obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7
laptopleon
OK, ik begrijp dat dit een heel oud draadje is maar ik had bijna hetzelfde probleem. S7 wilde maar niet (goed) verbinden met de Ziggo Connectbox / WiFi.

Na uren zoeken en van alles proberen van modem reset tot kanalen vastzetten etc, kwam ik er achter dat het modem wel werkt en zelfs met de S7 verbindt, maar dat de S7 de verbinding niet vertrouwt als de datum / tijd te veel verschilt van de werkelijke tijd.

Dus in feite vertrouwt de S7 dan de verbinding niet en wil die daarom niet gebruiken.

Je komt daar alleen niet snel achter omdat de S7 zelf geen foutmelding geeft die ook maar een vage hint geeft dat dit het probleem is.

Zelfs als je daarnaast een verbinding via mobiel internet hebt, zet de S7 de tijd niet automatisch goed als die optie (automatisch datum en tijd overnemen van netwerk) uitgevinkt staat.

Bij mij stond dat uit en ik kan me niet voorstellen dat ik dat zelf bewust uitgezet heb, maar goed misschien per ongeluk.

Ik wilde deze mogelijkheid toch online zetten. Misschien heeft iemand anders er ook wat aan.
 
Zippo

laptopleon schreef:

OK, ik begrijp dat dit een heel oud draadje is maar ik had bijna hetzelfde probleem. S7 wilde maar niet (goed) verbinden met de Ziggo Connectbox / WiFi.

Ik wilde deze mogelijkheid toch online zetten. Misschien heeft iemand anders er ook wat aan.


Fijn dat je deze oplossing alsnog post! Helpt vast nog wel iemand.
P.s. Welkom op deze site.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie