obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
TV splitter interfereert met internet via UBEE modem
J-W
Hallo,

Ik heb een technische vraag/constatering. Ik hen alles-in-1 plus met een UBEE modem. Ik heb een passieve TV splitter (-14 dB, 5-1000 MHz) direct aangesloten op de opbouw van de kabeldoos waar het kabelsignaal het huis binnenkomt (en vanwaar de datakabel naar de modem gaat en de telefoonstekker naar de telefoon).

De ene kant van de TVsplitter gaat naar mijn Samsung TV met een digitale TVkaart. De andere kant gaat naar een antennesignaalversterker op de eerste verdieping en die verspreidt het analoge signaal naar een aantal analoge TV-aansluitingen.

Als ik de digitale TV en de analoge TV beide tegelijkertijd aansluit, heb ik sinds is terug ben van vakantie, nu 1 week, een extreem traag internet (mijn LAN netwerk doet het wel gewoon). Als ik een van beide (digi of analoog) uit de splitter trek is mijn internet snelheid optimaal (50 Mb down, 4.7 Mb up). Het lijkt erop dat de UBEE modem last heeft van het tegelijkertijd aansluiten van analoge en digitale TV. Het is heel herhaalbaar allemaal, als ik een van beide TV-coaxkabels uit de splitter trek functioneert de modem normaal.

Ik heb ook en andere splitter geprobeerd, een met een TV (beperkte bandbreedte, voor analoog) en een data uitgang (5-1000 MHz) voor de digiTV, -4.5dB. Zelfde verhaal. Soms doet de modem het een tijdje met alles erin, en dan raakt-ie weer van slag, en soms doet dan ook de telefoon het niet.

Rete irritant. Ik moet toch gewoon digiTV en analoge TV in mijn huis tegelijkertijd kunnen hebben? De TV's geven gewoon beeld, daarmee is niets aan de hand, ook als analoog en digiTV beide zijin ingeplugd.

Iemand enig idee?

bij voorbaat dank
J-W
 
Nicholas
Die antenneversterker op de eerste verdieping is zowiezo al niet handig. Zeker niet als die ook nog op een splitter is aangesloten. Je zit dan zeg maar een signaal met ruis erop te versterken en dan krijg je dus nog meer ruis. Een versterker moet je het liefst als eerste plaatsen (zo kort mogelijk bij het aansluitpunt.)

Een juiste opstelling (met een Tratec versterker) kun je hieronder vinden.


http://members.ziggo.nl/mistersenseo/...uiting.jpg
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
J-W
Beste Nicholas

Dank voor je advies. Er zit niet veel kabellengte tussen van de splitter naar de eerste. Ik had de Tratec versterkers met meerdere TV-outs al gezien bij de mediamarkt, maar wilde wel weten of het zonder ook zou moeten werken voordat ik 70 euro uitgeef...

groet
 
Nicholas
Het ligt een beetje aan de situatie of het ook zonder kan. Ikzelf heb ook geen Tratec Versterker. Ik heb gewoon de standaard muuraansluiting vervangen (door die van Ziggo.) Daarop zit een UMU-Splitter (zoals ie bijgeleverd is door ziggo.)
En ik heb op de TV-uitgang van de UMU-splitter ook een passieve splitter zitten. Van daaruit gaat er 1 naar boven en 1 naar de TV beneden. Ik heb een prima downloadsnelheid en nergens last van.

Het is niet ideaal zoals ik het heb maar het werkt wel. Het beste is echter de Tratec oplossing. Kost effe wa centjes maar dan heb je er ook geen omkijken meer naar straks. En ook als je interactieve TV wil later dan kun je er eigenlijk niet meer omheen.
Gewijzigd door Nicholas op 24-08-2012 18:58
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Als je als beginnende Ziggo klant interactieve TV bestelt krijg je de Tratec erbij.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV splitter interfereert met internet via UBEE modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie