obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Waarom reageer Ziggo niet
Nietes
Ik zie dus bij geavanceerd niet iets van Lan staan zoals je ziet, waarschijnlijk in een nieuwere firmware die
bij nooit werkte en de modem vast liep. Het lastige is dat ik zoveel moeite doet is omdat ik maar 1 poort
te kort kom en 2.4 Ghz nodig heb voor mijn mobiel en tablet, anders had ik er wel een simpele switch achter gezet.

Ik zal nog eens kijken wat de modem doet met die nieuwere firmware die dus ook een andere interface heeft

Wat moet ik bij de DHCP server invullen behalve uit ztten?
Nietes voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Stja Annoying
 
Black Tiger
Ja echt vreemd. Of ze hebben bij Sitecom een oudere handleiding online gezet.
bij DHCP hoef je niets in te vullen, alleen uit zetten.
Alleen het LAN ip is belangrijk, maar dan moet je dat uiteraard wel vinden kunnen.

Tip: firmware upgrades uitsluitend uitvoeren met een bekabelde pc aan de router!
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Ik zou die Sitecom gewoon laten staan op automatische IP instellen via DHCP en dan in je Ubee router een vast ip laten uitdelen op basis van het mac adres van sitecom.
Als de sitecom zijn IP via dhcp krijgt, staat hij met macadres op de eerste pagina van de Ubee.

Maar dat is wat ik persoonlijk makkelijker vind: alle IP's via de router vastzetten en niet in ieder individueel apparaat afzonderlijk.
 
Black Tiger
Als hij een Ubee heeft dan kan dat. Met een Cisco is dat af te raden die "vergeet" regelmatig plots zijn instellingen.
Greetings, Black Tiger
 
Nietes
Ik heb een Ubee3200 en ik snap er niks meer van Smile
Stja Annoying
 
Black Tiger
Ik heb toevallig zo'n Sitecom onder handen gehad wat jij hebt.
Doe maar gewoon zoals ik het schreef da's het makkelijkste.

Ip adres en subnetmasker vindt je in het tabblad DHCP.
Dus daar het LAN ip op 192.168.178.2 instellen.
Subnetmasker: 255.255.255.0
DHCP uitschakelen.
Kabel van je Ubee in 1 van de 4 LAN poorten steken van je Sitecom.

Dan effe alles van stroom halen, eerst de Ubee laten starten op 't gemak (duurt even), daarna de Sitecom op het gemak. En dan zou het moeten werken (evt. ook pc herstarten).
Greetings, Black Tiger
 
Nietes
Volgens mij had ik dat al eens geprobeerd maar er niet bij nagedacht om beide modems even uit en aan te zetten en ja ik weet het eerst de Ubee uit en aan zetten ( duurt even ) en dan de sitecom. Kabeltje van de Ubee zit al in de Sitecom anders zou die het niet doen Wink. Ik laat even weten of het gelukt is
Stja Annoying
 
Black Tiger

Quote

Kabeltje van de Ubee zit al in de Sitecom anders zou die het niet doen Wink

Ja maar hopelijk wel in een van de vier LAN poorten en niet in de WAN/Internet poort. Cool
Ben benieuwd. alhoewel de pc vannacht wat eerder uit gaat, anders lees ik 't morgen wel.
Greetings, Black Tiger
 
Nietes
Yes dit werkt, simpel eigenlijk achteraf, ik had dit dus al eens geprobeerd maar had het kabeltje in de wan poort laten zitten Smile
Bedankt voor de moeiteClap
Stja Annoying
 
Black Tiger
Graag gedaan, fijn te horen dat het gelukt is!Smile
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarom reageer Ziggo niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 1 01-05-2024
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Advertentie