obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
evw 3200 bridged en 2de wifi router aansluiten
Niels37
Beste,

Als ik de ewv3200 Ubee in bridged mode laat zetten door ziggo. HOE sluit ik dan mijn dual band router aan ?
Werkt de telefoon dan nog >

Ik dacht zelf : van lan ubee naar wan 2de router.................dan zou alles toch moeten werken ? Ik wil dus nl alleen maar gebruik maken van de 2e router daar het wifi gedeelte van de ubee erg zwak is en valt ook regelmaatig weg.

gr Niels
 
MisterSenseo
Ubee modem lekker laten zoals hij is en je WiFi kanaal handmatig op het hoogste kanaal zetten.
Zendvermogen zo laag mogelijk zetten.
MAC filtering aan en alles blokkeren ( alleen de toegewezen MAC's toestaan en niets invullen ).
Eventueel je SSID onzichtbaar zetten.
Daarmee maak je bereik en snelheid zo laag mogelijk.
Firewall van Ubee helemaal uitzetten.
Dan inderdaad je 2 router via WAN op een LAN poort van je Ubee zetten.
WiFi kanaal van je 2e router zo laag mogelijk, en die vervolgens naar wens instellen.
Geef eventueel je 2e router een static IP in de range 192.168.178.2-192.167.178.254.
DMZ aan in je Ubee toegewezen naar je 2e router.
Deze manier moet werken, zonder je modem te laten bridgen, dan is hij eventueel in de toekomst nog volledig te gebruiken.
Er zal vast wel een keer een firmware uitkomen dat je bereik wel goed is en dan ben je met alleen je Ubee klaar........Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Niels37
Bedankt voor je reactie!

Ik heb het inderdaad grotendeels gedaan zoal;s jij aangaf, op dmz en iprange veranderen na dan.macfiltering stond al aan en heb er verder niets mee gedaan.
ssid uitzenden uitzetten kon ik zo 123 niet zo snel vinden, wel hoogste kanaal en output naar laagste nivau , 25% te weten.

nu eventueel het kanaal van eigen router nog lager instellen, maar eerst eens inssider erop los laten ;-)

GR Niels
 
MisterSenseo
Ja zou ik zeker doen.
Velen laten hun modem ombouwen maar ik ben er geen voorstander van.
De manier hoe jij het gedaan hebt is in mijn ogen de beste.
Eventueel zou je ook nog je WiFi op je Ubee naar 5 Ghz kunnen zetten, dan is hij vrijwel helemaal weg.
Die 25% zendvermogen is overigens een hele goeie zet van je, kan bijna niemand er op preberen te komen hihi
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'evw 3200 bridged en 2de wifi router aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Advertentie