obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Tc 7210
oldspijk
Tot mijn grote verdriet moet ik meerdere keren per dag mijn modem TC 7210 opnieuw opstarten vanwege steeds weer ip-conflicten. Ben in het "gelukkige" bezit van de Horizon box en de extra horizon box, waarvan de laatste ook zo'n 2 keer per avond uitvalt met steeds weer andere meldingen over ontbrekende verbindingen. Inmiddels hebben 2 prima storingsmonteurs van Ziggo al wel zo'n 6 uur bij mij in huis gewerkt, alles opnieuw geconfigureerd etc. Tevergeefs.
Ik ben nu van plan bepaalde vaste ip adressen in te stellen, maar dat lukt niet. Het modem laat ze instellen, maar kent ze vervolgens niet toe!
Kan een der geleerde heren me helpen bij het laatste?
Het probleem der HORIZONTROEP zal wel opgelost worden, want die kosten Ziggo massa's klanten.
Overigens ben ik al jaren klant en tot voor de vernieuwingen een zéér tevreden exemplaar, die heel wat mensen naar Ziggo heeft gepraat. Toen nog wel. Een abonnement van zo'n €80 per maand nu voor deze ellende is nl erg veel!
 
MisterSenseo
Sowieso is het geen horizonTROEP want bij grote aantallen ( mezelf meegerekend ) mensen werkt de Horizon feilloos. Ook de 2e ........... Pfft
Alleen de truuk is het correct instellen.
HorizonBox 1 en 2 verbinden via COAX en dan alle netwerkverbindingen uit de 1e HorizonBox verwijderen werkt het best, dan kun je nooit IP conflict krijgen.
Is COAX niet mogelijk kun je DHCP uitzetten in de 1e HorizonBox, deze ipv zijn eigen IP een vast IP geven in de reeks van je modem ( tip : zo hoog mogelijk ), daarna kun je draadloos of bedraad de 2 boxen verbinden.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Ik heb een zus die naar KPN gaat overstappen, juist vanwege deze horizonTROEP. Sinds ze die horizon heeft, werkt niets meer bij haar. Geplande opnames worden niet opgenomen etc.
De ingebouwde televisiegids werkt heel traag. Veel opnames kun je niet even verder spoelen om het eind van een film te bekijken. En noem maar op. Als ik haar verhalen hoor, ben ik blij dat ik nog een Humax recorder heb.

Bij haar wordt een deel van de problemen veroorzaakt doordat het internet soms kortdurend wegvalt. (net als bij oldspijk). De recorder kan daar niet mee omgaan waardoor ook geplande opnames in de soep lopen. De Humax heeft geen betrouwbare internet toegang nodig om TV te kunnen kijken en op te nemen.
 
Black Tiger
Nou troep is het niet, en als je dat al troep vindt dan heel veel plezier bij de KPN want die werkt via ADSL en heeft dus net zo goed een goed werkende internet verbinding nodig om te kunnen opnemen.
Daar komt het beeld namelijk over de adsl verbinding binnen.

Ik ben het verder met Mistersenseo eens.
Problemen zijn er natuurlijk om opgelost te worden en daar mag soms wel wat beter mee omgegaan worden.
Maar dat is bij elke provider zo, ook bij KPN en anderen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tc 7210', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Technicolor 7210 Klacht over Ziggo : 17 15-09-2016
Advertentie