obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
telefoon-internet-probleem
jansjans
Dag Kobus,
Ik heb een Ubee-modem zonder wifi.
Ik weet niet wat een UMU01 draaidoos is. Ik denk niet dat ik zoiets heb.
Ik heb alles aangesloten voor digitale interactieve tv. Daarmee heb ik een versterker voor de tv, geloof ik. Maar niet voor internet.
Ja, een eigen router, cisco e1000.
De info die onder de rode links zit in jouw onderschrift, begrijp ik niet. Ik ben geen techneut.

Intussen heb ik wel vastgesteld dat, op het moment dat de telefoonstoring zich voordoet, dus bij het het oppakken van een binnenkomend telefoongesprek, dat dan het modem reset en opnieuw opstart. Om internet dan weer werkend te krijgen moet ik handmatig daarna de router nog resetten.

Ik begrijp uit jouw reactie en uit wat ik op dit forum nog meer lees, dat het een probleem is van het modem. Ik heb nog niet geprobeerd om een tijdschakelaar te plaatsen, omdat dat een noodoplossing zou zijn. Ik heb contact opgenomen met Ziggo, en uiteindelijk afgesproken dat ze een monteur langs sturen. Dus dat wacht ik even af.
Ik houd jullie op de hoogte.
 
kobus1960
Met interactieve TV heb je de tratec versterker, zou alles goed moeten werken.
Dan zit die draaidoos er ook niet tussen als het goed is. Ik neem aan dat je
als niet techneut de boel hebt laten plaatsen door Ziggo?
Echter de Ubee EVM heeft de eigenaardigheid die jij aangeeft met de telefoon.

De tijdklok methode werkt prima, zou ik proberen voor die paar Euro.
Dat heeft al bij heel veel klanten het probleem opgelost.
Bovendien blijft de snelheid dan optimaal.
Ik weet, het klinkt vaag, probeer het maar.

Monteur gaat niets vinden, en vindt de tijdklok onzin, let maar op. Cool
 
jansjans
Dag Kobus,
Nog eens over nagedacht: de ziggo-monteur geannuleerd. Ik ga dan toch eerst de tijdschakelaar maar eens proberen. Alleen ben ik bang dat na een reset (door de tijdschakelaar) de router wordt uitgeschakeld waardoor ik die dan handmatig zou moeten resetten, elke dag opnieuw 's morgens Cry.
Natuurlijk kan ik dan nog een tweede tijdschakelaar plaatsen die een kwartier na de herstart van de eerste schakelaar de router reset Wink Smile
 
kobus1960
Nee, dat is niet het geval, zolang de resetknop van een apparaat niet
ingedrukt wordt, komt alles in normale staat weer op.
 
jansjans
Ik heb intussen een tijdschakelaar geplaatst voor het modem.
Maar inderdaad blijkt nu dat nadat de stroom via die tijdschakelaar was onderbroken, de internetverbinding er niet meer is. Dat was mijn verwachting ook al, omdat immers datzelfde gebeurde na de telefoonstoring waarna ook de router handmatig moest worden gereset.
Ik heb daarom ook voor de router een tijdschakelaar geplaatst die een kwartier na de herstart van het modem de router reset.
Hopelijk gaat het dan wel goed. Dat zie ik morgenvroeg.

En of de telefoonstoring waarom het allemaal te doen is, hiermee is opgelost, dat moet ik even afwachten.......

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 16 2012 18:40:50:
Tot mijn grote spijt moet ik melden dat de tijdschakelaar niet het gewenste effect heeft gehad: de telefoon-internet-storing is er niet door verdwenen.....
Toch maar opnieuw een afspraak maken voor een Ziggo-technicus?
Gewijzigd door jansjans op 16-07-2012 18:40
 
kobus1960
Ik zou het verder niet weten idd.
Laat even weten hoe het na de monteur verder is gegaan. Wink
 
ian1988
Hallo ..

Ik heb het midelste paket van ziggo.. Nu een maand lang ongeveer valt steeds mijn internet en telefoon weg..
Ik reset dan de modem een 3200 zonder wifi en gaat het weer ff . Of als de verbinding weg valt moet ik iets langer wachten en komt het vanzelf terug.

Het mooie is van alle verhalen hier tijdklok enzo.. Ik heb dit paket nu 3 jaar ongeveer en heb nog nooit zoveel last gehad als de laaste maand .
Vanaf vandaag valt de verbinding om de 30 min ongeveer weg.

Veder moet ik er nog ff bij vertellen dat de laaste 2 weken ongeveer de tv ook niet 100% werkt soms blokt het een beetje

Graag hoor ik meer .. Ziggo bellen en vragen om een nieuwe modem zullen ze dat ook doen?

Mvg ian
 
kobus1960
Maak even de Ubee volledig kabel vrij, alles eruit, en wacht een half uur.
Sluit hierna alles weer aan, laat router en pc's uit. Wacht totdat het modem
tot rust is, plm 10 minuten, zet router aan, en dan pc's. laat even weten of
dat werkt.

Heb je nog een UMU01 draaidoos splitter op de wandcontactdoos zitten?
Klik dan even op klikkerdeklik in het onderschrift, die draaidoos is zeker nu
met interactieve tv, meer kanalen, ook HD, een bron van storingen. Denk dan
aan een versterker zoals in de afbeelding onder klikkerdeklik.

Heb je gegoten stekkers op je coax kabels, of los aangezet, ook die gaan met
de tiid minder signaal doorgeven, opnieuw monteren kan de oplossing bieden.

Zo zie je, mogelijkheden genoeg.
 
jansjans

Quote

kobus1960 schreef:

Ik zou het verder niet weten idd.
Laat even weten hoe het na de monteur verder is gegaan. Wink


Woensdag 18 juli.
De monteur heeft het signaal doorgemeten. Resultaat: te lage waarden van inkomend signaal. (Hij noemde wat getallen, maar die zeggen me niks.)
Hij stelde in de kast op straat vast dat het een 'blokprobleem' was: een hele groep woningen had een te zwak signaal. Hij heeft in die kast instellingen gewijzigd, waardoor het inkomend signaal bij mij in huis (en dus ook in de andere huizen) weer goed is.

Donderdag 19 juli: het telefoonprobleem met herstarten van het modem doet zich weer voor.

Vrijdag 20 juli.
Monteur heeft nieuw modem geplaatst, nu een nieuw model met wifi.

En nu wacht ik weer af of het goed blijft gaan.............
 
kobus1960
Oke, hou ons op de hoogte, dank voor de feedback! Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoon-internet-probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie