obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Net5, Veronica, RTL7 en SBS 6 geen signaal
romp161
En dus ook niet te bekijken.

Dit is een regelmatig terugkerend probleem, alleen tot kort geleden verdween het probleem ook weer "als vanzelf" maar nu volhard het zich al enkele weken. Aan de opzet (bekabeling etc.) is recentelijk niets veranderd

De ontvanger is een 2 jaar oude Humax 5100C. De signaalsterkte en kwaliteit is 80%/100% op de kanalen die wel werken, op de kanalen die niet werken is deze 0%/0%

Haal ik mijn oude ontvanger van zolder (humax IRfoxC, die ook op zolder zonder problemen wordt gebruikt), doen alle kanalen het zonder probleem.

Alle loskoppeloplossingen etc. die aangevoerd zijn op dit en andere fora leveren geen ander resultaat op.

Suggesties?

MVG

Joost
Den Bosch
 
Black Tiger
Geen email van Ziggo gehad?
Even opnieuw de kanalen inscannen.

Ze hebben vannacht de frequenties van een aantal zenders gewijzigd waaronder de door jou genoemde zenders.
Dus na een scan zou alles weer in orde moeten zijn. Sommige Ziggo ontvangers doen het al automatisch goed.
Greetings, Black Tiger
 
romp161
BEdankt voor je antwoord

Maar, zoals ik aangaf bestaat dit probleem al weken, en heb ik al meerdere malen (ook) alle zenders gescand. Opzich vinbdt hij ze wel (ook vandaag weer) maar bij deze zenders (niet vreemd want geen signaal) wordt de E48-24 storing aangegeven.

Gr/Joost
 
Black Tiger
Oh sorry, ik dacht dat je bedoelde dat het af en aan problemen gaf en nu weer de kop opgestoken had. Daardoor dacht ik dat het door de werkzaamheden gekomen was wellicht.

Vreemd, normaal is het e48-32 met geen signaal. Is dus wel een aparte melding. Ik zou eens zoeken naar een firmware update.
Is dat een zelf gekocht toestel? Want ik kan me zo vlug niet herinneren dat ziggo een 5100C uitgegeven heeft. Zou wel kunnen maar m'n geheugen laat me in de steek.
Greetings, Black Tiger
 
techboy
Misschien totaal niet relevant hier maar kan het iets te maken hebben met 4G netwerk? Dit was laatst in het nieuws dat mensen die nog met "oude" kabels digitale tv kijken storingen kunnen ondervinden door het 4G netwerk. Misschien nieuwe tv kabel nodig?
 
mesa57
Fabrieksreset helpt misschien ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Net5, Veronica, RTL7 en SBS 6 geen signaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie