obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7340 & Zigo Zakelijk
ibico
Hallo allen,
Ik ben nieuw hier op het Forum. Ik heb een "probleem" waarvan ik hoop dat iemand hier de oplossing weet.

Ik ben namelijk overgestapt van xs4all naar Zigo Zakelijk. Nu heb ik 5 vaste eigen IP adressen.

Ik heb achter het kabelmodem, een Cisco Router. In deze router moest ik zelf het publicke IP instellen. Ziggo Zakelijk, heeft voor zover ik het weet, geen DHCP.

Nu heb ik van xs4all nog een Fritzbox 7340 ligen. Deze wil ik graag voor mijn VOIP gaan gebruiken. Daar ik 5 ip adressen heb, wilde ik er een eigen netwerk van maken. Dan is telefonie geheel gescheiden van mijn netwerk.

Ik heb dus achter het cabelmodem (Ubee EVM3200) een switch gezet. Aan deze switch heb ik mijn Cisco Router. Dit werkt naar behoren.Smile Nu heb ik aan de switch ook de Fritzbox. Zo zou ik 2 onafhankelijke netwerken moeten hebben. Echter ik krijg de Fritzbox niet aangemeld op het internet. Kan een Fritzbox wel aangesloten worden op Ziggo Zakelijk? ik vind namelijk nergens de optie om een Publick IP adres in te geven.Helpless

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 09 2012 17:36:19:
Excuses, ik ga natuurlijk vanuit het modem naar de Juniper Router, en dan naar de switch Smile
 
Black Tiger
Ik ga even alleen antwoorden op het gegeven of je al dan niet een optie kunt aangeven om een publiek ip adres in te voeren.
Dat gaat namelijk wel maar dan moet je de Fritzbox op statisch instellen.

Ik heb zelf ook een 7340 maar die is momenteel niet aangesloten.
Wel mijn 7270 is aangesloten en de menustructuur wijkt nauwelijks van elkaar af.

Je zou dus moeten ziten bij internet en dan "account information".
Bij Internet Service Provider geef je "other internet service provider" in.

Kies daarna niet voor Cable modem maar voor "External Modem or Router" onder het kopje Connection.
Bij Operating Mode aangeven "make own connection to the internet".

Of account info required is weet ik nie bij Ziggo zakelijk, vermoedelijk niet omdat toch het modem er nog tussen zit.

Iets lager kun je bij de IP Settings en daar kun je kiezen voor dhcp of vast. Daar moet je e.e.a. kunnen ingeven.
Zie je dat niet staan heb je vermoedelijk nieuwere firmware, als je goed kijkt staat er een regeltje:
Change connection settings
met een soort driehokje er achter. Op dit regeltje of het driehoekje kun je klikken en krijg je alsnog deze instelling te zien.

Daarbij is het natuurlijk wel zaak je dat het juiste ip adres ingeeft, juiste netmask, gateway etc.

Je moet wel even opletten met andere aangesloten apparatuur. Je Cisco mag dan niet dat ip adres ook in gebruik hebben anders gaat het mis.
Daarnaast zou je even bij Ziggo Zakelijk moeten navragen of het mogelijk is in die opstelling met een switch, ook met meerdere apparaten zoals routers verbinding te maken met het modem om zo de externe ip adressen op verschillende apparatuur te kunnen verdelen.

Dat durf ik namelijk niet met zekerheid te zeggen of dat kan. Het lijkt me van wel, misschien dat iemand van Webcare daar hier nog iets over kan zeggen of iemand anders die ook Ziggo Zakelijk heeft.

Bijkomend is het ook verstandig om allereerst de firmware van de 7340 te upgraden naar de nieuwste versie.
Mijn 7340 kwam ook van xs4all af en wilde in eerste instantie geen verbinding met internet maken toen ik deze op de Ziggo aansluiting plaatste. Dat bleek en bug in de firmware te zijn.
Na de firmware update was dat probleem over.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7340 & Zigo Zakelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Ziggo Zakelijk internet + TV nu met 12 maanden gratis Movies & Series XL Ziggo nieuws : 1 22-08-2019
EPC3928AD - VPN - FritzBox Algemeen : 5 30-01-2018
Advertentie