gaat erom dat je comfortabel kunt werken. Niet om cijfertjes. Als je toch wilt meten, gebruik dan een bandbreedte meter zoals NetPeeker (Windows) of de System Monitor (Ubuntu). Die zijn veel betrouwbaarder.

Afwijkingen van 20% (zowel hoger als lager) ten opzichte van online tests zijn geen uitzondering.
 
jiggy1965
Ik heb het nog gekker. Onlangs geupdate naar Flash Player 11.3.300.257 en Firefox 13. En dat blijkt in combinatie niet te werken. Veel flash player crashes in Firefox en nog gekker: als ik een speedtest doe geeft hij voor de downloadsnelheid dezelfde snelheid als de uploadsnelheid: 4 mb. Terwijl hij in IE en Chrome wel de normale 50 mb geeft. Moest downgraden naar 11.2 om de plugin in Firefox goed te laten werken en ook daar weer 50mb te krijgen. Is al bekend dat 11.3.300.257 en FF13 serieuse bugs heeft (speedtest die van flash gebruik maken geen goede waarden, youtube filmpjes die crashen, banners die een flash player error popup geven 'flash player werkt niet', etc. etc.).
 
MaXMhZ
De laatste versies (11-13) van firefox bevatten inderdaad nogal wat bugs.
Veel sites werken niet goed hiermee.

Gelukkig kun je Google Chrome naast Firefox installeren/gebruiken.
Ook Internet Explorer is een alternatief.
 
Desmark
Er schijnt een probleem te zijn met Firefox en Flashplayer. Maar ondertussen heb ik een update van Firefox (versie 13.0.1) en heb geen problemen.
Misschien dat de update helpt ?

Wim
 
jiggy1965
FF13 werkte op zich wel aardig alleen na het updaten naar Flash Player 11.3.300.257 niet. FF13 met Flash Player 11.2 werkt dan weer normaal. Optie is dus of te downgraden naar Flash Player 11.2 (als je FF13 wil blijven gebruiken). Of overstappen naar Chrome/IE. Gebruik zelf nu Chrome en dat werkt alvast een stuk sneller. Vond FF sowieso stuk langzamer opstarten/werken telkens als de uitgave een nummertje hoger ging.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 18 2012 09:12:01:
Nee, update FF naar 13.0.1. werkte niet. Kreeg nog steeds 'Flash Player werkt niet - wordt naar oorzaak gezocht' popups en bij een speedtest dezelfde snelheid voor zowel down als up (4mbit/s). De mannetjes van Adobe/Firefox moeten dus nog even verder zoeken Smile
Gewijzigd door jiggy1965 op 18-06-2012 09:12
 
kobus1960
Dat is simpel op te lossen, in configscherm/software even flashplayer verwijderen.
Vervolgens op www.adobe.nl flashplayer opnieuw installeren, dat is de truc.
Had er hier ook last van.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'payserver hoogste snelheid terwijl speedtest ziggo maar 8Mb/s aangeeft', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie