obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Cisco 8485DVB HD PVR (geluidsoverlast)
Harrie1946
Hallo, ik ben 27 november 2012 overgestapt van TV standaard + Internet Z2 via een Ziggo actie naar Alles-in-1 Plus. Hierbij heb ik een Interactieve HD recorder voor 2 jaar in bruikleen gekregen, het gaat om een Cisco 8485DVB HD PVR.

Als deze ontvanger aan staat, hoor ik echter op een heel hoge frequentie een geluid. Mijn dochter en broer hebben ook deze ontvanger en ook hier hoor ik hetzelfde geluid, zij hebben er zelf gelukkig geen last van. Ik denk dat het de harde schijven of de ventilators of iets dergelijks zijn.

Hebben meer mensen last van een hoog geluid bij de CISCO 8485 of ben ik de enige ? Ik hoor het geluid niet bij de HUMAX 5050 recorder op de slaapkamer of de HUMAX 5200 bij mijn zoon. Ook op de pc's op het werk en thuis op de laptop heb ik geen last van de hardeschijven of ventilators.

Ik heb er behoorlijk veel last van en moet na een half uur de CISCO ontvanger echt uitzetten anders word ik helemaal gek. Weet iemand misschien een oplossing ?
 
Zippo
Zit daar een harde schijf in? Die kan e.v. voor de fluittoon zorgen. Kijk of je in de settings van het apparaat iets kan vinden om de harde schijf na x minuten in de slaapstand te zetten.

Controleer gelijk ook op firmware updates.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Gilex
De Cisco heeft idd een hardisk die niet onder een van de stilsten valt helaas.
Deze zul je dus wel horen spinnen Wink

Oplossing: niet direct of je moet al willen gaan knutselen. Maar dan vervalt de garantie etc etc

Het is namelijk wel mogelijk om er een andere HD in te monteren.
(320gb of meer)
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
 
Harrie1946
Thanks voor de reacties Zippo en Gilex, ik moest effe mijn frustraties kwijt Smile

Als ik door de behuizing heen kijk, zie ik geen ventilators zitten, dus dat kan worden uitgesloten.

Het is inderdaad een (soort van) electronische fluittoon die van de harde schijf af komt als die actief is (als ik mijn oor tegen de speler druk kan ik het geluid goed lokaliseren, voorste gedeelte harde schijf). Er zit een "WD AV-GP WD3200AUDX", eentje van dit type dus: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=150 Ik kijk normaal gesproken veel opgenomen programmas, dus als er een functie opzit die de hdd uitschakelt na X minuten heeft dat weinig zin.

De recorder is splinter nieuw, productie datum van de CISCO is 06/10/2012 en de productie datum van WD harddisk is 02/04/2012, nog 22mnd garantie via Ziggo.
Ik ben niet van plan om de garantie te verbreken, ik heb in totaal nog geen 10 uur tv gekeken met het ding. Ik denk dat deze naar de slaapkamer van mijn broer gaat en dan koop ik een HUMAX 5200. Jammer dat de CISCO van boven zowat helemaal open is venwege de ventilatie. Humax heeft dat toch echt beter gedaan, een dichte bovenplaat is tenminste een redelijke barricade tegen dit soort electronische geluiden.

Als ik de Timeshift funtie aanzet op de recorder, dan maakt de hardeschijf een continue klik-klik-klik-geluid door het schrijven van data naar de schijf, dit is een nog irritanter geluid en heb ik dus maar meteen vanaf het begin uitgezet. Jammer dat ik er geen gebruik van kan maken, maar valt mee te leven. Ik moet nog eens checken als ik iets heb opgenomen en dan afspeel of hij dan ook een klikkend geluid maakt of dat dat alleen is bij het opnemen/schrijven van data naar de schijf.

edit: Ik zie zojuist dat de aanbieding waar ik gebruik van heb gemaakt nog tot 31/01/2013 loopt, maar nu met een Humax 5200, ik zal maandag de klantenservice eens bellen, miscchien zijn ze zo galant om hem om te wisselen met deze.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 11 2013 20:56:40:
Laatste versie Firmware staat er op, versie 2.0.1.3
Software updates -> Automatisch
Software beschikbaar -> Nee

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 11 2013 21:12:02:
Ik zie boven aan de pagina dat hier ook een WebCare Team van Ziggo actief is. Weet iemand van jullie misschien of het mogelijk is om mijn Cisco 8485 recorder om te ruilen met een Humax 5200 recorder die deze geluidsoverlast niet heeft ? (Mijn klantennummer is 12441693)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 11 2013 23:03:03:
Ik heb even een stukje opgenomen en bekeken. En het klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-geluid is inderdaad gewoon het schrijven van data naar de harde schijf bij het opnemen van een programma of als de time-shift functie aanstaat. Ik kan er ik ieder geval niet tegen en gebruik de recorder voorlopig maar als klok, dan maakt ie tenminste geen geluid en kan ik rustig een boek lezen.Grin

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 12 2013 02:40:12:
@Zippo Ik heb me helemaal rot gezocht, maar kan nergens iets vinden van een slaapstand na een aantal minuten, dus die optie zal er wel niet opzitten. Dus ook bij gewoon tv kijken (zonder timeshifting natuurlijk), draait de harde schijf altijd. Ik kan hem dus ook niet als hd ontvanger gebruiken inplaats van een recorder. Ik snap niet waarom ik de enige ben die er last van heeft, mijn vrouw en kinderen horen helemaal niks en ik raak er helemaal overspannen van Shock Tot ik een oplossing heb gevonden kijk ik voorlopig wel in de slaapkamer tv. Smile
Gewijzigd door Harrie1946 op 12-01-2013 02:40
 
Zippo
Ik zal ziggo webcare even op dit onderwerp attenderen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Harrie1946 schreef:

Thanks voor de reacties Zippo en Gilex, ik moest effe mijn frustraties kwijt Smile

Als ik door de behuizing heen kijk, zie ik geen ventilators zitten, dus dat kan worden uitgesloten.

Het is inderdaad een (soort van) electronische fluittoon die van de harde schijf af komt als die actief is (als ik mijn oor tegen de speler druk kan ik het geluid goed lokaliseren, voorste gedeelte harde schijf). Er zit een "WD AV-GP WD3200AUDX", eentje van dit type dus: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=150 Ik kijk normaal gesproken veel opgenomen programmas, dus als er een functie opzit die de hdd uitschakelt na X minuten heeft dat weinig zin.

De recorder is splinter nieuw, productie datum van de CISCO is 06/10/2012 en de productie datum van WD harddisk is 02/04/2012, nog 22mnd garantie via Ziggo.
Ik ben niet van plan om de garantie te verbreken, ik heb in totaal nog geen 10 uur tv gekeken met het ding. Ik denk dat deze naar de slaapkamer van mijn broer gaat en dan koop ik een HUMAX 5200. Jammer dat de CISCO van boven zowat helemaal open is venwege de ventilatie. Humax heeft dat toch echt beter gedaan, een dichte bovenplaat is tenminste een redelijke barricade tegen dit soort electronische geluiden.

Als ik de Timeshift funtie aanzet op de recorder, dan maakt de hardeschijf een continue klik-klik-klik-geluid door het schrijven van data naar de schijf, dit is een nog irritanter geluid en heb ik dus maar meteen vanaf het begin uitgezet. Jammer dat ik er geen gebruik van kan maken, maar valt mee te leven. Ik moet nog eens checken als ik iets heb opgenomen en dan afspeel of hij dan ook een klikkend geluid maakt of dat dat alleen is bij het opnemen/schrijven van data naar de schijf.

edit: Ik zie zojuist dat de aanbieding waar ik gebruik van heb gemaakt nog tot 31/01/2013 loopt, maar nu met een Humax 5200, ik zal maandag de klantenservice eens bellen, miscchien zijn ze zo galant om hem om te wisselen met deze.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 11 2013 20:56:40:
Laatste versie Firmware staat er op, versie 2.0.1.3
Software updates -> Automatisch
Software beschikbaar -> Nee

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 11 2013 21:12:02:
Ik zie boven aan de pagina dat hier ook een WebCare Team van Ziggo actief is. Weet iemand van jullie misschien of het mogelijk is om mijn Cisco 8485 recorder om te ruilen met een Humax 5200 recorder die deze geluidsoverlast niet heeft ? (Mijn klantennummer is 12441693)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 11 2013 23:03:03:
Ik heb even een stukje opgenomen en bekeken. En het klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-klik-geluid is inderdaad gewoon het schrijven van data naar de harde schijf bij het opnemen van een programma of als de time-shift functie aanstaat. Ik kan er ik ieder geval niet tegen en gebruik de recorder voorlopig maar als klok, dan maakt ie tenminste geen geluid en kan ik rustig een boek lezen.Grin

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 12 2013 02:40:12:
@Zippo Ik heb me helemaal rot gezocht, maar kan nergens iets vinden van een slaapstand na een aantal minuten, dus die optie zal er wel niet opzitten. Dus ook bij gewoon tv kijken (zonder timeshifting natuurlijk), draait de harde schijf altijd. Ik kan hem dus ook niet als hd ontvanger gebruiken inplaats van een recorder. Ik snap niet waarom ik de enige ben die er last van heeft, mijn vrouw en kinderen horen helemaal niks en ik raak er helemaal overspannen van Shock Tot ik een oplossing heb gevonden kijk ik voorlopig wel in de slaapkamer tv. Smile


Dit is wel herkenbaar, mijn eigen Cisco, 8485 tikt tijdens de time-shift functie en "fluit" ook en is (helaas) een normale eigenschap van het apparaat. Tevens zoemt de 5050 en 5200 niet zo hard/hoorbaar omdat hier geen ventilatiegaten in zitten. Ik ben bang dat dit een normale eigenschap is maar je kan contact met de klantenservice opnemen om de ontvanger op te laten sturen. Dan kijken we hem na en is er iets mis mee, dan krijg je een nieuwe.
Ziggo WebCare Jelle
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 8485DVB HD PVR (geluidsoverlast)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie