obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
VPN op Cisco EPC3925
stijnovic
Ik heb een tijdje terug een nieuw modem van Ziggo gekregen, sindsdien lukt het me niet meer om een VPN-verbinding met mijn werk op te zetten. Weet iemand hoe dit moet of is het überhaupt niet mogelijk?

Modem/router: Cisco EPC3925 (firmware: epc3925-E10-5-v302r125533-120416c-ZIG)
VPN passthrough instelling op modem: IPSec en PPTP passthrough beide op "Enable"

Software die ik gebruik: Cisco VPN client V5.0.07.0290 (Win7,64bit, incl. configuratiebestand van mijn werk, instellingen zijn dus goed neem ik aan)
Bij verbinden blijft hij hangen op "securing communications channel...", vervolgens foutmelding: "Reason 442: Failed to enable Virtual Adapter"

Vroeger met mijn oude ziggo-modem (Motorola SBV5121E) en losse router (D-Link DIR-615) ging dit probleemloos. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
 
Zippo
En wat als je je D-Link er weer tussen zet?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet
Moet bij VPN niet poort 1723 op je thuis router open staan?
 
stijnovic
Bedankt voor jullie reacties! Smile

@Zippo: Mijn oude D-link aansluiten wilde niet lukken, kreeg het niet goed ingesteld. Moet dan de Cisco enkel als modem (dhcp-server en wifi uit) en de D-link als router (dhcp-server aan)? Heb dat geprobeerd, maar kon niet eens meer verbinding met internet krijgen. Of bedoelde je een andere configuratie?

@Briolet: Ik heb geprobeerd TCP-poort 1723 open te zetten. Eerst bij "port filtering" geprobeerd, dit bleek de poorten juist dicht te gooien. (vpn-client kon niet eens meer verbinding met de vpn-server maken) Dit lijkt dus te betekenen dat die poorten gewoon al open stonden. Ik heb hetzelfde bij "port range forwarding" geprobeerd, hielp niet (maar hier had ik tenminste wel even verbinding met de vpn-server die mij om m'n wachtwoord vroeg om vervolgens weer bij "securing communcations channel..." te falen), of moet ik het bij "port range triggering" doen?

Verder vond ik ergens dat in het geval van L2TP en IPSec (die laatste probeer ik), dat je UDP poort 500 en 1701 moet open zetten (voor PPTP inderdaad TCP 1723), heb ik ook geprobeerd, maar zonder resultaat... Kan me trouwens ook niet herinneren dat ik deze dingen heb zitten instellen voor mijn D-link router.. Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN op Cisco EPC3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie