obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe Samsung HDR van Ziggo gekregen
Len
Dag Allemaal,

Ik ben zeer tevreden over de klantgerichtheid van Ziggo helpdesks in het algemeen maar of de adviezen nou altijd zo juist zijn weet ik niet.
Ik zal jullie vertellen wat mij vorige week overkwam. Ik belde met de helpdesk omdat uitzending gemist niet de juiste datum gaf, op woensdag was "gisteren" gelijk aan de zondag daarvoor. Omdat ik dat al eens eerder had gezien en ik graag naar Pauw wilde kijken besloot ik de helpdesk eens te bellen met dit incident.
De mijnheer die ik sprak leidde mij door de hele ladieda van stroom eraf en fabrieksinstellingen en opnieuw de zenders opzoeken enzovoort enzovoort. Hij vertelde ten einde raad dat hij dit nog nooit had meegemaakt. Hij vroeg daarop of hij even met zijn collega's mocht overleggen en kwam toen terug met de mededeling dat het aan mijn Cisco HDR lag. Hij beweerde dat de hardware de nieuwe software niet meer kan bijbenen en dat ik daarom deze rare verschijnselen had. Hij zette mij toen door naar een andere afdeling waarbij ik van een vriendelijke mevrouw te horen kreeg dat ik geen garantie meer had op mijn Cisco.

Nou, dat wist ik natuurlijk wel want het apparaat is inmiddels bijna 4 jr. Deze mevrouw hield ook even ruggespraak en kwam toen terug met de mededeling dat ik niet voor niks een nieuwe kreeg maar dat ik het bedrag van bijna 50 euro moest betalen. Ik zeg dit enigszins sarcastisch want het aanschaffen van zo'n apparaat voor 50 euro ter vervanging van de vorige is natuurlijk niet veel. Ik heb haar bedankt en zei dat ik daarvan graag gebruik zal maken.

Wat ik echter heel raar vindt is het verhaal dat mijn cisco door de nieuwe eisen aan de hardware niet meer geschikt is om dienst te doen, temeer omdat de volgende dag het probleem niet meer bestond. Ik kan weer alles zien in uitzending gemist.

Overigens, ik ben heel tevreden met de nieuwe die ik inmiddels in huis heb gekregen. Ik moet hem nog aansluiten maar hij ziet er echt futuristisch uit. Ik heb nu dus een reserve HD recorder van ziggo.

Ik hoop dat er hier wat Ziggo techneuten rondhangen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes,

Len
 
Black Tiger
Vergissing van de zaak in uw voordeel. Smile

Technisch is het mogelijk dat bepaalde hardware, bepaalde nieuwere software niet meer aan kan.
Dit kan ook vreemde dingen veroorzaken, zoals dat iets het plots niet of niet goed meer doet. Maar ook dat het zo kan zijn dat het plots wel weer werkt en al dan niet langere tijd blijft werken.

Dit gezegd hebbende kan het ook gewoon zo zijn dat de huidige firmware wel nog geschikt is voor deze ontvanger, maar dat de software een hickup gehad heeft, waardoor er iets vreemds gebeurde. Net zoals je dat wel eens bij een pc of server ziet en het na een reboot weer allemaal goed werkt.

Mijns inziens is dit echt een gevalletje koffiedik kijken. Maar als iemand nog een betere technisch heeft horen we dat uiteraard graag.
Greetings, Black Tiger
 
Len
Bedankt voor het antwoord Tiger,

Je hebt waarschijnlijk gelijk, het zal een "kromme volt" op de servers van Ziggo zijn geweest die door een herstart waarschijnlijk verdwenen is.

Ik bof inderdaad met deze deal. Op dit moment werkt de "oude Cisco" nog steeds goed en ik vraag me af of ik de nieuwe voorlopig niet even in de kast moet laten liggen.
Ik heb hier nog een vraag over:
Weet jij, of iemand anders, of de nieuwe Samsung HDR van Ziggo beter is in gebruiksgemak en meer en slimmere functies heeft tov mijn oude Cisco? Dat zou voor mij een argument zijn om de nieuwe Samsung zonder uitstel te plaatsen. In het andere geval wacht ik nog even met alles los te koppelen en de meubels te verschuiven.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

mvg

Len
 
Black Tiger
Tja ik denk dat het een kwestie van smaak is. De ene zal hem wel fijner vinden, de ander niet.
Volgens mij zijn ze redelijk gelijkwaardig aan elkaar. Maar dan moet ik erbij zeggen dat ik alleen de gewone Samsung ken, niet de HDR versie.
Met de Cisco en de Humax zou ik snel klaar zijn, die vind ik persoonlijk redelijk hetzelfde, maar de Humax heeft een aansluiting op netwerk nodig voor ITV. Bij de Cisco gaat dat via het kabelsignaal en dat is mijns inzien handiger.
Het is me niet bekend hoe dat met de Samsung HDR is.

Maar ben benieuwd naar andere meningen en ervaringen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe Samsung HDR van Ziggo gekregen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie