obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Telfort modem achter Ziggo modem voor VOIP?
Black Tiger

Quote

Op dit moment krijg ik via de wifi van de Experiabox geen internet. Als ik de pc op de Experiabox aansluit, heb ik ook bedraad geen internet via de Experiabox. Is dit normaal, of niet?

Nee dat is niet normaal. Ik hoop wel dat de WAN poort van de Experiabox werkt. Ik heb niet in de handleiding gekeken of die op een of andere geactiveerd moet worden maar dat zou wel heel apart zijn.

Als je op PC en Wifi geen internet hebt via de Experiabox is dat niet goed, dat zou nu gewoon prima moeten werken voor normaal internet.

Wat je kunt doen is kijken of je de WAN status van de Experiabox hebt ingesteld dat hij automatisch een ip adres krijgt en of hij inderdaad ook dat 192.168.178.7 ip gekregen heeft.
Verder moet er als gateway 192.168.178.1 staan, subnetmasker 255.255.255.0 en als DNS/Naamservers ofwel dat 192.168.178.1 ip adres ofwel de 212.x.x.x naamservers van Ziggo zelf.

Is dat niet het geval, dan krijgt hij via de WAN poort om een of andere reden geen ip adres. Dan zou ik straks eens in de handleiding moeten duiken om te zien of er iets speciaals ingesteld moet worden op de Experiabox.

Dit staat overigens los van de beveiliging van de Ziggo modem. Dat is voor inkomend verkeer dus dat komt pas kijken als je forwards gaat maken. Eerst moet de internet verbinding gewoon goed werken.
Greetings, Black Tiger
 
wimK

Quote

Black Tiger schreef:
Wat je kunt doen is kijken of je de WAN status van de Experiabox hebt ingesteld dat hij automatisch een ip adres krijgt en of hij inderdaad ook dat 192.168.178.7 ip gekregen heeft.

Ik neem aan dat je bedoelt dat ik in het Ziggo modem kijk en niet in de Experiabox?
In het Ziggo modem heb ik 192.168.178.7 onder dhcp gereserveerd en dat zie ik ook terug bij de verbonden dhcp clients (te herkennen aan het mac-address).

Quote

Black Tiger schreef:
Verder moet er als gateway 192.168.178.1 staan, subnetmasker 255.255.255.0 en als DNS/Naamservers ofwel dat 192.168.178.1 ip adres ofwel de 212.x.x.x naamservers van Ziggo zelf.

Bij de verbonden clients in het Ziggo modem zie ik staan dat het subnetmasker 255.255.255.0 is, maar ik zie daar geen gateway bij vermeld.
Onder tabblad WAN zie ik alleen het mac-address en het ip4-adres van het Ziggo modem zelf.

Ik heb op de pc ipconfig /all getyped en dan zie ik DNS-servers "192.168.2.254" en " 192.168.178.1".

Sorry als ik het niet meteen snap allemaal, voor mij is dit vrij nieuwe materie.

Wim
 
wimK
Wat ik trouwens ook niet begrijp is het volgende:
Nu ik de kabel in de WAN van de Experiabox heb gestoken, kan ik de Experiabox niet benaderen vanuit de pc (die is aangesloten op het Ziggo modem) op 192.168.178.7 of 192.168.2.254 (volgens mij kon ik hem wel benaderen toen de kabel in de LAN poort zat???).
 
wimK
Correctie mbt post #12 en #13:
ik had toen de pc achter de Experiabox gehangen, de kabel zat dus niet in de lan-poort.
 
Black Tiger

Quote

Ik neem aan dat je bedoelt dat ik in het Ziggo modem kijk en niet in de Experiabox?

Neen ik bedoel echt in de Experiabox. Met de kabel in de WAN poort moet die namelijk een ip adres op zijn WAN krijgen. Wink
Het is wel goed om te zien dat de Ziggo modem die .7 ook bij zijn verbonden clients ziet, maar het is toch handig even te checken of de Experiabox het daar wel mee eens is en ook subnetmasker en gateway etc. correct is.
Overigens indien mogelijk dan de NAT in de Experiabox uitschakelen.

Dat je sommige dingen niet helemaal snapt is echt niet erg, de meeste mensen zijn in deze materie niet zo thuis.
Maar je antwoorden zijn verder duidelijk en prima dus aan de hand daarvan is goed te concluderen hoe het in elkaar steekt.

Dat je de Experiabox niet kunt benaderen op zijn 192.168.178.7 ip is verder niet belangrijk. Dat dit wel kan als hij op LAN zit is normaal omdat er dan ook geen routerfunctie is.

Met de pc op de Experiabox heb je geen internet en dat is wel belangrijk. Vandaar dat ik graag de WAN status had geweten van de Experiabox.

Dit is me even niet duidelijk maar kan wel bepalend zijn:

Quote

Bij de verbonden clients in het Ziggo modem zie ik staan dat het subnetmasker 255.255.255.0 is, maar ik zie daar geen gateway bij vermeld.

Geen gateway? Je schrijft nadien dat je pc toen op de Experiabox was aangesloten.
Als je dat doet en je doet gewoon eens ipconfig zonder die /all er achter, dan moet er een "standaardgateway" te zien zijn. Is die bij jou niet te zien?
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Nog een aanvulling.
Sluit je apparatuur aan op poort 1 of 4 van de Experiabox, schijnt dat 2 en 3 gereserveerd is voor IPTV, kan zijn dat die dan niet goed werken.

Ik ga er van uit dat je nog eens alles uit en aangezet hebt zoals ik eerder aangegeven heb in die volgorde en met wachten tussendoor.

Volgens de handleiding van de Experiabox moet deze op de WAN poort gewoon werken.
Ik zou wel indien mogelijk NAT uitzetten en zet ook de SPI firewall uit (indien mogelijk) en andere beveiliging in de Experiabox.
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Ik heb tot mijn grote spijt op dit moment erg weinig tijd. Het enige dat me gelukt is, is om de pc nogmaals op lan1 van de Experiabox aan te sluiten en een kabel van de WAN van de Experiabox naar lan1 van het Ziggo modem te plaatsen. Daarna beiden 10 seconden uit en weer aan, het Ziggo modem het eerst.

Op de pc vervolgens ipconfig getyped en dan krijg ik wel een gateway: 192.168.2.254, subnetmasker 255.255.255.0

Nat uitzetten en SPI firewall is me niet gelukt. Ik weet niet precies welke instellingen dat zijn.
Ik zag in de Experiabox, ik meen onder een sub-instelling van nat, ergens het ip-adres 192.168.178.1 staan dus het lijkt mij dat de verbinding wel "gezien"wordt.

Zou het misschien niet het handigst zijn om een serie printscreens te maken van zowel Experiabox als Ziggo modem? Want ik weet niet precies wat je soms vraagt, bijvoorbeeld met de wan status van de Experiabox (in de Experiabox te zien), nat uitzetten of de SPI firewall.
Kan ik die het beste via een PM sturen of hier posten?

Ik vind het echt heel vervelend nu jij me zo aan het helpen bent, maar ik heb vermoedelijk pas vrijdag tijd hiervoor. Sorry.

Wim
 
Black Tiger

Quote

Op de pc vervolgens ipconfig getyped en dan krijg ik wel een gateway: 192.168.2.254, subnetmasker 255.255.255.0

Dat lijkt me dus goed, maar nog steeds geen internet dan?

Screenshots kun je maken en hier posten of op tinypic.com en dan hier een link plaatsen of zo dat kan ook.

Helaas heb ik ook wat weinig tijd anders was ik nog wel op zoek geweest naar screenshots, als die tenminste te vinden zijn.

Quote

Ik vind het echt heel vervelend nu jij me zo aan het helpen bent, maar ik heb vermoedelijk pas vrijdag tijd hiervoor. Sorry.

Oh maar nee, een sorry is helemaal niet nodig hoor. Dit forum is juist bedoelt om mensen te helpen en als er dingen moeten gebeuren en jij hebt pas over een paar dagen tijd om dat te testen is geen enkel probleem hoor.
Het is geen plicht om binnen 24 u te antwoorden, wij hebben soms ook wel eens een dag geen tijd. Wink

Ik neem aan dat je niet toevallig in Zuid-Limburg woont?
Greetings, Black Tiger
 
Matty

Quote



Ik neem aan dat je niet toevallig in Zuid-Limburg woont?


» Maastricht
» Postcode 6219BM
» Alles-in-1 Basis
» Technicolor TC7210
» TV Standaard
Berichten: 10
Lid sinds: 18-10-2015

Ik vermoed in Maastricht Black Tiger Annoying
 
Black Tiger
Ah stom, heb ik niet naar gekeken.Blush

Ehmz Wim... 6219 is Bosscherveld als ik het goed zie.
Als je interesse hebt, stuur me dan even een pm dan kan ik ook kijken of ik het voor je gefixed krijg, scheelt een boel werk en proberen.Wink
Als je wilt he, niets moet, alles mag.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort modem achter Ziggo modem voor VOIP?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Advertentie