obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Hulp nodig bij aansluiten van rj11 connectoren
scherpie
Hallo!

Ik heb in de huiskamer een telefoon aansluiting, waarvan ik heb ontdekt dat er een kabel naar de meterkast gaat. Aan dat draad zit in de meterkast geen connector die in mijn Ziggo Ubee modem kan - die wil ik er graag aan monteren. Hoe doe ik dat?

Ik het kastje in de woonkamer zie ik dat het blauwe en het blauw/witte draadje zijn verbonden. Hoef ik alleen deze draden in een rj11 connector te monteren? En waar moet ik verder op letten met het gebruiken van een modulaire tang? Is het simpelweg een kwestie van connector met draadjes erin, aanknijpen?


Vast dank!

m.v.g.
 
Nicholas
Ik zou niet gaan klooien met zo'n tang joh. Het kan wel maar het kan ook simpeler.

Koop zo'n rj11 opbouwdoosje bij de gamma. Die schroef je mooi ergens vast in je meterkast en daarin monteer je de draad. Daarin plug je dan een rj11 kabeltje naar je modem toe. Perfecte verbinding. Zo gebeurd.

Maar een plaatje zegt meer als woorden dus:
http://www.kleinspul.nl/index.php?pro...04&cat=331
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Black Tiger

Quote

Is het simpelweg een kwestie van connector met draadjes erin, aanknijpen?

Nee en ja.
Nee, niet simpelweg, want de draadjes moeten wel tot helemaal voorin zitten zodat als je knijpt, de goudkleurige contacten van de rj11 plug ook goed contact maakt met de draden.
Zeker bij platte kabel is het een crime om die slappe draadjes goed er in te krijgen tot vooraan want die zijn slap.
Bij de stevige ronde kabel zijn de koperdraadjes steviger, maar is het weer lastiger om de grijze kabel in de plug gefrommeld te krijgen en als je hem er uit laat wordt hij niet mee vastgeknepen ten koste van de stevigheid en kan zo'n plug er al snel weer af schieten of los contact krijgen bij een paar keer ergens in steken en weer uit halen.
Daarnaast lijkt zo'n plug vaak goed te zitten en blijkt er toch geen contact te zijn en kun je weer opnieuw beginnen. De plastic rj11 tangen knijp je ook vrij makkelijk over.Smile

Ja, v.w.b. het vastknijpen is het een kwestie van simpelweg aanknijpen vermits de kabeltjes er goed in zitten.

Gezien het lastige piemelgedoe omdat het zo'n klein stekkertje is, zou ik zeer zeker ook het idee van Nicholas adviseren.
Daar kun je de losse draadjes gewoon in vast schroeven en dan met kant en klare rj11 kabeltjes verder werken.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hulp nodig bij aansluiten van rj11 connectoren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Afsluiten gaat sneller dan (weer) aansluiten Abonnementen : 2 13-04-2017
aansluiten home cinemaset. heel graag hulp Algemeen : 9 02-01-2016
Geen smartcard nodig, 46 zenders ongecodeerd bij ziggo Ziggo nieuws : 8 11-10-2015
switch aansluiten. Eigen netwerk : 16 20-04-2015
Advertentie