obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
port forwarding ubee - ip camera
sash79
Nee dat begrijp ik maar is het een probleem als de camera nu loopt via port triggering want zolang ie het doet ben ik eigenlijk geholpen....
 
mesa57
Zinloze instellingen in je router zijn nooit handig.
 
briolet

Quote

sash79 schreef:

..als de camera nu loopt via port triggering want zolang ie het doet ben ik eigenlijk geholpen....


tja, nu is het blijkbaar via een omweg opgelost, maar je weet het echte probleem niet. Dat helpt niet als je in de toekomst weer iets dergelijks moet oplossen.

En eigenlijk snap ik niet dat dit werkt. Misschien dat het volgende gebeurd:

Je camera opent zelfstandig een poort in je router via UPnP. Dat is dan vaak een andere poort als poort 80. En via triggering heb je ingesteld dat als die alternatieve poort geopend wordt, ook de poort 80 geopend wordt.

Ik moet zeggen dat ik een hekel aan UPnP heb en heb die functie in mijn cameras en in mijn router uit staan. Door al dat automatische gedoe heb je vaak niet in de gaten wat er aan de hand is en soms zit zo'n ongemerkt geopende poort je flink in de weg.

Als het werkt, gewoon laten, maar bedenk dat je dan in de toekomst problemen kunt krijgen als je een ander apparaat via internet wilt gebruiken.
 
devengroen
Ik weet niet of het om deze gaat:

http://www.medisana.nl/out/pictures/media/52345_smartbabymonitor(degbfrnl)(3).pdf

Maar hierbij lijkt het erop dat het via een soort P2P verbinding gaat. Er staat een QR in de manual die je moet scannen voor het instellen en anders een manuele instelling.
 
briolet
Het is een heel summiere en slechte handleiding. Ik zie screenshots met IP instellingen voor de kamera. Maar wel 3 verschillende IP adressen en zelfs uit twee verschillende ranges. Dus bijeen geveegde screenshots die op verschillende systemen gemaakt zijn. Niet echt fout, maar wel verwarrend voor een beginner.

Ik zie wel dat het een standaard kamera is die default over poort 80 loopt. UPnP wordt niet uitgelegd, hoewel ik in de technische specs wel zie dat het ondersteund wordt.

Mij valt op dat ze overal de router IP invullen waar een DNS server gevraagd wordt. Dit zal in 99% van de gevallen waarschijnlijk wel werken, maar bij mij b.v. ook niet. Ik moet zelf een echt DNS adres invullen. (Mijn router verzorgt geen DHCP en dan kun je er ook geen DNS info krijgen).
 
mesa57

Quote

briolet schreef:
Ik moet zelf een echt DNS adres invullen. (Mijn router verzorgt geen DHCP en dan kun je er ook geen DNS info krijgen).

Dat is dan een hele grote uitzondering. Iedere normale router verzorgt standaard DHCP en DNS.
Dus zo raar vind ik dat niet in een handleiding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forwarding ubee - ip camera', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
IP Camera Hardware instellingen : 73 20-10-2018
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Ip adres. Camera’s Algemeen : 9 19-11-2017
Advertentie