obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
ziggo epc3925 LAN probleem
futureline
Het volgende is er aan de hand.
Na voorheen prima te hebben gefunctioneerd is spontaan alle LAN connecties weg gevallen.
Alle PC's op de LAN hebben geen internet en communicatie.

Mijn configuratie:
ziggo epc3925 met WIFI (Draadloos werkt alles goed!)
Netwerk configuratie ingesteld op 192.168.2.X
LAN via losse switch naar 2 desktop PC's
Alle twee met vast IP adres.

Alle lampjes die moeten branden op de EPC3925 of op de switch en netwerkkaarten branden.
Er is een 100Mbit netwerk verbinding volgens modem en switch.

Ik heb al eens de modem gereset en uit en aangezet. Niets helpt.
Zonder switch er tussen rechtstreeks op de PC aangesloten!

Wat kan het zijn dat er geen LAN netwerk verkeer meer werkt.
 
Black Tiger

Quote

heb al eens de modem gereset en uit en aangezet. Niets helpt.

Op welke wijze gereset? Terug naar fabrieksinstellingen? Zoja, dan is ook weer de ip range gewijzigd naar 192.168.178.x.

Quote

Zonder switch er tussen rechtstreeks op de PC aangesloten!

Als je het op deze wijze hebt aangesloten, kun je dan wel nog de Cisco zelf bereiken vanaf de PC of dat ook niet?
Ik neem aan dat die pc alleen LAN heeft en geen wifi, of dat anders in elk geval de wifi op die pc is uitgeschakeld.
Greetings, Black Tiger
 
futureline
Alles geprobeerd met het kastje. Ook als ik een losse UTP kabel aansluit van de modem (lan1) naar de laptop dan krijgt hij geen verbinding met het internet. Geen DHCP en ook met vast IP geen verbinding met LAN of internet.

Wel grappig....Als ik WIRESHARK (netwerk verkeer bekijken) er op los laat dat heb ik wel een netbios van de PC of laptop.
Het is net of er iets tussen zit die hem tegen houd. Maar een firewall is het niet. ten minste niet wat ik kan vinden in de configuratie van de EPC3925.

Ben niet helemaal op onbekend terrein maar kan mijn vinger er niet opleggen met wat het nou zou kunnen zijn.
 
Black Tiger
Als je alles gereset en geprobeerd hebt dan ben ik bang dat er vermoedelijk toch iets met het modem aan de hand is.

Hopelijk heeft Ziggo het modem niet in modem-only mode gezet zodat maar 1 LAN poort werkt.

Ik denk dat je in dit geval het beste even 1200 kunt bellen en het met de helpdesk verder regelen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ziggo epc3925 LAN probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie